!

Dudich Ákos

Képek 1

Könyvei 5

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság!
Dudich Ákos: Szabálytalan beszélgetések Prieger Zsolttal
Dudich Ákos – Pritz Péter: ABC 0-24
Dudich Ákos – Jakab Viktor: Undertaking
Dudich Ákos – Oravecz Gergely: A Faith No More képes testamentuma

Fordításai 13

Anthony Kiedis – Larry Sloman: Scar Tissue
Robin Maxwell: A vad írek
Doreen Cronin: Egy kukac naplója
Paul Trynka: Iggy Pop – Open up and Bleed
Rex Brown – Mark Eglinton: A Pantera igaz története
Joel McIver: Queens Of The Stone Age
Al Jourgensen – Jon Wiederhorn: Ministry
Max Cavalera – Joel McIver: My Bloody Roots – A Sepulturától a Soulfly-ig és azon túl
Adam Nergal Darski – Mark Eglinton – Krzysztof Azarewicz – Piotr Weltrowski: Egy eretnek vallomásai
Joel McIver: Rage Against the Machine

Népszerű idézetek

>!
Silenos KU

Ha megérte volna, Einstein is VHK-rajongó lett volna.

15. oldal

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

Kapcsolódó szócikkek: Albert Einstein · Vágtázó Halottkémek
2 hozzászólás
>!
Silenos KU

Dudich Ákos:
– Mi a titka annak, hogy újra és újra megújul a VHK rajongótábora, generációkon keresztülívelve?
Németh László „Fritz”:
– Grandpierre Atilla. Nem vicc. Minket is ő tart életben. Ő a mi titkunk. Az ő titka pedig mi vagyunk.

117. oldal

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

Kapcsolódó szócikkek: Vágtázó Halottkémek
>!
Silenos KU

A lélek újjászületése a legalapvetőbb folyamat, ami az emberiség jövőjét illeti. A kereskedelmi műzene, a gagyi, üzleti érdekeknek alárendelt műzene terjedése, egyes helyeken szinte kötelezővé tétele például nem más, mint egy lelki tömegkatasztrófa, atomtámadás a lélek önállósága, természetes forrásainak tiszteletben tartása ellen. Ezzel szemben az igazi népzene újjászületése Bartók óta, több mint száz éve tart. Ez az igazi népzene más, mint a megszokott, mert érzésvilága nincs alárendelve a modern világnak, mert tiszta forrásból, az élő Természet érzésvilágából, a végtelen, élő Világegyetem örök lelki értékeiből táplálkozik. Ez az igazi népzene újjászületőben van. Ezt jelzi Bartók és Kodály hatása a világra, a táncházmozgalom terjedése, a Muzsikás együttes WOMEX-díja, ami megfelel a zenei Nobel-díjnak, a Vágtázó Halottkémek „minden idők legjobb etno-punk zenekara” címe, és a Vágtázó Csodaszarvas őserejű világzenéjének népszerűsége, lásd például a MAHASZ Top 40 albumlistáját, amelyen a Végtelen Ázsia! és a szintén aranylemezzé vált Tiszta Forrás is jól szerepelt.

178. oldal

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

Kapcsolódó szócikkek: Vágtázó Halottkémek
>!
LNB

Maradjunk annyiban, hogy ha a hitgyülisek nem is nyúlták le szó nélkül pár hangosító berendezésünket, akkor csak „megfeledkeztek” a kölcsönadott cucc visszaadásáról vagy kifizetéséről, szóval az biztos, hogy valamit sumákoltak, mert mi meg szépen felkerekedtünk, és meglátogattuk őket az egyik soros összejövetelükön a Sportcsarnokban, és nem imádkozni mentünk. A sok ezer „Isten báránykái” közé bevonult a hat gonosz farkas kénköves bűzt árasztva. Érdekes egy szituáció volt, élveztük is baromira. Azt hiszem, pont a főpásztoruk, Németh Sándor tartott épp szentbeszédet. Többen bőgtek a meghatottságtól és átszellemültségtől, én meg csak ámultam, hogy Úristen, ennyi hülyét egy rakáson! Egyébként engem nem érdekel, ki miben hisz, az ő dolga. Én tolerálok minden vallást, amíg az is tolerálja, hogy én nem hiszek benne, azaz nem erőszakolja rám magát, vagy hirdet ellenem szent háborút a hitetlenségem miatt. De a képmutató, köpönyegforgató álszenteket, meg a hamis prófétákat ki nem állhatom. Főleg, ha még ők sátánoznak le minket, míg ők meg a patyolattiszta, hófehér lelkükkel elsumákolják a felszerelésünk egy részét. Hát ne már! Pipa voltam rájuk, vittem is a kezemben egy fél üveg misebort tüntetőleg (a másik fele már lecsúszott), a neurotikus Pajor Tamást akartam megkínálni vele, de nem láttam sehol. Aztán odajött hozzánk negédes mosollyal – de rémült tekintettel – az egyik ájtatos manó, hogy „üdvözlünk köreinkben, testvéreim”, de mondtuk neki, hogy nem imádkozni jöttünk, hanem a felszerelésünkért, úgyhogy Sanyi bácsit szépen le lehet halkítani, kábeleket kihúzni, mert visszük a hangfalakat.
(Boli)

