!

Gyarmathy Éva magyar

KatalógusnévGyarmathy Éva

Képek 1

Könyvei 11

Gyarmathy Éva: Tehetségfejlesztés
Gyarmathy Éva: Diszlexia a digitális korszakban
Gyarmathy Éva: Diszlexia tankönyv
Kökéndy Ákos – Vekerdy Tamás – Gyarmathy Éva – Karkus Ottó – Bácskai Júlia – Herczog Mária – Mesterházi Zsuzsa: Szülők iskolája
Gyarmathy Éva: A tehetség – Fogalma, összetevői, típusai és azonosítása
Gyarmathy Éva: A tehetség – Háttere és gondozásának gyakorlata
Kuhn Gabriella – Gyarmathy Éva: A beszédészlelés fejlesztése óvodásoknál és kisiskolásoknál / Játékkatalógus
Gyarmathy Éva – Fűzi Beatrix: Felzárkóztatás és tehetséggondozás
Gyarmathy Éva: Pszichomeditáció
Gyarmathy Éva: Projektkönyv

Kapcsolódó kiadói sorozatok: Iskolapszichológia

Antológiák 1

Kapitány-Fövény Máté (szerk.): Holnap

Népszerű idézetek

pjanos>!

Régóta létezik már a butaság és a hazugság elleni szérum, csak lassan terjed, mert könnyebb ostobának maradni, mint gondolkodni

51. oldal A kritikai gondolkodás...

pjanos>!

A szabadgondolkodók azok, akik hajlandók előítélet nélkül használni elméjüket, és nem tartanak attól, hogy megértenék dolgokat, amelyek ellenkeznek szokásainkkal, kiváltságokkal, hiedelmekkel.

51. oldal A kritikai gondolkodás...

tothmozerszilvia I>!

Geschwind (1979) feltételezte, hogy a temporális lebeny normális, aszimmetrikus struktúrája a magzati életben egyes gyerekeknél eltérően fejlődik. Az agyi struktúrák ezeknél a gyerekeknél nem facilitálják eléggé a verbális folyamatokat, egyszerűbben kifejezve, nem hajlamosítanak az olvasás, írás stb. verbális készségek elsajátítására.
Geschwind ezt ahhoz hasonlította, mint amikor valakinek nincs jó rajzkészsége vagy zenei hajlama. Ez utóbbiakat el tudjuk fogadni anélkül, hogy neurológiai diszfunkciót feltételeznénk, míg például az olvasás terén ez nem megy, pedig a jelenség ugyanabban a viselkedésmodellben értelmezhető.

31. oldal

tothmozerszilvia I>!

Az iskolában a tanárok nagy része a digitális eszközöket predigitális szemléletben, predigitális módszerekkel használja a digitális bennszülöttek tanításában, akik a gombnyomogatásban verhetetlenek, de az iskolai tanulásban katasztrofálisak. Ennél sokkal több nem is mutatkozik meg belőlük a tananyaggal való versenyfutás során.

Előszavak, 13. oldal

pjanos>!

A bizalom különösen fontos a tanulás során, mely a tevékenységgel kezdődik, és hibázással folytatódik. Ha nem így van, az nem igazi tanulás. Ha valamit azonnal jól tudunk, akkor nincs fejlődés, hiszen nincs min javítani. Vagyis a tanulás jele és része is a hibázás. Aki a hibában a tanulás hiányát látja, az nincs tisztában a tanulás fogalmával. Ha a nevelési-oktatási gyakorlat a sokat hibázókat minta alkalmatlanokat leírja, ezzel a bizalmatlansággal a tanulás legjelentősebb elemét, az önbizalmat gyengíti.

154. oldal A bizalom – Az Erő velünk van

tothmozerszilvia I>!

A változás jele, hogy a sztenderdizált tesztek elavultak. Egyes tesztfeladatokat már nem is tudnak megoldani a gyerekek. Nincsenek megbízható adatok a gyerekek kognitív képességeiről, mert az eszközeink nem erre a kultúrára készültek.
A mérési módszerek is elavultak. Amikor a digitális eszközzel felvett tesztekben jobb eredményt érnek el a gyerekek, mint ugyanannak a tesztnek a papír változatában, akkor nem kérdés, melyik vizsgálat mutatja a gyerek képességeihez közelebb álló eredményt. Tesztelés címén sokszor csak arra kapunk választ, hogy mennyire nem tudja a hagyományos eszközön keresztül megjeleníteni képességeit a gyerek.
A korábbiaknál sokkal finomabb eljárásokra, a számszerűen mért adatok intuitívebb elemzésére van szükség. Nem a diagnózis, hanem az egyéni jellemzők mintázatának kidolgozása visz előre.

182. oldal

tothmozerszilvia I>!

Kérdés: Ha nem szmíát melyin serenrodbn vnanak a bteűk egy szbaón, és az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslő és az ultosó bteuk a hölyeükn lneegyek, akokr mniek a hleyseíárs?
Válasz: Azért van szükség a helyesírásra, hogy kevés betűzéssel, ortográfiai szinten tudjon az ember olvasni. Ehhez mentális lexikonban a szavak képe biztosan kell, hogy eltárolódhasson. Ha különböző módon leírva látja az ember a szavakat, bizonytalan lesz a leképeződés.

161. oldal

tothmozerszilvia I>!

Egyre több gyerek és fiatal nem tud és/vagy nem akar a képességeinek megfelelő szinten teljesíteni. A szülők és a tanárok azt látják, hogy a gyerek nem tanul, kerüli az erőfeszítést, motiválatlan, menekül a kihívások és a felelősség elől, visszahúzódó vagy ellenséges, agresszív, ráadásul sokszor önelégültnek is látszik.

96. oldal, 3.3. A meg nem felelés következményei

1 hozzászólás
pjanos>!

A könyv nem kiolvasásra készült.

10. oldal Felvezetés