!

Klausz Melinda magyar

1980. április 5. –

Nem
Honlapkozossegi-media.com
Facebook@klausz.melinda

Könyvei 6

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve
Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok
Klausz Melinda: Facebook, Youtube, Wikipedia és társaik
Klausz Melinda: Közösségi média
Balassa Lilla – Klausz Melinda: A közösségi média mérése
Klausz Melinda: A közösségi média botránykönyve

Kiemelt alkotóértékelések

otszazalekszoke>!

Klausz Melinda

Intelligens, lényeglátó, összeszedett, gyakorlott és gyakorlatias.


Népszerű idézetek

Boglinc P>!

20 évbe telik felépíteni a jó hírnevet, és mindössze 5 percbe, hogy leromboljuk. Ha belegondolsz ebbe, akkor máshogy fogsz hozzáállni a dolgokhoz.
Warren Buffett

285. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

TiaRengia I>!

Keressük fel barátainkat, beszélgessünk többet személyesen! Ha az ismerőseinkkel találkozunk, ha velük töltjük az időnk egy részét, az csökkenti azt a félelmet hogy kimaradunk valamiből. De az is segít, ha ténylegesen elfogadjuk, hogy lemaradunk néhány dologról, ha nem használjuk az internetet. Hiszen minden bizonnyal elszalasztjuk egyik ismerősünk közlését, miszerint nagyon finomat vacsorázott ma, nem tudunk meg semmit a legtrendibb YouTube videókról, sem arról, hogy Lady Gaga éppen mivel sokkolta a közönséget. Ez azonban nem baj.

63. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

Legalább egy éjszakára hagyjuk hálószobán kívül a mobiltelefonunkat! A nappaliban is feltehetjük töltőre, és igen, akkor is hagyjuk kint, ha ébresztőóraként használjuk! Ébresztésre tökéletesen megfelel például egy hagyományos ébresztőóra. Figyeljük meg magunkat, hogyan alszunk, hogyan indul a napunk! Mennyire érezzük magunkat stresszesnek amiatt, hogy nem nézhetünk rá a telefonunkra? És mi történik, ha a harmadik és ötödik napon is kint tudjuk hagyni mobiltelefonunkat? Egyáltalán hány napig bírjuk mobiltelefon nélkül a reggeleket?

34. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

8 hozzászólás
TiaRengia I>!

JÁTÉK: Phone Stacking Game

Baráti társaságban érdemes játszani. A játék lényege egyszerű: aki előbb nyúl mobiltelefonjához, az fizeti a csapat számláját.

A játékszabályok a következők:
1. Az étkezéskor vagy már a találkozás alkalmával elindulhat a játék.
2. Mindenki képernyővel lefelé teszi az asztalra mobiltelefonját. A kezdő játékosok egymásra stócolva, a haladó játékosok egyesével maguk mellé. Tilos lenémítani vagy kikapcsolni a készülékeket!
3. Senki sem veheti fel a telefonját a találkozó közben, sőt rá sem pillanthat a kijelzőre.
4. Aki először nyúl a telefonja után, vesztett és az egész étkezés költségét állja.
5. Ha senki nem nyúl a telefonja után, akkor természetesen mindenki a saját fogyasztását fizeti.
6. A játék akkor ér véget, ha megérkezik a számla.

Játékra és mobilmentes estékre/ebédekre fel! ;)

35-36. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

9 hozzászólás
Kek P>!

1999-ben még csak 23 blog létezett. Ma már több mint 1,5 milliárd van. Ezek közül a WordPress.com egyedül több mint 60 milliót tart számon. Minden másodpercben két új blog jön létre. Jelenleg mintegy 31 millió blogger él az USA-ban, és a bloggerek 27%-ának ez a főállása.

73. oldal

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve Hogyan építsd fel magad és céged az online térben

TiaRengia I>!

