Bill Gates amerikai
1955. október 28. (Seattle, Washington, Amerikai Egyesült Államok) –
Teljes név | William Henry Gates III |
---|---|
Katalógusnév | Gates, Bill |
Nem | férfi |
Honlap | gatesnotes.com |
@BillGates | |
@billgates |
Könyvei 4
Kapcsolódó kiadói sorozatok: Penguin Readers – Level 3 angol
Róla szóló könyvek 1
Népszerű idézetek
A túlbonyolítás minden újjászervezési program halála, különösen azoké, amelyekben technikai elemek is vannak.
317. oldal
Bill Gates: Üzlet @ gondolat sebességével Működik a digitális idegrendszer
A jó igazgató egyik legfontosabb ismertetőjele az, hogy farkasszemet néz a rossz hírrel, és inkább felkutatja, mint átsiklik felette. Először azt akarja hallani, mi nem stimmel, mielőtt megtudná hogy mi stimmel. Nehéz megfelelően reagálni a kiábrándító hírekre, ha az ember nem kapja meg őket időben.
Bill Gates: Üzlet @ gondolat sebességével Működik a digitális idegrendszer
Igen inspiráló látni, hogy egy ember addig törekedett, míg meglátta, hogy a tudás önmagában a legszebb dolog.
Bill Gates, A Leicester-kódex jelenlegi tulajdonosa
92. oldal · Bill Gates
Kathryn Hennessy (szerk.): Könyvek, amelyek megváltoztatták a történelmet 93% A holt-tengeri tekercsektől Anne Frank naplójáig
A klíma olyan, mint a fürdőkád, amely lassan megtelik vízzel. Még ha egészen lassú sugárban töltjük is, a kád előbb-utóbb megtelik, a víz pedig kiömlik a padlóra. Ezt a katasztrófát kell elkerülnünk. Ha csak azt tűzzük ki célként, hogy csökkenjen a kibocsátás – de ne álljon le –, az nem lesz elég.
15. oldal
Bill Gates: Hogyan kerüljük el a klímakatasztrófát? 90% Lehetőségeink a megoldást jelentő áttöréshez
Az, hogy a dolgozók mennyi felelősséget hajlandók vállalni, nem annyira a szervezeti struktúrától, mint inkább a szervezeti légkörtől függ.
421. oldal
Bill Gates: Üzlet @ gondolat sebességével Működik a digitális idegrendszer
Az egyik kérdés, amelyet a közönség soraiból feltettek az volt, hogy rendszerint mi okozza a technikai fejlesztések csődjét. Ralph Larsen, a Johnson&Johnson vezérigazgatója úgy válaszolt, hogy az ilyen „látványos bukások” leggyakoribb oka az, hogy a vezetők a nagy projekteket rábízzák az informatikai osztályra vagy egy külső tanácsadó cégre, „majd jó messzire futnak a további munka elől”. Ralph hozzátette: „Ezt semmiképpen nem szabad csinálni. A sikeres projekteket soha nem az informatikusok, hanem mindig is az üzletemberek irányítják. Tehát üzleti irányítás alatt állnak, természetesen erős informatikai támogatás mellett. A projekt nem a tanácsadóké, és nem is az informatikusoké. Csakis a vállalat tulajdonosáé”.
320. oldal
Bill Gates: Üzlet @ gondolat sebességével Működik a digitális idegrendszer
Akkoriban, amikor végre bekapcsolták az új rendszereket, Ralph összefutott egyik igazgatójával, és megkérdezte tőle: „Megkaptad az üzenetemet?” Az igazgató közölte, hogy nem. Ralph azt mondta: „Küldtem neked egy e-mailt.” Erre az igazgató: „Nos, tudod, én nemhasználok számítógépet.” Ralph ekkor így szólt: „Akkor sajnos többet nem hallasz felőlem, mivel ezentúl írásban csak ilyen módon érintkezem a felső vezetéssel.” Az igazgatónak másnap ott volt az asztalán egy számítógép.
325. oldal
Bill Gates: Üzlet @ gondolat sebességével Működik a digitális idegrendszer
Közelítse meg az eljárási problémákat több oldalról is, és a technológia segítségével tervezzen olyan áramvonalas folyamatokat, amelyeket azelőtt el se lehetett volna képzelni. Rendszeres időközönként vizsgálja át ügymenetét és folyamatait.
322. oldal
Bill Gates: Üzlet @ gondolat sebességével Működik a digitális idegrendszer
A vezető feltette a Microsoftnál gyakran és többek között általam is szívesen használt kérdést, hogy: „Miért vagyunk ennyien ebben a szobában?” Az értekezleteken én csak a tényleges döntéshozókkal akarok találkozni. A többiek foglalkozzanak más fontos ügyekkel. Ha a szobában három-négy embernél több van jelen, biztosak lehetünk abban, hogy a résztvevők számában van baj egyik gyökere.
303. oldal
Bill Gates: Üzlet @ gondolat sebességével Működik a digitális idegrendszer
Teljes vagy csak részleges a cégnél a digitális váltás? ÖSszefűzhetők digitálisan az ismeretkezelés, a cégvezetés és a kereskedelmi kapcsolatok hézagmentes rendszerré?
283. oldal