!

Mark Selikowitz

KatalógusnévSelikowitz, Mark

Könyvei 2

Mark Selikowitz: ADHD a hiperaktivitás-figyelemzavar tünetegyüttes
Mark Selikowitz: Diszlexia és egyéb tanulási nehézségek

Kiemelt alkotóértékelések

Ludmilla_92>!

Mark Selikowitz

Érdeklődve vettem kezembe az alábbi szakkönyvet – így még magáról az ADHD-ról nem olvastam. Engem speciel a felnőttkori ADHD érdekelt volna, de arról nagyon kevés szó esett – ezt csak a végén értettem meg.
Nagyon sokat tanultam a genetikai háttérről, azt is inkább tudományosan, mint közérthetően -de mint pedagógiában ismert ember, ennél több újdonságot nem tudott mondani.
Inkább szakkönyvnek mondanám, pedagógusoknak való, mintsem laikusoknak, de a gyerek kezeléséről szóló fejezetben sok munícióból meríthetnek a könyvet olvasó szülők is.


Népszerű idézetek

Chöpp >!

Noha az olvasás sok ember számára nagy élvezetet jelent, más hasznos időtöltés is lehetséges.

154. oldal

9 hozzászólás
Chöpp >!

A gyermek úgy próbálja meg elkerülni a kudarcokat, hogy nem néz szembe a kihívásokkal. Az eredmény a gyenge teljesítmény, amely csak megerősíti az alkalmatlanság érzését. A szülőknek bátorítani kell gyermeküket, hogy bekerülhessen a sikeresek közé.

55. oldal

Chöpp >!

Amint láttuk, egy jól olvasó ember egy beépült lexikonra támaszkodik, amely azonosítja az ismerős szavakat. Ha valaki már egy jól felépített lexikonnak rendelkezik és azt használni tudja a szavak felismerésére, akkor ő már az olvasás automatikus (vagy ortografikus) szakaszához elérkezett.

68. oldal

Chöpp >!

Tanítsátok meg a nyelveteket azt mondani: „nem tudom”
Maimonides, orvos és filozófus (1135 – 1204)

41. oldal

Chöpp >!

A tanulási nehézséggel küszködő gyermeket nem szabad lustának tartani, ahogy ez még a közelmúltban is megszokott volt.

21. oldal

Chöpp >!

Tanítás közben gyakran vissza kell térni az alapokhoz. Újból és újból tanítani kell a számolást, az összeadást és a kivonást. Vannak tanárok, akik zseniális módszerekkel nagyon élvezetes és élvezhető módon képesek a gyermekeket tanítani. Ez lényeges a gyermek önbizalmának növelése érdekében. Nagyon fontos, mert a matematikai képességek kifejlesztésében nagy szerepet játszik az ismétlés, amit a gyermekek természetesen nem szeretnek, hacsak nem lelnek benne örömet.

107. oldal

Chöpp >!

Azt mondják, sok híres embernek volt specifikus tanulási nehézsége gyermekkorában, de meglehetősen nehéz kideríteni, hogy ez valóban igaz volt-e. Mégis, történeteik alapján fel lehet tételezni, hogy valóban így történt. Ami azonban valamennyiüknél közös, akár volt tanulási nehézségük, akár nem, az az, hogy gyermekkori tanulási eredmények nem befolyásolják a felnőttkorban elért kiemelkedő eredményeket.

151. oldal

Chöpp >!

A legtöbb jobbkezes emberben az oldaliság és a dominancia megfelel egymásnak, vagyis a bal félteke irányítja mind a beszédet, mind pedig az előnyben részesített kéz munkáját. Egyes emberekben azonban a beszédkészség irányítása a jobb féltekén helyezkedik el. Ilyen esetekben a domináns félteke nem irányítja az előnyben részesített kéz működését.

47. oldal

Chöpp >!

Ügyetlenség, szervezetlenség, rossz koncentrálóképesség és az önkontroll hiánya egyaránt a specifikus tanulási nehézség jele lehet. A gyermek nyugtalan, impulzív, képtelen egy adott időszakban egyetlen egy adott időszakban egyetlen feladatra összpontosítani. Nagy nehézséget jelent számára, hogy rendet tartson maga körül, vagy megtanuljon különbséget tenni a jobb és a bal oldal között. Nem tudja cipőjét befűzni, és nem tudja megmondani, hány óra van, noha kortársai már elsajátították.

26. oldal