!

Georg Kühlewind

1924. március 6. (Budapest) – 2006. január 15. (Budapest)

Tudástár · 1 kapcsolódó alkotó

Teljes névSzékely György
KatalógusnévKühlewind, Georg
Nemférfi
Honlapkuehlewind.org/hu

Képek 1

Könyvei 11

Georg Kühlewind: Normálistól az egészségesig
Georg Kühlewind: Csillaggyerekek
Georg Kühlewind: Tudatszintek
Georg Kühlewind: Figyelem és odaadás
Georg Kühlewind: A szelíd akarat
Georg Kühlewind: A világ Logosz-struktúrája
Georg Kühlewind: Karácsony
Georg Kühlewind: A Logosz szolgái
Georg Kühlewind: A hetedik nap vége
Georg Kühlewind: A Szó világossága

Népszerű idézetek

Íbisz>!

Az ugye természetes, hogy ha egy tudat egészséges, akkor az úr, ugyebár, úr a háznál, szóval a tudatházikóban. Ön valóban az? Sohasem tesz olyat, amit később megbán? Úgy értem: a magánéletében, nem az üzletiben.
    Tegyünk egy próbát – gyerekjáték. Ha a tudat egészséges, akkor Ön, ugye, képes három percig egy tetszőleges témára gondolni, anélkül hogy elkalandozna. Mondjuk arra a nyakkendőre, amit visel. Próbálja meg! Tehát: gondoljon három percig a nyakkendőre! És ha nem visel nyakkendőt, akkor bármilyen unalmas tárgyra. Mehet? Elkészülni! Vigyázz! Kész? Rajt!
    Ugyan, kedves olvasó, hogy kerültünk az Azori-szigetekre? Úgy tűnik, mintha mégsem lenne teljesen ura a tudatának. És ezzel nincs egyedül. Osztozik e gyengeségben az összes professzorral, politikussal és valamennyi teljesen praktikus emberrel, akik – úgy tűnik – a világot, a civilizációt mostani helyzetéhez vezették. Ha mindőjükre igaz, hogy nem uralják teljesen a tudatukat, akkor… akkor talán az is lehet, hogy nem minden tettük és javaslatuk származik megfontoltságból, hanem…

Íbisz>!

    A koncentrációs és meditációs gyakorlatok, mint általános higiéniai, illetve megismerési gyakorlatok, annak a korszaknak a követelményét fejezik ki, amelyben élünk: hogy az ember maga alakítsa, fejlessze tudati életét. A feloldó gyakorlatok a korszak másik követelményét fejezik ki: a kialakult szokások, mindenekelőtt a tudati szokások tudatos felülvizsgálatát. Az ideál az intuitív élet – minden területen. A rutin jelleg helyett az intuíciónak kellene kialakítania és uralnia azokat a formákat, amelyekből életünk áll. Az élet stabilitását a szokások helyett a lélekjelenlét vagy helyesebben a szellemi jelenlét biztosítja. A szellemi jelenlét intuitív megismerést és intuitív cselekvést jelent egyidejűleg.

199. oldal (Kláris, 2003)

Íbisz>!

A gondolati koncentráció gyakorlata azt a célt szolgálja, hogy az ember ura legyen saját gondolatvilágának. Ehhez a célhoz egy rövid időtávnyi koncentrálás hozzásegít anélkül, hogy a tudati élet spontaneitásával fizetnénk érte. Minden asszociáció – amikhez az embert egy, az asszociációkat kísérő kellemességérzet csábítja – „ellengyakorlat”: a tudatalatti hatalmát erősíti a lélekben. Ennek ellenére, gyakorlási időn kívül csak nagyon csínján avatkozzunk a lelki élet spontaneitásába, még ha asszociációk lépnek is fel. Minél erősebb a szellemi élet az emberben, annál kevesebb hely, idő és hajlam marad az asszociálásra. Helyét az intuitív, alkotó fantázia foglalja el.

203. oldal (Kláris, 2003)

Meara P>!

Egyrészt megtanuljuk, hogy egy emóció is megismerhető, azaz feloldható; ez nem jelenti egy ok racionális úton való megtalálását, intellektuális tudás keletkezését, hanem az emocionális lényeg megnyugtatását. Másrészt megtanulunk bánni az emóciókkal, mégha egyelőre múltbeliekkel is; ez az előkészítése ugyanis annak, hogy jelenbeli emóciókkal is máshogy tudjunk bánni. A gyakorlatban megtanuljuk azt is, hogy a koncentrált gondolkodás viszonylag könnyen átalakítható érző értelemmé.

Georg Kühlewind: A szelíd akarat A gondolttól a gondolkodásig, az érzett-től az érzésig, az akarttól az akaratig

Lunemorte P>!

Egyáltalán, minden, ami ebben a könyvben olvasható, tapasztaláson alapul.

238. oldal