A felhasználók tizenhét százaléka oszt meg olyan tartalmat, amelyet fontosnak tart, míg tizenhárom százaléka érzelmi reakciót szeretne kiváltani a másikból. A nők hajlamosabbak érzelmi okokból megosztani bármit, míg a férfiak inkább meggyőzni szeretnék a másikat egy-egy bejegyzéssel kapcsolatban. A megkérdezettek ötvenkét százaléka kerüli a konfliktust a közösségimédia-felületeken, emiatt inkább nem oszt meg olyan tartalmat az oldalon, amely vitát generálhat.

39-40. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

A szakítás elszenvedőjeként manapság igen nehéz feldolgozni az eseményeket, hiszen a közösségi média olyan felületet jelent, amelyen kutathatunk korábbi szerelmünk után, figyelhetjük tevékenységét, ez pedig megnehezíti az elszakadást, valamint azt, hogy új kapcsolatot kezdeményezzünk. A szakítást követően ugyanis órák hosszat képesek vagyunk lesni és várni a másikra. Azok azonban, akik a szakítást követően azonnal törölték volt kedvesüket a kapcsolati listából, könnyebben dolgozták fel az elválást, hatvanhét százalékuk gyorsabban ugrott bele egy új partnerkapcsolatba (Hír24 2012). Érdemes tehát a chatet kikapcsolni, az exet törölni vagy legalább a hírfolyamból eltüntetni. Ha rendeződtek a viszonyok, úgyis kiderül, hogy képesek vagyunk-e exünkkel esetleg egy új haveri vagy baráti kapcsolatot kialakítani.

192. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

Jeff Hancock, az amerikai Cornell Egyetem oktatója a digitális világ online hazugságait vizsgálva elmondta (Hancock 2012), hogy három típusú hazugság létezik a közösségimédia-felületeken: a kormornyik, a zoknibáb és a kínai hadsereg típusú.

Komornyik hazugság esetében egy olyan kifogást választunk, amely a valós ok helyett magyarázza a helyzetet: „Bocs, nem tudtam még válaszolni, mert lemerült az aksim.” „Bocs, most mennem kell, mert meg kell még csinálnom ezt és ezt…”

A zoknibáb hazugság esetében saját munkánkat, teljesítményünket, eredményeinket dicsérjük álnéven, míg a kínai nethadsereg ugyanezt a módszert alkalmazza, csupán „nagyban”. llyenkor fizetett bérkommentelőket, fizetett lájkolókat kérünk fel arra, hogy leírják a véleményüket.

51. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

TiaRengia I>!

Bár a @ jelet elsősorban e-mailekből ismerjük (Jedlicka 2012), már 1488-ban használták. Eredetileg egy aragóniai búzaszállítmányon jelent meg a spanyol súlymérték (arroba) jelöléseként. Számítógépeken Ray Tomlinson használta először, 1972-ben. Napjainkra már az internet megjelölésére is használják (például KRESZ-táblákon).

Bár magyarul sokszor kukacnak vagy at jelnek mondjuk, van olyan ország, ahol bejglinek vagy majomnak nevezik. Hollandiában például majomfaroknak (apenstaartje), héber nyelven rétesnek (שְׁטרוּדֶל), orosz, ukrán területeken kutyának (собака), míg Olaszországban csigának (chiocciola) hívják.

124. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa

1 hozzászólás
TiaRengia I>!

Bejegyzések, amelyek egyáltalán nem valók a közösségimédia-felületekre (és mégis néha megjelennek ott):
– éppen vajúdó anyukával készített selfie,
– rögtön a szülés utáni pillanat megörökítése,
– mindennap egy vagy több, vagy folyamatosan ismételt fotó a gyerekről, ugyanakkor, csak éppen más-más szögből fotózva,
– egyes szám első személy vagy többes szám első személy használata a gyerek fotói mellett (mint például “Ma bicikliztünk először”, “Ma is jót cucliztam”).

72. oldal

Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok A közösségi média és az internet szép új világa