Francis A. Schaeffer amerikai
1912. január 30. (Germantown, Philadelphia, Pennsylvania, Amerikai Egyesült Államok) – 1984. május 15. (Rochester, Minnesota, Amerikai Egyesült Államok)
Tudástár · 5 kapcsolódó alkotó
Teljes név | Francis August Schaeffer |
---|---|
Katalógusnév | Schaeffer, Francis A. |
Nem | férfi |
Könyvei 11
Kapcsolódó kiadói sorozatok: L'Abri Harmat
Népszerű idézetek
Üdvösségünknek nem a hitünk az alapja. A hit inkább eszköz, üres kéz, amivel az ajándékot elfogadjuk, átvesszük. Üdvösségünk alapja Jézus Krisztus térben és időben bevégzett műve.
63. oldal
Francis A. Schaeffer: Halál a városban A Biblia üzenetének jelentősége a huszadik században
Lehet hűnek maradni az Úrhoz akkor is, ha az embert elborítja a csüggedés a világ dolgai láttán. Sőt, kétlem, hogy aki sohasem csüggedt el, az valóságosan vívja-e harcát, vagy csak papírkarddal vagdalkozik.
48. oldal
Francis A. Schaeffer: Halál a városban A Biblia üzenetének jelentősége a huszadik században
Sok ember azt gondolja, ha a Szent Szellem működik, akkor a munka könnyű. Nem mindig van Így. A Szent Szellem működik, s lehet, hogy az embert felemészti. Ennek tanúi az ébredések és minden hely és alkalom, ahol az Úr munkálkodik. Nem könnyű dolog ez!
Sokszor Így szólok magamhoz: »Nem vagyok képes újból felkapaszkodni a hegyre. Nem tudok újból nekikezdeni!" Isten nem dorgál meg senkit, akinek elfáradását a küzdelem okozta, és könnyét a szánalom csalta elő.
48. oldal
Francis A. Schaeffer: Halál a városban A Biblia üzenetének jelentősége a huszadik században
Most azonban úgy tűnik, hogy amint az ember (az alkalmazkodás helyett) szembeszáll azzal, ami nem biblikus, amint ilyen értelemben állást foglal, automatikusan „fundamentalistának” bélyegzik. Figyeljük meg például Gill Davis megjegyzéseit […]: a fasizmus mitológiai támasza gyakran a jobboldali fundamentalizmus.
140. oldal
Teljes szívemből állítom, hogy amikor arra törekszünk, hogy a ma emberének hitelesen hirdessük az evangéliumot, a látható szeretet fontosságának bele kell kerülnie üzenetünkbe. Nem szabad megfeledkeznünk a végső érvről. A világnak jogában áll figyelnie bennünket akkor is, ha köztünk, igaz keresztények között gyakorlati különbségek alakulnak ki, de azt is látnia kell, hogy szeretjük egymást. Szeretetünknek olyan formában kell megnyilvánulnia, hogy a világ észrevegye, tehát láthatóvá kell válnia.
57. oldal (Harmat-KIA, 2023)
A mostani történelmi pillanatban a hűséges evangéliumi egyház alapvető igénye: a tiszta tanítás és az ébredés.
Az egyháznak a mai nemzedékünk életében egy új reformációra, ébredésre illetve megújulásra van szüksége.
Emberek gyakran a „reformációt” és az „ébredést" két szembenálló fogalomnak vélik. De ez tévedés. Mindkét szó az „újraépítés" , „újrakezdés" rokona.
A „reformáció" a tiszta tanítás helyreállítására az „ébredés" a keresztyén ember életének megújulására vonatkozik. A reformáció az Íráshoz való visszatérésről beszél, az ébredés pedig azt eredményezi, hogy az élet megfelelő kapcsolatba kerül a Szent Szellemmel.
Az egyház történetének nagy pillanatai akkor érkeztek el, amikor az egyház egy időben visszatért a tiszta tanításhoz és a keresztyének élete megtapasztalta a Szent Szellem hatalmát.
7. oldal
Francis A. Schaeffer: Halál a városban A Biblia üzenetének jelentősége a huszadik században
A juhok még messzebbre széledtek el, mint ahogyan Jeremiás napjainak hamis prófétái terelték Őket. A mai nemzedéket annyira megszállta az esztelenség, hogy csak az anyagi világban hisz, bezárja magát az atomok folyamatába, s ezt az értékek kategóriája nélkül szemléli. Nem csoda, ha Isten Így szól: „Meg foglak Ítélni titeket azért, amit elkövettetek.” Ki volt a felelős Jeremiás napjaiban? A vallási vezetők. Ki tette ezt a mi napjainkban? Bizonyára a legsúlyosabb ítélet nem azokat fogja sújtani, akik a romlást kívülről idézték feli a legvétkesebb az egyház, amely ismerte a valóságot, de tudatosan elfordult attól, és ma az embereknek nem tud egyebet nyújtani, mint relativitást, visszhangozva a modern világ bölcselkedését.
38. oldal