Mark Selikowitz
Katalógusnév | Selikowitz, Mark |
---|
Könyvei 2
Kiemelt alkotóértékelések
Népszerű idézetek
Noha az olvasás sok ember számára nagy élvezetet jelent, más hasznos időtöltés is lehetséges.
154. oldal
Amint láttuk, egy jól olvasó ember egy beépült lexikonra támaszkodik, amely azonosítja az ismerős szavakat. Ha valaki már egy jól felépített lexikonnak rendelkezik és azt használni tudja a szavak felismerésére, akkor ő már az olvasás automatikus (vagy ortografikus) szakaszához elérkezett.
68. oldal
Tanítás közben gyakran vissza kell térni az alapokhoz. Újból és újból tanítani kell a számolást, az összeadást és a kivonást. Vannak tanárok, akik zseniális módszerekkel nagyon élvezetes és élvezhető módon képesek a gyermekeket tanítani. Ez lényeges a gyermek önbizalmának növelése érdekében. Nagyon fontos, mert a matematikai képességek kifejlesztésében nagy szerepet játszik az ismétlés, amit a gyermekek természetesen nem szeretnek, hacsak nem lelnek benne örömet.
107. oldal
Azt mondják, sok híres embernek volt specifikus tanulási nehézsége gyermekkorában, de meglehetősen nehéz kideríteni, hogy ez valóban igaz volt-e. Mégis, történeteik alapján fel lehet tételezni, hogy valóban így történt. Ami azonban valamennyiüknél közös, akár volt tanulási nehézségük, akár nem, az az, hogy gyermekkori tanulási eredmények nem befolyásolják a felnőttkorban elért kiemelkedő eredményeket.
151. oldal
A legtöbb jobbkezes emberben az oldaliság és a dominancia megfelel egymásnak, vagyis a bal félteke irányítja mind a beszédet, mind pedig az előnyben részesített kéz munkáját. Egyes emberekben azonban a beszédkészség irányítása a jobb féltekén helyezkedik el. Ilyen esetekben a domináns félteke nem irányítja az előnyben részesített kéz működését.
47. oldal
Ügyetlenség, szervezetlenség, rossz koncentrálóképesség és az önkontroll hiánya egyaránt a specifikus tanulási nehézség jele lehet. A gyermek nyugtalan, impulzív, képtelen egy adott időszakban egyetlen egy adott időszakban egyetlen feladatra összpontosítani. Nagy nehézséget jelent számára, hogy rendet tartson maga körül, vagy megtanuljon különbséget tenni a jobb és a bal oldal között. Nem tudja cipőjét befűzni, és nem tudja megmondani, hány óra van, noha kortársai már elsajátították.
26. oldal