!

Dudich Ákos magyar

KatalógusnévDudich Ákos

Képek 1

Könyvei 7

Dudich Ákos: A Faith No More képes testamentuma
Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság!
Dudich Ákos: Szabálytalan beszélgetések Prieger Zsolttal
Dudich Ákos – Pritz Péter: ABC 0-24
Dudich Ákos – Jakab Viktor: Undertaking
Dudich Ákos: A Beastie Boys intergalaktikus története
Dudich Ákos: The Scrolls of Faith No More

Fordításai 19

Anthony Kiedis – Larry Sloman: Scar Tissue
Doreen Cronin: Egy kukac naplója
Robin Maxwell: A vad írek
Rex Brown – Mark Eglinton: A Pantera igaz története
Paul Trynka: Iggy Pop – Open up and Bleed
Max Cavalera – Joel McIver: My Bloody Roots – A Sepulturától a Soulfly-ig és azon túl
Adam Nergal Darski – Mark Eglinton – Krzysztof Azarewicz – Piotr Weltrowski: Egy eretnek vallomásai
Fieldy – Laura Morton: KoRn
Jeff Wagner: Type O Negative
Al Jourgensen – Jon Wiederhorn: Ministry

Népszerű idézetek

Silenos KU>!

Ha megérte volna, Einstein is VHK-rajongó lett volna.

15. oldal

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

Kapcsolódó szócikkek: Albert Einstein · Vágtázó Halottkémek
2 hozzászólás
Silenos KU>!

Dudich Ákos:
– Mi a titka annak, hogy újra és újra megújul a VHK rajongótábora, generációkon keresztülívelve?
Németh László „Fritz”:
– Grandpierre Atilla. Nem vicc. Minket is ő tart életben. Ő a mi titkunk. Az ő titka pedig mi vagyunk.

117. oldal

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

Kapcsolódó szócikkek: Grandpierre Atilla · Vágtázó Halottkémek
Silenos KU>!

A lélek újjászületése a legalapvetőbb folyamat, ami az emberiség jövőjét illeti. A kereskedelmi műzene, a gagyi, üzleti érdekeknek alárendelt műzene terjedése, egyes helyeken szinte kötelezővé tétele például nem más, mint egy lelki tömegkatasztrófa, atomtámadás a lélek önállósága, természetes forrásainak tiszteletben tartása ellen. Ezzel szemben az igazi népzene újjászületése Bartók óta, több mint száz éve tart. Ez az igazi népzene más, mint a megszokott, mert érzésvilága nincs alárendelve a modern világnak, mert tiszta forrásból, az élő Természet érzésvilágából, a végtelen, élő Világegyetem örök lelki értékeiből táplálkozik. Ez az igazi népzene újjászületőben van. Ezt jelzi Bartók és Kodály hatása a világra, a táncházmozgalom terjedése, a Muzsikás együttes WOMEX-díja, ami megfelel a zenei Nobel-díjnak, a Vágtázó Halottkémek „minden idők legjobb etno-punk zenekara” címe, és a Vágtázó Csodaszarvas őserejű világzenéjének népszerűsége, lásd például a MAHASZ Top 40 albumlistáját, amelyen a Végtelen Ázsia! és a szintén aranylemezzé vált Tiszta Forrás is jól szerepelt.

178. oldal

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

Kapcsolódó szócikkek: Vágtázó Halottkémek
altagi P>!

Aztán, amit először csak poénnak szántak, hogy bosszantsák a keményvonalas metálrajongóikat, halál komolyra fordult: kiadták kislemezen az Easy című The Commodores-feldolgozást, és Európában instant örökzöld lett belőle.

55. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Faith No More
NB14>!

A VHK másvilági zenéjére a pszichedelikus spontaneitás mellett volt még egy recept: a tagok összegyűltek, mindenki elmondta, mit álmodott, mi zajlik éppen a szívében, a lelkében, a fejében, aztán ezeket az érzéseket képekbe öntötték, és ezt a komplex érzésgombolyagot, kész kisfilmet próbálták megzenésíteni. Vagyis egy félig irányított improvizációról beszélünk, folyamatzenélésről.

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

NB14>!

Nagyon fontos mérföldkőként éltük meg, és az egész VHK alapjait jelentette az, hogy a három barát, Atilla, Ipacs és Czakó, vérszerződést kötött. És ezt komolyan gondoltuk. A jelentősége ennek abban rejlik, hogy egy ilyen lépésre nem minden nap szánja rá magát az ember, és nem is mindenkivel köt ilyen mély szövetséget. Ettől fogva az utunk elkezdett felfelé ívelni. Egy meghatározhatatlan erő húzott minket.
Úgy gondoltuk, csak valami olyasmit van értelme csinálni, amit előttünk még senki nem csinált. Kreatívan akartunk hozzáállni mindenhez. Lemásolni nem akartunk semmit. Nem akartunk beállni semmilyen sorba, ki akartunk kerülni minden csapdát, és folyamatos alkotási lázban akartunk élni. És ez nem csak a zenélésre, hanem a tanulásra, és saját belső fejlődésünkre is érvényes volt, tehát mindez hatalmas hajtóerőként működött. Az alkotói folyamat egymással való megosztása mellett még egy komoly kapcsolat volt közöttünk: a szeretet. Emellett persze kiemelt szerepet kapott a barátság. Enélkül az egész folyamat nem is működhetett volna.
(Czakó Sándor)

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

NB14>!

Nem tudtam, konkrétan mit csinálok, szóval nem tudatosan ütöttem valami ritmust, hanem csak elengedtem magam, hallgattam a többieket, akiknek a zenéje, mint valami hullámzó tajtékos tenger, elöntött, én meg a hullámokra felkapaszkodva sodródtam velük ki a nyílt óceánra, bele az ismeretlen végtelenbe. Ez volt az „ugrás a semmibe”, a VHK zenélésének egyik alappillére, amikor nincs előre megbeszélve és összehangolva, hogy mi fog történni, hanem érzésből, pusztán egymásra hangolódásból alkotnak valami hihetetlenül egymásból építkező és összefonódó dallam- és ritmusszőnyeget, amire mi is, meg a hallgatók is felülünk, és együtt repülünk felfelé, egészen a csillagokig.
(Boli)

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

NB14>!

Az én felfogásomban a VHK nem zene. Tehát a VHK esetében a hagyományos zenei felfogás nem működik. Refrént, verzét, meg ilyeneket nem is érdemes keresni. Mert ez egy anyag. Ez egy testi anyag, ami egyébként Atillának az egyik felfedezése, és tényleg élő dolog. Egy érzésfolyam, egy élőlény, amelynek megvannak a maga szabályai, amelyeket nekünk kell kikutatnunk. Itt valamifajta szabadságról, nem is valamifajta, hanem A szabadságról van szó. Minden egyes hang erről szól. Ha akarod. Semmi másról. A VHK zenéje azt mondja, szabad vagy. Ezt mondja. Mindig ezt mondja.
(Mestyán Ádám)

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

NB14>!

A nyolcvanas években még csak pár konkrét száma volt a VHK-nak, ezek köré építettek fel egy érzésfolyamot. Idővel egyre több szám állt össze, szinte magától. Ez egy természetes folyamat volt, egyre érettebb lett az előadás.
(Szabó Imre)

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje