!

Sebők János magyar

1951. július 11. (Kunszentmárton) – 2013. április 20. (Budapest)

NemFérfi
Wikipédiahttp://hu.wikipedia.org/wiki/Sebők_János_(újságíró)

Könyvei 19

Sebők János: Az utolsó dalt a halál játssza
Kapuvári Gábor – Sebők János: Queen
Sebők János: A Beatlestől az Új Hullámig
Sebők János: Magya-rock 1.
Jávorszky Béla Szilárd – Sebők János: A Rock története 1.
Kapuvári Gábor – Sebők János: Deep Purple
Sebők János: Woodstock népe
Jávorszky Béla Szilárd – Sebők János: A magyarock története 1.
Sebők János: Rock a vasfüggöny mögött
Sebők János: Magya-rock 2.

Szerkesztései 5

Sebők János (szerk.): Rock évkönyv 1981
Sebők János – Szabó Béla (szerk.): Könnyűzenei lexikon
Sebők János (szerk.): Volt egyszer egy Ifipark
Sebők János (szerk.): The Rolling Stones – A nagy durranás – Budapest 2007
Sebők János (szerk.): Popsikerek 1989 – Madonna

Fordításai 1

Stephen Badsey: D-Day

Népszerű idézetek

>!
Frank_Spielmann I

Mi fiatalok, többet, jobbat akarunk apáinknál. Lendületünk – mely oly gyakran párosul a reális lehetőségeket fel nem ismerő romantikus nekifutással – nagyobb és robbanékonyabb övéiknél, türelmetlenségünk nyugtalanítóbb, a konvenciókkal való szembenállásunk lázadó. S ezt igyekeztünk – s igyekszünk – külső megjelenésünkben is kinyilvánítani. Öltözködésünk, viselkedésünk meghatározója: külsőségekben is elválni a felnőttek világától. Hangsúlyozni különállásunkat a felnőttek konvencióktól megkötött, megalkuvásokkal terhes „sima” életétől. Igen, mindenféle bombákat kell elhelyezni. Nem heccből, nem utcasarki beszélgetések közben. Igaz szeretet-, felelősség-, izgalom- és hitbombákat. Szüntelenül merényleteket kell elkövetnünk a dogmák, a maradiság, a szellemi elpuhulás, a gyávaság és a hatalmi téboly ellen.

Az Extázistól a valóságig (A Fonográf 5. számából)

1 hozzászólás
>!
Qwerf

A Queen-koncertet leírni nehéz. Káprázatos szemfényvesztés, tökéletes, lenyűgöző produkció volt. Egyetlen hanggerjedés, zavaró momentum nélkül. Az elektrotechnika, a video, a precizitás diadala. Két és fél órás áldozás a narcizmus istenének. A misét Freddie Mercury celebrálta önmagának, és a második szám után a halvérű közönség odaadó hívévé szegődött. Előbb a lányok ugráltak fel és kezdtek megőrülni érte, majd a fiúk is átvették a hangulatot, és a korábban békés, duruzsoló terem 10 perc alatt hullámzó, dalfoszlányokat bugyborékoltató, majd bömbölő katlanná változott.

(A szerző egy személyes bécsi koncertélményéről)

64-65. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Freddie Mercury · koncert · Queen
>!
Frank_Spielmann I

Bródy János [Szörényi Leventéről]: „Eleinte nem nagyon szerettem, mert ha lejött, elkérte a gitáromat, óriási show-t csinált, levetette magát a földre, eltépte a húrjaimat, aztán visszaadta a gitárt, és azt mondta: ne haragudj! És a gitáron nem volt húr.”

Beatgyökerek

Kapcsolódó szócikkek: Bródy János · gitár · Szörényi Levente
>!
Carmilla 

A gangsta rap megjelenése azonban nem ok, hanem okozat volt, amelynek térnyerése és sikere jelezte a jóléti, fogyasztói társadalom ellentmondásait, egyes népcsoportok gazdasági-szociális problémáit, a „roncstársadalom” újjászületését és lakóinak nagyvárosi jelenlétét.

Tupac Shakur és Notorius B. I. G. - Gangsta rap

>!
Carmilla 

Másnap egy specialista közölte vele, hogy súlyos hörghurutja és gégegyulladása van. Az éneklést legalább két hónapra abba kell hagynia, majd meg kell tanulnia rendesen énekelni, ha folytatni akarja a pályafutását.

