!

Csapó Benő

1953. március 5. (Szentgál) – 2023. június 26.

KatalógusnévCsapó Benő
Nemférfi
Életrajz

Könyvei 4

Csapó Benő: Az iskolai tudás
Csapó Benő: Tudás és iskola
Csapó Benő: A képességek fejlődése és iskolai fejlesztése
Csapó Benő – Nagy Zsuzsanna – Pásztor Attila – Hódi Ágnes – Tóth Edit – Hülber László: Az Erasmus program keretében külföldön szerzett kreditek beszámítása itthon

Kapcsolódó kiadói sorozatok: Osiris tankönyvek Osiris · Bologna füzetek Tempus Közalapítvány

Szerkesztései 7

Csapó Benő (szerk.): Az iskolai műveltség
Csapó Benő (szerk.): Neveléselméleti szöveggyűjtemény
Csapó Benő – Szendrei Mária (szerk.): Tartalmi keretek a matematika diagnosztikus értékeléséhez
Csapó Benő (szerk.): Mérlegen a magyar iskola
Csapó Benő – Csépe Valéria (szerk.): Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez
Csapó Benő – Szabó Gábor (szerk.): Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez
Csapó Benő – Zsolnai Anikó (szerk.): Kognitív és affektív fejlődési folyamatok diagnosztikus értékelésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában

Népszerű idézetek

Lunemorte P>!

Nem feledkezhetünk meg arról, hogy a közoktatás egy nagy és bonyolult rendszer, amit nem lehet gyorsan mozgatni és olyan finom kormánymozdulatokkal irányítani, mint egy versenyautót. Ez a rendszer inkább egy lomha óceánjáróhoz hasonlít, amely még a kormány elfordítása után is kilométereket tesz meg eredeti irányába.

42. oldal

Lunemorte P>!

Viszonylag idősebb korban is lehet új tapasztalatokra szert tenni.

47. oldal

Lunemorte P>!

Mindig hozzátehetünk valamennyit a meglévő tudáshoz.

47. oldal

Lunemorte P>!

A műveltséget egész életünkben gyarapíthatjuk, mint ahogy a szakértelmet is.

49. oldal

tothmozerszilvia I>!

Az ezredvég gyermekének nagyjából két évtizednyi ideje van arra, hogy elsajátítsa két évezred civilizációs fejlődésének minden arra érdemes elemét, benne az utóbbi két évszázad tudományos információrobbanásának eredményeivel.

A modern iskolai oktatás ellentmondásai

1 hozzászólás
tothmozerszilvia I>!

Hogy hogyan szokás osztályozni, arról a leendő tanárok első elképzelései saját diákkoruk során alakulnak ki. Majd a tanárjelöltek és kezdő tanárok megtanulják a tapasztaltabb kollégáktól, hogyan is kell azt csinálni. Olyanoktól, akik hajdan maguk is hasonló módon sajátították el az osztályozás művészetét.

4.1 Osztályozás az iskolákban