Németh Norbert magyar
Tudástár · 2 kapcsolódó alkotó
Katalógusnév | Németh Norbert |
---|---|
Nem | férfi |
Életrajz |
Képek 1
Könyvei 3
Kapcsolódó kiadói sorozatok: A Tan Kapuja tanítói A Tan Kapuja
Fordításai 5
Népszerű idézetek
Nem mindegy, hogy egy hűség és egy szeretet miből fakad…
Horváth Róbert – Németh Norbert – Szmorad Csaba: A Tradíció ösvényei 1. Előadások és tanulmányok a világvallások szellemi hagyományai kapcsán
A Yoni-tantra (… ) olyan tantra, amelyet olvasva, mint Julius Evola szellemesen megjegyezte, még minden érték átértékelője, Nietzsche is „elsápadt volna”.
Horváth Róbert – Németh Norbert – Szmorad Csaba: A Tradíció ösvényei 1. Előadások és tanulmányok a világvallások szellemi hagyományai kapcsán
…az elveszítettség következtében minden erő végül ellenséggé formálja önmagát.
Horváth Róbert – Németh Norbert – Szmorad Csaba: A Tradíció ösvényei 1. Előadások és tanulmányok a világvallások szellemi hagyományai kapcsán
…magasabb világoknak – vagyis a magasabb szellemi állapotoknak – is van valamilyen asztrológiája. Azt az asztrológiát, amely az időben érkezett hozzánk: a beavatásig lehetséges az emberre vonatkoztatni; magasabb fok esetén – a korábban említett okokból – nagyon kétséges a vonatkoztathatósága. Tudva, hogy több más, alacsonyabb fokozat elérését is joggal nevezhetjük egy beavatásnak, a beavatásnak a hominális pimordialitásba – a Paradicsomba – érkező öntranszmutációt nevezzük. Ez a földi ember eredeti állapota, amelyben mindent tökéletesen birtokol, ami emberi. A Paradicsom a beavatás első nagy célja, és a szorosan vett metafizikai realizáció – mint a yōga – a Paradicsomban indul. Az az asztrológia, amelyet a korábbi korok könyveiből megismerhetünk, az ebben az értelemben ’beavatás alatti’ emberre vonatkoztatható.
Horváth Róbert – Németh Norbert – Szmorad Csaba: A Tradíció ösvényei 1. Előadások és tanulmányok a világvallások szellemi hagyományai kapcsán
A Brahma-sanhitāban, amit több felsorolás vaisnava tantrának tekint, egyebek között annak leírását találhatjuk, hogy a Teremtés feladatának beteljesítésén kívül Brahmā milyen spirituális gyakorlást folytat. A Teremtés hátterében – bensőleg és Visnu segítségével – az Abszolútumhoz (Mahā-Visnu stb.) kapcsolódik.
Ehhez yoga-nidrāt gyakorol, amit a szentirat istennőként személyesít meg, ám magának Visnunak a Mindenség teremtése előtti állapotával azonos. Az Úr Visnu ezen állapot révén haladja meg a Teremtés világának egészét, és az istenek születésekor – így Brahmā megjelenésekor – is abban tartózkodik. Látható, hogy milyen mélységesen félreértett és alulértékelt a yoga-nidrā napjainkban, ahol félálomként fordítják és egyfajta relaxációs gyakorlatként végzik.
Horváth Róbert – Németh Norbert – Szmorad Csaba: A Tradíció ösvényei 1. Előadások és tanulmányok a világvallások szellemi hagyományai kapcsán
Mind a tudás, mind a nem-tudás felemésztődik a totalitásban, semmi nem marad ki.
Horváth Róbert – Németh Norbert – Szmorad Csaba: A Tradíció ösvényei 1. Előadások és tanulmányok a világvallások szellemi hagyományai kapcsán
A sorsesemények kapcsán is hasonlóan megítélhető kép tárul elénk.
Ha megfigyeljük,hogy kortársaink többsége milyen nívójú életesemények
iránt érdeklődik, ha „jóshoz” fordul, kiderül, hogy legtöbbjük olyan szituációk bekövetkezéséről szeretne biztosat tudni, amelyek
szellemi szempontból – újra csak – lényegtelenek.
Továbbá, ha valaki ma – például – egy „asztrológushoz” fordul, és az azt mondja
neki, hogy három év múlva „ez és ez” fog történni, egy ’külső’ szituáció meg
fog valósulni, akkor, ha három év múlva ez valóban
bekövetkezik, ez arról is árulkodik, hogy azok a kozmikus mozgások, amelyek
a jóslás pillanatában valószínűsíthetőek voltak, magukkal sodorták
az illetőt. Vagyis egy ilyen „jóslási sikernek”
a negatív arculatát is helyes hangsúlyoznunk. Bekövetkezett egy ’külső’, egy
korábbi predikcióban valószínűsített esemény, és ez azt jelenti, hogy a kozmosz
nem birtokolt erői nagy mértékben fogságukban tartják az embert. Ha egy jóslás
„bejön”, ez valójában azt jelenti, hogy én ott mozgatott, elesett, elbukott voltam.
Más megfogalmazásban, a ’külső’ eseményekkel kapcsolatos jóslatok spirituális
szempontból indifferensek abban az esetben, ha ezek nem kapcsolódnak
össze egy szellemi akarat tettével. Ha ez az összekapcsolás megvalósul, akkor
ez a tett az életeseményt megfosztja profán vonásaitól, egy szellemi előrelépés
tényleges mozzanatává, valódi rítussá formálva az időben megvalósultakat. Ebben
az esetben az életesemény nagy mértékben az én tettem kell, hogy legyen, és
az én tettem lényege, hogy azoktól a meghatározottságoktól, amelyeket kozmikus
vonatkozásaim jelentenek, mentesítem önmagam. Ha mentesítem magam
meghatározottságaimnak egy körétől, egy bizonyos tekintetben felszabadítom
önmagam, így a sors megkötő erőit is több ponton feloldom.
43. oldal, Szmorad Csaba - Megjegyzések a Tradicionális Asztrológiáról (Persica Kiadó, 2011)
Horváth Róbert – Németh Norbert – Szmorad Csaba: A Tradíció ösvényei 1. Előadások és tanulmányok a világvallások szellemi hagyományai kapcsán
…a minden emberi – és magasabb – lehetőséget integráló szolaritásnak az istene, amely fölötte áll az asszcenzió–deszcenzió ciklikus meghatározottságainak. Apollón mint Nap nem nyugszik le és nem kél, ’áll az Ég közepén’, örök, nem halványuló Fényként őrizve a tudatfunkciók meg-nem-bomlott, mozgatottságoknak ki-nem-tett egységét.
Horváth Róbert – Németh Norbert – Szmorad Csaba: A Tradíció ösvényei 1. Előadások és tanulmányok a világvallások szellemi hagyományai kapcsán
„A legmélységesebb tanítások, a mahāmudrā és a rdzogs-chen, a nagy tökéletesség is odaadás, nem pedig intellektuális spekuláció útján valósíthatók meg. Szívünkben megingathatatlan, őszinte odaadással lássuk tanítónkat buddhaként, tetteit pedig fogadjuk el tökéletesnek ”-tanította Dilgo Khjence.
25. oldal Tantrikus ideák : Mester és tanítvány
Horváth Róbert – Németh Norbert – Szmorad Csaba: A Tradíció ösvényei 1. Előadások és tanulmányok a világvallások szellemi hagyományai kapcsán
A Sāturnus továbbá az Aranykor ős-istenkirálya. Ez a tény ellentmondani látszik annak, hogy a Sāturnus-t az asztrológiában elsősorban az idővel szokás szoros összefüggésbe hozni. Ezt az ellentmondást az oldhatja fel, aki meglátja, hogy az időt nem csupán úgy ragadhatjuk meg, mint ami eltelik, elmúlik, mint amiben a lehetőségek és átmeneti aktualitások tovatűnnek és lezáródnak, hanem egy az időfeletti örökkévalóságból kigördülő ’aranyfonalként’ is, amelynek bár egyik iránya valóban a lezáródás princípiumával áll a legszorosabb kapcsolatban, másik iránya azonban visszavezethet az idő forrásához, és azon is túl…