!

Kovács Ákos magyar

(Győr) –

KatalógusnévKovács Ákos
Nemférfi

Könyvei 13

Kovács Ákos: Vágyálmok ligája
Kovács Ákos – Sztrés Erzsébet: Tetovált Sztálin
Kovács Ákos: Új Arany mesekönyv
Kovács Ákos: Játék a tűzzel
Kovács Ákos: Az Áradás Krónikája
Kovács Ákos: A kitalált hagyomány
Kovács Ákos: Feliratos falvédők
Kovács Ákos: A kehelyhozó
Kovács Ákos – Sztrés Erzsébet: Az orosz tolvajvilág és művészete
Kovács Ákos: Bécs után – Párizs előtt

Kapcsolódó sorozatok: Vágyálmok ligája · Összes sorozat »

Kapcsolódó kiadói sorozatok: Irisz Corvina

Szerkesztései 6

Kovács Ákos (szerk.): Magyarországi szöveges falvédők a 19.-20. században
Kovács Ákos (szerk.): Haláljelek
Gergely Ferenc – Kovács Ákos (szerk.): Miért ne élnél örökké? – A hetvenéves Tandori Dezső válogatott bibliográfiája
Kovács Ákos (szerk.): Momentumok az első háborúból
Kálmán Mihály – Kovács Ákos (szerk.): Az elsődleges gyermekorvoslás gyakorlata I.
Kovács Ákos (szerk.): Monumentumok az első háborúból

Antológiák 7

Bársony Márton – Nádasdy Ádám (szerk.): A bebábozódás után
Antal József (szerk.): Új Galaxis 15.
Antal József (szerk.): Új Galaxis 14.
Antal József – Szentesi Ágnes (szerk.): TERRA – Magyar fantasztikus irodalmi antológia
Antal József (szerk.): Új Galaxis 13.
Ambrus Attila J. (szerk.): Új Galaxis 9.
Szigethy Gábor (szerk.): Augusztus 20.

Népszerű idézetek

Carmilla >!

Az élet értékének sajátos megítéléséről tanúskodik két különös jelenség: az egyik az öngyilkosságok szinte teljes hiánya a tolvajtársadalomban, a másik az öncsonkítások és az önkínzás gyakorisága. Varlam Salamov írja, hogy Jeszenyin tragikus halála milyen kevéssé érintette meg a bűnözőket, akik körében pedig valóságos kultusza volt. "Az öngyilkosságot – írja Salamov – a profi bűnözők nem ismerik, az öngyilkosságok száma körükben a nullával egyenlő. Jeszenyin tragikus halálát még a legműveltebb bűnözők is azzal magyarázták, hogy úgy látszik, a költő mégsem volt egészen tolvaj, hanem csak afféle „porcsak”, „porcsanij frajer” (azaz: elrontott "frajer"), akitől pedig minden kitelik.

233. oldal, Orosz alvilág a Szovjetunióban (Népszava, 1989)

Kovács Ákos – Sztrés Erzsébet: Tetovált Sztálin Szovjet elítéltek tetoválásai és karikatúrái

Carmilla >!

Indiánfej – A lábbal tiport jogok szimbóluma. Azok hordják, akik belső disszidensnek tartják magukat.

60. oldal, Szovjet elítéltek tetoválásai/Női tetoválások (Népszava, 1989)

Kovács Ákos – Sztrés Erzsébet: Tetovált Sztálin Szovjet elítéltek tetoválásai és karikatúrái

Shanara>!

– Elviselhetetlen? Nem! Az élethelyzetet, amely egy adott pillanatban annak tűnik, idővel nem egyszer visszasírjuk, mihelyt olyan dologgal szembesülünk életünk későbbi szakaszában, ami a hátrahagyotthoz képest még elviselhetetlenebbnek látszik. Ám azt is csak a jövő ismerete hiányában tartjuk elviselhetetlennek – bölcselkedett a filozófus Neisoden. – Ez persze csak emberi szemszögből értendő.

272. oldal (Scolar Kiadó, 2013.)

Ezüst P>!

Egyszer politikai foglalkozást tartottak, és a foglyok az előadóval beszélgettek-vitázgattak a lágerbeli helyzetről.
– Még hogy itt rossz? – méltatlankodott a 'vendég'. – Sportpálya, kézilabda, könyvtár, s bárhová is néz az ember, mindenütt csak virágot lát.
– Csak arról feledkezik meg, hogy a sírokon is virágok nőnek – mondta neki Radigin elítélt.

35. oldal

Noro P>!

– A házasság-nyilvántartó rendszer, mint az összes valamirevaló szándék ellenjegyzett alkalmazás, Doropev-féle hajlandóságszűrővel védett. A kifejezett szándék csak akkor megy át a hitelesítő Ersefor egységen, ha tartalmazza a Sreig-tükröződést, és annak értéke a Gredan-Nandisal alsó határ felett van.

171. oldal

Ezüst P>!

Könyvünkben e figyelemre eddig alig méltatott „történelem nélküli” társadalom szerveződését és kultúráját az etnográfus és a történész szemével igyekszünk bemutatni. Ez azt jelenti, hogy a blatnoj mirt, az orosz tolvajvilágot mi nem „kriminológiai problémának”, hanem izgalmas társadalmi és kulturális jelenségnek tekintjük, a tolvajvilág tetoválásait pedig úgyszintén nem „torz utakra tévedt önkifejezési formának” vagy „dermatológiai kóresetnek”, hanem sajátos szimbolikus jelrendszernek, amely pontosan tükrözi a társadalom hatalmi szerkezetét.

11. oldal

Ezüst P>!

A tolvajtörvények szerint az igazi tolvajnak nem lehet sem családja, sem munkahelye. A zónában általában nem dolgozhat, és a zóna vagy a büntetőzárka építésében egyáltalán nem vehet részt. „Életemben nem emeltem nehezebbet a tolvajkulcsnál – szokták mondogatni –, te meg azt akarod, parancsnok, hogy vagonokat rakjak ki-be?”

22. oldal

Carmilla >!

A személyi kultusz éveiben a társadalomellenes tetoválásokért és a hatalommal szembeni karikatúra-rajzokért főbelövés járt.

94. oldal, Szovjet elítéltek tetoválásai/Társadalomellenes tetoválások (Népszava, 1989)

Kovács Ákos – Sztrés Erzsébet: Tetovált Sztálin Szovjet elítéltek tetoválásai és karikatúrái

Carmilla >!

Jól manipuláltan elhitették a köztörvényesekkel, hogy különbek mint a politikaiak, mert azok el akarják adni Oroszországot Anglia, Németország stb. kapitalistáinak és ezzel hazug patriotizmust alakítottak ki a bűnözőkben.

31. oldal, Beszélgetés Dancig Szergejevics Baldájevvel (Népszava, 1989)

Kovács Ákos – Sztrés Erzsébet: Tetovált Sztálin Szovjet elítéltek tetoválásai és karikatúrái

Carmilla >!

„Tiltakozás a kétpárt-rendszer ellen”
Elvtársak! Én, mint egyszerű munkás, teljes felelősséggel kijelentem: nekünk, a munkaerőnek, nem kell két párt, nem tudnánk őket eltartani!!!

134. oldal, Szovjet elítéltek politikai karikatúrái (Népszava, 1989)

Kovács Ákos – Sztrés Erzsébet: Tetovált Sztálin Szovjet elítéltek tetoválásai és karikatúrái

Kapcsolódó szócikkek: párt