Kurt Cobain - Jelenetek egy rossz házasságból

Kapcsolódó szócikkek: Kurt Cobain
>!
Bazil P

Egyszer Elliot Mintzcel a frankfurti repülőtéren lemaradtak a csatlakozásról, és a repülőtéri szállodában kellett volna éjszakázniuk. Lennon, hogy elkerülje az ilyenkor szokásos kellemetlenkedéseket, megkérte a barátját, vegye ki ő a szobákat. A portán azonban közölték vele, hogy momentán nincs szobájuk. Mintz, amikor a kellemetlen hírrel visszatért, megpróbálta rábeszélni Lennont, hogy kísérletezzen ő a portásnál, mert különben a repülőtéri fotelekben éjszakáznak. A fáradt Lennon hajlott a baráti tanácsra, s odament a pulthoz: „Szeretnék két szobát ma éjszakára” – mondta. A portás felnézett a papírjaiból, és csak annyit kérdezett: „Hol van Paul?” Lennon a távolban álló Mintzre mutatott: „Ott áll.” A pasas a megjelölt irányba nézett, és csak ennyit szólt: „Természetesen." Aztán elővett két kulcsot. Mintz nagyon meg volt elégedve a szállásával. Remek lakosztályt kapott, s rendelésre vacsorát és bort is szervíroztak neki. Hajnali ötkor azonban határozott kopogtatás ébresztette. Az ajtóban – pizsamában és fürdőköpenyben – Lennon kért bebocsátást. „Nem tudok aludni” – mondta panaszosan. – „Egy lyukban lakom” – tette hozzá, s bizonyításképpen magával cipelte Mintzet. John valóban egy kis lyukban kapott szállást, aminek az oldalában ráadásul egy vastag fémcső is futott, amelyből állandóan surrogó zajok hallatszottak. Amikor Mintz felmérte a helyzetet, szó nélkül visszafordult a lakosztályba. „Mégis mit jelentsen ez?” – fakadt ki dühösen Lennon, mire Mintz csendben megjegyezte: „Úgy látszik, a portás sokra értékelte, hogy én írtam a Yesterdayt.”

Népszabadság Könyvek, Budapest, 2005, 154-155. oldal

Sebők János: A Dakota-ház fantomja John Lennon eltitkolt élete és halála: az amerikai évek

>!
Frank_Spielmann I

Presser Gábor: „Éjszakákon át hangszereltem mindenféle botrányos táncdalokat a rádiónak. […] Akkoriban a legtöbb táncdalszerző beatköntösbe akarta bújtatni a dalait. Szerencsére nem került a nyilvánosság elé, hogy ki hangszerelte a dalokat, csak az, hogy ki írta.”

Felépülnek Jerikó falai

>!
Carmilla 

S ezzel a zenével szeretnék képeket festeni, a Föld és a Világmindenség képeit, hogy a hallgatóság a valóságból a fantáziavilágba kerüljön…

Jimi Hendrix - Az utolsó napok története

>!
LNB

A gyakran rátörő depresszió ellen élete utolsó éveiben stimulánsokkal, drogokkal védekezett, aminek következtében neurorikus, nehezen megközelíthető, kiszámíthatatlan emberré vált, furcsa hobbikkal, megmagyarázhatatlan viselkedéssel. Kislánya, Lisa Marie születése után ehhez még beteges félelem is társult. Gracelandet ettől kezdve csaknem hermetikusan elzárták a külvilágtól, a kerítéseket kamerák figyelték, a családtagokra pedig testőrök vigyáztak.
(…)
Elvis Presley vérében legalább tizenegyféle gyógyszer és drog (Quaalude, Valium, Valmid, Percodan, Demerol, Codein, Dilaudid, Amytal, Carbital, Seconal, Placidyl) nyomait mutatták ki. Az eredményről még a vizsgálati jelentés elkészülte előtt informálták a memphisi kollégákat, dr. Norman Weissman igazgató pedig a hivatalos álláspont cáfolataként kijelentette, hogy ezeknek a gyógyszereknek a mennyisége és kombinációja akár végzetes is lehetett.
(…)
Elvis Presley szervezetében 14-féle drogot mutattak ki, közülük egyesek (például a codein) mennyisége az elfogadható érték tízszeresét is meghaladta. Vernon Presley azonban, miután értesült a laboratóriumi eredményekről, annyira megijedt, hogy a napvilágra kerülő adatok tönkreteszik fia mítoszát, hogy nem kívánta nyilvánosságra hozni a jegyzőkönyveket. Egy drogbotrány ugyanis foltott ejtett volna az „all american boy” tiszta imázsán.

Elvis Presley

>!
Carmilla 

Ellen Sander rockkritikusnak azt nyilatkozta, hogy inkább írónak és költőnek, mint zenésznek vallja magát. Kifejtette, hogy a rock and roll halott, de legalábbis dekadens műfaj lett, és sajnálja, hogy egyáltalán részt vett benne.

Jim Morrison - Menekülés Párizsba

Kapcsolódó szócikkek: Jim Morrison