Brian J. Robb
Katalógusnév | Robb, Brian J. |
---|
Könyvei 8
Népszerű idézetek
Mindig különcnek bélyegeztek […], de azt hiszem, mindenki különc, és pontosan ez a dolog lényege. Ünnepelnünk kellene az egyediségünket ahelyett, hogy szégyenkezünk miatta. Mindnyájunknak megvannak a magunk hóbortjai. Az emberek sokat ártanak maguknak azzal, hogy igyekeznek elrejteni önmaguk elől valódi énjüket pusztán azért, mert félnek attól, vajon mit gondolnak majd róluk a többiek.
246. oldal
Nemcsak a figurájából adódó gyötrelmek bántották Pitt-et. Még Tom Cruise féltékenységével és rivalizálásával is meg kellett küzdenie. A másik sztár úgy tűnt, fenyegetettnek érezte magát Pitt jelenlététől.
Annak ellenére, hogy a világ egyik legnagyobb filmsztárja volt, Tom Cruise sosem színészi képességeiről volt nevezetes, és Lestat szerepe neki is sok nehézséget okozott, nemcsak Anne Rice szerint, hanem azok szerint is, akik valami módon kapcsolatban álltak a produkcióval. Olyan gyakorlati gondok is felvetődtek, hogy Cruise kisebb volt, mint hat láb magas partnere. Arról beszéltek forgatás közben, hogy Cruise hangja túlságosan magas, de Cruise maga is érezte, hogy túl kicsi ahhoz, hogy hihető ellenlábasa legyen Pittnek.
167. oldal, 9. Vonakodó vámpír (JLX, 1997)
„Az az igazság, hogy nem akarom, hogy az emberek megismerjenek – jelentette ki Pitt. – Én szinte semmit sem tudok kedvenc színészeimről. Felesleges, ők anélkül is személyiségek. Szerintem jobb, ha nem tudják, honnan jöttél. Így a figurák hihetőbbek lesznek. Fogalmam sincs Robert Duvall vagy John Malkovich előéletéről, és mégis a kedvenceim.”
193. oldal, 10. Bűn és felszabadulás (JLX, 1997)
„Szeretem a másféle világlátásokat, és szeretem felrázni az embereket, hogy úgy tekintsenek körül, ahogyan nem szoktak” – mondta Gilliam.
198. oldal, 10. Bűn és felszabadulás (JLX, 1997)
Minden szerepbe, amit játszol, beleadsz valamennyit saját magadból. Így kell lennie, máskülönben nem színészet. Hanem hazugság.
71. oldal
Scott filmje láthatóan rátapintott az amerikai társadalom neuralgikus pontjára, és megjelenésekor nem kevés sajtóvitát váltott ki. Számos kritikus azzal vádolta a filmet, hogy férfiellenes, és ez a vita végigvonult a lapokon és magazinokon heteken át attól kezdve, hogy 1991 nyarán egy hétvégén bemutatták.
67. oldal, 5. 6000 dolláros orgazmus (JLX, 1997)
A férfi-nő szexháború mindig is ott motoszkált Ridley Scott agyában, amikor filmet készített. „Két nő hajt át a térképen, közben mindenféle férfiakkal találkoznak – egy érdektelen férjjel, egy Peter Pan-szerű baráttal, egy érzéki zsaruval, egy teleszájú csalóval. A film a férfifaj minden típusát kipécézi – egy teljes férfi jön ki abból a nyolc hímből, akik megjelennek a vásznon. Ennek ellenére azt mondom, hogy a film nem férfiellenes, és nem is alázza meg a férfiakat. Csupán azt akarom megmutatni, hogy a nők alapvetően sebezhetőek – nem fizikailag, nem agyilag – hanem érzelmileg.”
69. oldal, 5. 6000 dolláros orgazmus (JLX, 1997)
„Sosem fogom megérteni azt sem, hogy azért vágják le egyes kutyák farkát, hogy másképpen nézzen ki. Harcba szállok egy ügyért. – Mentsük meg a farkakat. Minden fiatal színésznek kell egy ügy, ami mellett kitart – a Mentsük meg a farkakat! lesz az enyém.”
155. oldal, 9. Vonakodó vámpír (JLX, 1997)
Rice-t nagyon feldobta a lehetőség, hogy könyvének filmváltozatán dolgozhat. Mivel erős, önálló véleménnyel rendelkező hölgy, nem elégedett meg azzal, hogy elmondja Geffennek, hogyan képzeli el könyvének átültetését filmre. Még a rendező személyére is adott ötleteket: javasolta David Cronenberget, a Légy, a Hasonmások rendezőjét, Ridley Scottot, aki a Nyolcadik utas: a halállal, majd a Szárnyas fejvadásszal várt ismertté, valamint Neil Jordant, aki egy tündérmese alapú filmet készített 1981-ben, Farkasok társasága címmel, ami nagyon tetszett Rice-nek.
158. oldal, 9. Vonakodó vámpír (JLX, 1997)