!

Csalár Bence

KatalógusnévCsalár Bence

Könyvei 3

Csalár Bence: Színfalak mögött
Csalár Bence: A fenntartható divat kézikönyve
Csalár Bence: Stílustérkép

Népszerű idézetek

csucsorka IP>!

[dr. Almási Kitti:] Nyilván azért erősebb a szorongás a fiatalok esetében, mert a klímakatasztrófával kapcsolatos üzenetek, kampányok, kezdeményezések a jövőre helyezik a hangsúlyt: a fiatalok így azt érzik, a jövőjük elveszett, esélytelen, minden rossz az ő életükben fog bekövetkezni; gyakran felmerülő kérdés esetükben az is, hogy érdemes-e gyermekvállalást tervezni, lesz-e elég ivóvizük, szükséges életfeltételek. A rémisztgetéssel járó üzenetek pedig, melyeknek a felrázás lenne a céljuk, egyre gyakrabban fordítva sülnek el, és kialakul a bénító klímaszorongás. Tapasztalom és hallom a kollégáimtól, hogy a klímaszorongás rendkívül nagy mértékben jelen van a fiatalok körében. Több kutató felhívta már a figyelmet arra, hogy ez a típusú kommunikáció nem feltétlenül a leghatékonyabb módszer a cselekvésre késztetésre, hanem sok esetben károkat okoz. A depresszív, kiábrándult és motiválatlan állapot inkább a feladást és a beletörődést hozza magával.

53. oldal, Mit tehet az egyén? - 1. Fejben dől el minden

csucsorka IP>!

[…] gyakori, hogy elkezdjük démonizálni a meglévő ruháinkat, kiegészítőinket, majd azon tanakodunk, hogyan lehetne vásárlással egy fenntartható ruhatárat építeni. Az első hibát épp itt követheted el, hiszen ahogy Szentesi Réka divatkutató is mondja: a legfenntarthatóbb ruhatár az, amelyik a szekrényedben várja, hogy viseld, legalább harmincszor életed során, ezzel is „ledolgozva” valamennyire azt az ökológiai lábnyomot, melyet egy-egy ruhadarab a gyártás, szállítás során okozott. Itt az ideje, hogy felfedezd újra a szekrényed tartalmát!

51. oldal, Mit tehet az egyén?

csucsorka IP>!

Vond le a következtetést! Kétségtelenül nemes cselekedet az adományozás, de ha évről évre nagy ruhakupacod jön létre a selejtezéskor, tedd fel magadnak a kérdést, hogy mi lehet ennek az oka. Rosszul választasz anyagokat, fazonokat, minőséget – kényszeres vásárló vagy? Jó, ha tudod: a fast fashion-divatcikkek nem segítenek a rászorulókon, és eladhatatlanok, hiszen legtöbbször egy szezon erejéig tartósak, tovább nem.

60. oldal, Mit tehet az egyén? - 3. Adományozni jó

csucsorka IP>!

[dr. Almási Kitti:] A jelenség egyik megnevezése a „társadalmi lazsálás”, amelynek az a lényege, hogy a felelősség nagy létszám esetén megoszlik. […] Egy abszurd példa: ha azt mondják neked, hogyha nem kelsz fel minden nap hajnali négykor, akkor eljön a világvége, akkor úgy érzed, rajtad a világ szeme. Amikor a mondat úgy szól: 7,7 milliárd emberből közel 2 milliárdnak kell korán kelnie a világ megmentéséhe, akkor az egyén úgy gondolhatja: biztos lesz a több milliárdból valaki, aki fel fog kelni helyettem.

54. oldal, Mit tehet az egyén? - 1. Fejben dől el minden

BalogHelga >!

Hiszek abban, hogy egy kiegyensúlyozott ember nem vásárol feleslegesen, ismeri igényeit, tudja, mi áll jól neki, és nem lehet könnyen átverni a greenwashing eszközeivel: a divat jövője a tudatos fogyasztóban rejlik.

Csalár Bence: Stílustérkép Divat, testkép, önismeret

csucsorka IP>!

A hulladékkezelés fontossági sorrendje
1. megelőzés
2. újrahasznosítás
3. hasznosítás
4. energetikai hasznosítás
5. lerakás

59. oldal

csucsorka IP>!

A kapszulagardrób legfőbb üzenete: élvezd a ruháid viselését, és szeresd, ápold őket!

56. oldal, Mit tehet az egyén? - 2. Kabszulagardrób kialakítása

BalogHelga >!

Menjünk vissza az időben 6000 évet: színvak őseink csak feketét, fehéret, pirosat, majd később zöldet és sárgát voltak képesek érzékelni, a kék színt viszont nem tudták leírni pontosan. Erre tökéletes példa Homérosz Odüsszeia című műve, amelyben többször is hivatkoznak az „éjszínű tengerre”, valamint a „borszínű tengerre”.

Csalár Bence: Stílustérkép Divat, testkép, önismeret

BalogHelga >!

… 1933-ban a párizsi rendőrfőnök még azzal fenyegetőzött, hogy letartóztatja Marlene Dietrich színésznőt, amiért férfiöltönyt viselt!

Csalár Bence: Stílustérkép Divat, testkép, önismeret

BalogHelga >!

Ha tételmondattal kellene ezt bevetetnünk, akkor azt mondhatjuk, hogy az ’50-es évektől a férfiak már nem azért élnek, hogy dolgozzanak, hanem azért dolgoznak, hogy éljenek/élhessenek.

Csalár Bence: Stílustérkép Divat, testkép, önismeret