Keserű József magyar
Katalógusnév | Keserű József |
---|
Könyvei 3
Kapcsolódó kiadói sorozatok: MA PKK Monográfiák
Szerkesztései 1
Fordításai 1
Antológiák 2
Népszerű idézetek
De vajon miért képes megindítani bennünket a fiktív alakok sorsa, ha tudjuk, hogy fiktívek? Miért fordul elő, hogy sírunk filmnézés vagy olvasás közben? És hogyan lehetséges az, hogy ugyanaz a jelenet minden újraolvasásnál (vagy újranézésnél) képes izgalomba hozni bennünket, holott tudjuk, hogy mi fog történni?
179. oldal
Keserű József: Lehetnek sárkányaid is A fantáziavilágok építése mint kulturális gyakorlat
A mitológiában és a modern populáris kultúrában megjelenő szörnyek a legtöbb esetben valamiféle archetipikus, ösztönösen bennünk élő félelem kivetülései, megtestesítői. Képzeletbeli lényekben, szörnyekben és mitikus történetekben jelenítjük meg, nagyítjuk fel és éljük meg legbelsőbb szorongásainkat vagy éppen illetlennek tartott vágyainkat.
275. oldal
Keserű József: Lehetnek sárkányaid is A fantáziavilágok építése mint kulturális gyakorlat
… a történeteknek erejük van, hiszen képesek a gondolkodásmódunk átformálására, és segítenek elviselhetőbbé tenni az életet…
138. oldal
Keserű József: Lehetnek sárkányaid is A fantáziavilágok építése mint kulturális gyakorlat
Miközben olyan világban élünk, amelyet sosemvolt kényelem és jólét jellemez (ami azért – tegyük hozzá – a világnak csak egy részére igaz), kínzóan sóvárgunk egy egyszerűbb, közvetlenebb lét iránt, amelyet a fantasy kvázi-középkori világai, a sci-fi technológiai víziói és a képregények szuperhősei kínálnak fel számunkra. Ha csupán képzeletben is, de ezekben a világokban olyan nagy tetteket hajthatunk végre, mint kedvenc hőseink.
144. oldal
Keserű József: Lehetnek sárkányaid is A fantáziavilágok építése mint kulturális gyakorlat
…mit árulnak el az orkok rólunk, illetve mi az, amit az orkok példájából tanulhatunk.
269. oldal
Keserű József: Lehetnek sárkányaid is A fantáziavilágok építése mint kulturális gyakorlat
… a hájpolt termékekre gyakran nagyobb figyelem irányul, mint kellene, miközben az értékes alkotások sokszor a háttérben maradnak, vagy elvesznek az információdömpingben. Az internet azonban e tekintetben leginkább felerősíteni képes a jelenlét utáni kínzó vágyat, kielégíteni nem. Miközben a fogyasztók állandóan az újdonságot keresik, maguk sem veszik észre, hogy olyan hajsza részévé váltak, amelyben sosem fogják magukat utolérni. Az árufelhalmozás legjobb esetben is csak csömörhöz vezet, legrosszabb esetben pedig – a kattintásaink révén – mi magunk válunk áruvá.
296. oldal