!

Chris Anderson amerikai brit

1957 (Pakisztán) –

KatalógusnévAnderson, Chris
Nemférfi

Könyvei 10

Chris Anderson – David Sally: Számháború
Chris Anderson: Ingyen!
Chris Anderson: Hosszú farok
Chris Anderson: Így készülnek a TED-előadások
Chris Anderson: Kreátorok
Chris Anderson: TED Talks
Chris Anderson: Free
Chris Anderson: The Long Tail
Chris Anderson – David Sally: The Numbers Game
Chris Anderson: Makers

Népszerű idézetek

gjudit8>!

Mi sem bizonyítja jobban, hogy valamit értékesnek tartunk, mint az, hogy időt szánunk rá.

302. oldal

Chris Anderson: Ingyen! A radikális árképzés jövője

Kapcsolódó szócikkek: érték · idő
1 hozzászólás
gjudit8>!

Az első generációs műanyagot még nem mint eldobható, hanem mint a valaha létezett legkiválóbb anyagot árulták. Könnyebben és szebben formázható, mint a fém, és tartósabb, mint a fa. De a második generáció, a vinilek és polisztirolok már olyan olcsók voltak, hogy az emberek nyugodtan eldobhatták azokat. Az 1960-as években az élénk színű, eldobható termékek jelentették a korszerűséget, az ipari technológia diadalát az alapanyaghiány felett. Az árucikkek kidobása nem pazarlásnak számított, hanem a fejlett civilizáció kiváltságának.

77. oldal

Chris Anderson: Ingyen! A radikális árképzés jövője

gjudit8>!

Az agyunk a szűkösségre van programozva; azokra a dolgokra összpontosítunk, amiből nincs elég: az időre, a pénzre stb. Ez ösztönöz minket. Ha megkapjuk, amire vágyunk, hamar elveszíti értékét, mi pedik új elérendő célok után nézünk. Az motivál, amint nincs, nem az, amink van.

287. oldal

Chris Anderson: Ingyen! A radikális árképzés jövője

gjudit8>!

Gyakran igen nehéz elmagyarázni az Egyesült Államokban tanuló kínai diákoknak, hogy miért helytelen dolog a plagizálás, hiszen a kínai tanítások központi eleme a mester utánzása.

272. oldal

Chris Anderson: Ingyen! A radikális árképzés jövője

Kapcsolódó szócikkek: kínai · plágium
gjudit8>!

A digitális kor egyik sajátossága, hogy ha egyszer valami digitális tartalommá válik, az előbb-utóbb elkerülhetetlenül ingyenes lesz. […] Mégis azt látjuk, hogy – a történelemben először – az ingyenesség olyan dollármilliárdos gazdaságot hoz létre, amely a nullára épül.

26. oldal

Chris Anderson: Ingyen! A radikális árképzés jövője

Kapcsolódó szócikkek: ingyenes
betarix>!

Vezetőként – vagy szóvivőként – egy előadással lehet a legjobban empátiát ébreszteni, lelkesíteni, tudást és információkat átadni, álmokat megosztani.

Chris Anderson: TED Talks The Official TED Guide to Public Speaking

gjudit8>!

Állandó feladatot jelent, hogy megtaláljuk a munkamegosztás ideális arányát ember és számítógép között, mert mindig más az ideális.

80. oldal

Chris Anderson: Ingyen! A radikális árképzés jövője

Kapcsolódó szócikkek: számítógép
1 hozzászólás
gjudit8>!

… sokkal több bennük az ész, mint az erő. A gazdaság nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy előállításukhoz többnyire szellemi és nem anyagi erőforrások szükségeltetnek. A microchip tulajdonképpen nem más, mint homok (szilícium), amit nagyon okosan raktak össze.

117. oldal

Chris Anderson: Ingyen! A radikális árképzés jövője

Kapcsolódó szócikkek: ész · mikrochip · szilícium
gjudit8>!

A bitek – akárcsak korábban az elektromosság – ipari doppingszerek: hatásukra minden kevesebbe kerül és többet tud. Arra azonban korábban nem volt példa, hogy ez a hatás évről évre mindig megismétlődjön. Szemben az elektromossággal, ami egyszeri nagy változást hozott, a bitek egy állandó változást generálnak, és ennek a folyamatnak hála, minden új generáció feleakkora árért kétszer akkora teljesítményhez jut, ami egészen új lehetőségeket nyit meg előttük.

130. oldal

Chris Anderson: Ingyen! A radikális árképzés jövője

gjudit8>!

Az az információ, ami tömegtermék (amiből mindenki ugyanolyat kap), az ingyenes akar lenni. A személyre szabott információ viszont (az, ami egyedi, és csak számunkra bír jelentőséggel) drága akar lenni.

136. oldal

Chris Anderson: Ingyen! A radikális árképzés jövője

Kapcsolódó szócikkek: ár · árképzés · információ