Bokor Pál magyar
1942. május 2. (Budapest) –
Tudástár · 4 kapcsolódó alkotó · 1 kapcsolódó könyv
Katalógusnév | Bokor Pál |
---|---|
Nem | férfi |
Életrajz |
Könyvei 19
Kapcsolódó kiadói sorozatok: Albatrosz könyvek Magvető · Ország-Világ Kossuth · Tudósító voltam Magyar Távirati Iroda
Szerkesztései 2
Fordításai 8
Antológiák 2
Alkotói polc
Kiemelt alkotóértékelések
Népszerű idézetek
Bizonyos viszont, hogy Barack Obama pontosan felmérte, hogy bőrének színe ezen a helyen egyáltalán nem mellékes körülmény.
84. oldal
Bokor Pál: Obama Az út Honolulutól a Fehér Házig, és mindig tovább…
Magyarországon 2008 novemberének első napjaiban késtek a vonatok, mert a MÁV nem bírta el a hirtelen, ha nem is váratlan ünnepi forgalmat, amelyre november 1-jén, halottak napján abban az évben sem tudott rendesen felkészülni. A pár napon belül esedékes amerikai választások eredményével ilyen napokon végképp senki nem törődik. Az emberekből áradt a panasz amiatt, hogy valakik módszeresen tönkretették a közlekedést, az oktatást, az egészségügyet és a mezőgazdaságot, hogy a vonatok zsúfoltak, mert nincs pénz felmentő járatokra, de a vasúti társaság személyzeti főnöke 80 millió forintos végkielégítéssel távozott.
185. oldal
Bokor Pál: Obama Az út Honolulutól a Fehér Házig, és mindig tovább…
Igen, a külföldhöz való viszony változik. Felszólították az embereket, hogy ne lépjenek közbe, ha egy külföldi az utcán fényképez, nagy diákcsoportok készülnek külföldi egyetemekre, s a kínaiak kezdenek megbarátkozni a gondolattal, hogy az emberiség túlnyomó része nemcsak hogy nem kínai, hanem ráadásul még létre is hozott egy olyan civilizációt, amelytől ők is tanulhatnak.
94. oldal
Kalifornia, New York, Florida, Ilinois, Pennsylbania, Ohio és Michigan az Obama vezetésével felvonuló demokraták mellett is kitartott. Egyes- egyedül Bush- ország, azaz az olajmilliárdos Bush família fellegváraként ismert Texas lett a republikánusoké.
177. oldal
Bokor Pál: Obama Az út Honolulutól a Fehér Házig, és mindig tovább…
– Hé, miért bántotta a kutyámat? – kiáltott a fiú angolul, és elindult André felé. Csak a sziluettje látszott a sötétben, de André emlékezett rá, hogy keménykötésű fickó, bár valamivel alacsonyabb nála. Talán mégis el tudott volna bánni vele. Jó kondícióban volt, s Katangában megtanult néhány önvédelmi fogást. De a fiú kezében valami kattant.
„Pisztoly van nála” – gondolta André. Újabb kattanás hallatszott, s a kínai kezében megvillant a kés pengéje. Aztán egy másik penge villant a másik kezében.
– Hé, maga! Bántotta a kutyámat! – mondta megint a kínai. A hangja egy megbántott ember hangja volt, és mindkét kezét előretartva közeledett André felé.
Az amerikai Új hullám nem egy hullám volt, és hosszabb ideig tartott a franciánál. A rendezők új generációjához tartozott t.k. Peter Bogdanovich (Az utolsó mozielőadás), William Friedkin (A francia kapcsolat, Ördögűző), Francis Ford Coppola (Keresztapa), Warren Beatty (Vörösök), Woody Allen (Annie Hall, Manhattan), John Cassavetes (Minnie és Moskowitz), Alan J. Pakula (Klute, Az elnök emberei), Robert Altman (A hosszú búcsú, Nashville), Martin Scorsese (Taxisofőr), John Boorman (Deliverance), Milos Forman (Száll a kakukk fészkére), Bernardo Bertolucci (Az utolsó tangó Párizsban). Noha ezek a rendezők, továbbá a „hozzájuk csatlakozott” Steven Spielberg és George Lucas, az elhunyt Kubrick és Altman kivételével az új évezredben is Hollywoodban dolgoznak, ezeknek a filmeknek az együttese olyan kreatív erőt sejtet, melyet méreteiben és jelentőségében csak a filmtörténet legnagyobb tehetségfellobbanásaihoz, az amerikai börleszkhez, a német expresszionista filmhez, az orosz forradalmi filmhez, az olasz neorealizmushoz és a francia Új hullámhoz lehet hasonlítani.