!

Mario Rinvolucri

Könyvei 2

Mario Rinvolucri: A nyelvóra életre keltése
Mario Rinvolucri: Humanising Your Coursebook

Népszerű idézetek

>!
Mihály_Hevesi

Nincs hiba és siker, csak visszacsatolás.
Amikor nyelvet tanítok, magamat tanítom. A diákok a nyelvet tanulják, de a folyamat természetesen elkerülhetetlenül Mario-szerű lesz. Többet kell megtudnom erről a Marioról, vagyis magamról.

15. oldal

>!
Mihály_Hevesi

A zenészek először összehangolják a hangszereiket, a kórustagok bemelegítik a hangjukat, mielőtt énekelnének, az atléták pedig soha nem lendülnek neki, mielőtt megfelelően be nem melegítettek. A diákoknak is szükségük van arra, hogy ráhangolódjanak a nyelvre, és összehangolódjanak társaikkal.

16. oldal

>!
Mihály_Hevesi

A tanításban lelt öröm fontos számomra. Az öröm azt jelenti, hogy csodálattal szemlélem a tíz, harminc, ötven emberi univerzumot magam körül. Milyen csodálatos életutak vannak, milyen lenyűgözően látják és érzik ők a világot!

15. oldal

>!
Mihály_Hevesi

Ha gyakorlat gyanánt üzeneteket írunk egymásnak az osztályban, elhagyom a szülői szerepet, és szintén bekapcsolódom; például hat üzenetet küldök hat különböző diáknak, és ügyelek arra, hogy a csoport átlag színvonalán írjak. Ez a viselkedés felszabadít az atyáskodó és a mentori sze-repből, így a diákok idősebb testvére, levelezőtársa lehetek.

>!
Mihály_Hevesi

Sokszor címkét teszünk a diákokra : „jó diák”, „rossz diák”. Ez a dolog természetes, de nevetségesen szűk látókörre vall, és szürrealisztikusan céltalan. Hiszem, hogy el kell kerülnöm ezt.

15. oldal

>!
Mihály_Hevesi

Tapasztalatom szerint a bemelegítő gyakorlatokat nem lehet eléggé dicsérni. Még akkor sem, ha nagyon sok mindent kell megtanítanunk egy osztálynak a tanév során vagy egy csoportnak a tanfolyamon.

16. oldal