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

>!
LNB

A VHK másvilági zenéjére a pszichedelikus spontaneitás mellett volt még egy recept: a tagok összegyűltek, mindenki elmondta, mit álmodott, mi zajlik éppen a szívében, a lelkében, a fejében, aztán ezeket az érzéseket képekbe öntötték, és ezt a komplex érzésgombolyagot, kész kisfilmet próbálták megzenésíteni. Vagyis egy félig irányított improvizációról beszélünk, folyamatzenélésről.

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

>!
LNB

Nagyon fontos mérföldkőként éltük meg, és az egész VHK alapjait jelentette az, hogy a három barát, Atilla, Ipacs és Czakó, vérszerződést kötött. És ezt komolyan gondoltuk. A jelentősége ennek abban rejlik, hogy egy ilyen lépésre nem minden nap szánja rá magát az ember, és nem is mindenkivel köt ilyen mély szövetséget. Ettől fogva az utunk elkezdett felfelé ívelni. Egy meghatározhatatlan erő húzott minket.
Úgy gondoltuk, csak valami olyasmit van értelme csinálni, amit előttünk még senki nem csinált. Kreatívan akartunk hozzáállni mindenhez. Lemásolni nem akartunk semmit. Nem akartunk beállni semmilyen sorba, ki akartunk kerülni minden csapdát, és folyamatos alkotási lázban akartunk élni. És ez nem csak a zenélésre, hanem a tanulásra, és saját belső fejlődésünkre is érvényes volt, tehát mindez hatalmas hajtóerőként működött. Az alkotói folyamat egymással való megosztása mellett még egy komoly kapcsolat volt közöttünk: a szeretet. Emellett persze kiemelt szerepet kapott a barátság. Enélkül az egész folyamat nem is működhetett volna.
(Czakó Sándor)

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

>!
LNB

Nem tudtam, konkrétan mit csinálok, szóval nem tudatosan ütöttem valami ritmust, hanem csak elengedtem magam, hallgattam a többieket, akiknek a zenéje, mint valami hullámzó tajtékos tenger, elöntött, én meg a hullámokra felkapaszkodva sodródtam velük ki a nyílt óceánra, bele az ismeretlen végtelenbe. Ez volt az „ugrás a semmibe”, a VHK zenélésének egyik alappillére, amikor nincs előre megbeszélve és összehangolva, hogy mi fog történni, hanem érzésből, pusztán egymásra hangolódásból alkotnak valami hihetetlenül egymásból építkező és összefonódó dallam- és ritmusszőnyeget, amire mi is, meg a hallgatók is felülünk, és együtt repülünk felfelé, egészen a csillagokig.
(Boli)

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

>!
LNB

Az én felfogásomban a VHK nem zene. Tehát a VHK esetében a hagyományos zenei felfogás nem működik. Refrént, verzét, meg ilyeneket nem is érdemes keresni. Mert ez egy anyag. Ez egy testi anyag, ami egyébként Atillának az egyik felfedezése, és tényleg élő dolog. Egy érzésfolyam, egy élőlény, amelynek megvannak a maga szabályai, amelyeket nekünk kell kikutatnunk. Itt valamifajta szabadságról, nem is valamifajta, hanem A szabadságról van szó. Minden egyes hang erről szól. Ha akarod. Semmi másról. A VHK zenéje azt mondja, szabad vagy. Ezt mondja. Mindig ezt mondja.
(Mestyán Ádám)

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

>!
LNB

A nyolcvanas években még csak pár konkrét száma volt a VHK-nak, ezek köré építettek fel egy érzésfolyamot. Idővel egyre több szám állt össze, szinte magától. Ez egy természetes folyamat volt, egyre érettebb lett az előadás.
(Szabó Imre)

Dudich Ákos: Pótolhatatlan Halhatatlanság! A Vágtázó Halottkémek életereje

>!
norbert_hellacopter

Killan annyira thrash fanatikus volt, hogy bármennyire is imádta a Slayert, amikor megjelent a South of Heaven című albumuk, annak belassultsága akkora csalódást okozott az Undertaking frontemberének, hogy a Slayer-felvarrójára gyászszalagot tűzött.

37. oldal

Dudich Ákos – Jakab Viktor: Undertaking thrash metal Magyarországon a rendszerváltás idején