Muhi Klára
Katalógusnév | Muhi Klára |
---|
Könyvei 8
Kapcsolódó kiadói sorozatok: Filmbarátok kiskönyvtára · Filmbarátok kiskönyvtára
Népszerű idézetek
Kutatók olyan módon szerkesztett híradókat mutattak a különböző csoportokba szervezett nézőknek, melyekben bizonyos problémák ( pl. korrupció, az ország védelmi képessége, a környezetszennyezés vagy infláció) az adott hírösszeállításbán egy héten át középpontba került. Ennyi idő elég volt ahhoz, hogy a kiválasztott csoport számára túlhangsúlyozott problémát tekintse a legfontosabbnak, olyannak, amitől az egész ország sorsa függ.
153. oldal, Tömegmanipuláció a Szelekció, avagy a világ hírekben megjelenő reprezentációja
Már az ősfilmes Méliés is gyártott önálló reklámfilmecskéket, állítólag hirdetett Bornibus mustárt és Myster főzőt.
Magyarországon a film első évtizedében még elterjedtebb a festett vagy rajzolt diapozitív, amelyhez olykor ismert szépírók -Karinthy Frigyes, Kosztolányi Dezső- is írtak szlogeneket, de már a 30-as évektől önálló reklámfilmgyártó műhelyek is léteztek. Ilyen volt a magyar animációs film két úttörője, Macskássy Gyula és Kassowitz Félix stúdiója.
145. oldal, A reklám fomája, A reklám mint alkalmazott művészet
– Mi a jó neked a tévében, Misikém?
– A csata.
– És mi az, amit nem szeretsz a tévében?
– A gonoszok.
H. Misi, 7 éves tévénéző
Hátsó borító
Áttvette-e a televízió a nevelés feladatát a szülőktől? Mindenható-e a média? Igaz-e hogy a média világa a gyermekek szemében csak álom és fantázia, nem pedig valóság, következik-e ebből, hogy a gyermekek immunisak velük szemben? Ha nem akkor hogyan hat a média a gyerekekre?
Anita Werner, a médiatudományok professzora 1994.
Hátsó borító
Az emberek szinte már nem is beszélgetnek egymással, s ha mégis, akkor arról, hogy mi ment a tévében!
Nem jól van ez így! Szerintem sokkal szegényebb az életünk, mint azoké, akik mondjuk harminc évvel ezelőtt voltak fiatalok.
15. oldal Korunk, A technikai képek kora A közönség szerint...
Az időben megállított és a sorsuktól megszabadított emberek meghökkentő jelenlétével találkoztatunk itt.S ezt nem a művész tekintélye, hanem csak a mechanikus eljárás szenvtelensége teheti lehetővé. Hiszen a fénykép nem az örökkévalóságot ragadja meg, az időt balzsamozza be és menti meg az elmúlástól.
André Bazin: Mi a film?
34. oldal A kommunikáció A modern tömegkommunikáció kialakulásának társadalmi és technikai előzményei
Tegyük fel, hogy egy politikai gyűlésről készült tudósításban a szónok beszéde közé többször bevágnak egy népszerű színészt, vagy ellenkezőleg , egy erősen ittas embert. A képkapcsolat módosítja a szónok megítélését, mint ahogyan a képkészítő megfelelő képkivágással zsúfoltnak vagy inkább üresnek mutatja a fellépés színhelyét-
függetlenül a attól, valójában komoly érdeklődés volt-e a politikus iránt, vagy csak néhány híve volt-e jelen a rendezvényen. A montázshatásra épít a manipuláció közlés akkor is, amikor a kimondott információ és annak illusztrációjára szolgáló képek között észrevehetően erős ellentmondás feszül. Mivel a közönség többnyire akkor is jobban hisz a szemének, mint a kísérőszövegnek, ha szinte semmit sem tud a felvételek elkészítésének körülményeiről, ezért a néző erősen befolyásolható.
135. oldal A tömegkommunikáció meghatározott jellemzői
A mozdonyvezetők hamarosan felveszik a munkát- olvashatjuk a szalagcímben a fényképen sztrájkoló vasutasokat látunk. Az újságcikkben a vasúttársaság vezérigazgatójára hivatkoznak, aki szerint küszöbön a megállapodás, de a kép azt sugallja, hogy a tisztségviselőnek semmi alapja nincs a reménykedésre. A közlő a fényképével megkérdőjelezi, hitelteleníti a tisztségviselő állítását, miközben hűségesen közrebocsátja azt. Az már a manipuláció durvának, minősítő esete, ha a közölt információ egyszerűen -hamis akár úgy, hogy a vezérigazgató mást mondott, akár úgy, hogy a fényképet esetleg évekkel korábban készítették.
136. oldal A Tömegkommunikáció Meghatározó Jellemzői