!

Benjamin Spock amerikai

1903. május 2. (La Jolla, Kalifornia, USA) – 1998. március 15. (La Jolla, Kalifornia, USA)

Tudástár · 5 kapcsolódó alkotó

Teljes névDr. Benjamin McLane Spock
KatalógusnévSpock, Benjamin

Könyvei 8

Benjamin Spock – Michael B. Rothenberg: Dr. Spock csecsemő- és gyermekgondozása
Benjamin Spock: Csecsemőgondozás, gyermeknevelés
Steven J. Parker – Benjamin Spock: Spock doktor csecsemő- és gyermekgondozása
Benjamin Spock: Tinédzserek könyve
Benjamin Spock: Az első két év
Benjamin Spock: Szülőnek lenni nehéz
Benjamin Spock: Az iskoláskor
Benjamin Spock: Jobb világot gyermekeinknek

Népszerű idézetek

Chöpp >!

    Meggyőződésem, hogy a szülőknek és a tanároknak érezniük kell a felelősséget, hogy oly módon igyekezzenek a gyermekek jellemét formálni, hogy tudatosuljon bennük, nem elsősorban az a feladatuk ezen a világon, hogy mindent megkapjanak, hanem az, hogy hozzájáruljanak ennek a világnak a jobbá tételéhez…

52. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése

Kapcsolódó szócikkek: tanár
Chöpp >!

Csak úgy lehet a gyereknek felelősséget tanítani, ha felelősséget adunk neki.

226. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése

Chöpp >!

    Manapság az oktatás döbbenetesen komplex és sokoldalú, ám én így is csak abban hiszek, hogy a tanulást – főleg az általános és középiskolai években – a meleg, kölcsönös tiszteleten alapuló tanár-diák kapcsolattal lehet a legjobban motiválni. Mire egyetemre kerülnek, a diákok többsége elég motivált lesz már ahhoz, hogy a nagy létszámú évfolyamok és a személytelen előadók ellenére is alkalmazkodni tudjon a körülményekhez.

210. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése

Kapcsolódó szócikkek: oktatás · tanár
Chöpp >!

Régen az emberek maguk készítettek különféle tárgyakat, edényeket, kancsókat, ruhákat, takarókat, és függetlenül attól, hogy házi használatra vagy eladásra szánták, megpróbálták a lehető legszebben kidolgozni őket. Óriási örömet tud okozni, ha valamit az elejétől a végéig megvalósítunk, ha valami szépet alkotunk.

38. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése

Chöpp >!

Az iskolákban inkább a kezdeményezőkészség fejlesztésére, a döntésképesség kialakítására, a felelősségtudat és a kreativitás ösztönzésére kellene hangsúlyt fektetni.

47. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése

Chöpp >!

A televíziónak ugyanis soha nem tapasztalt, hatalmas nevelőereje van. Szégyen, hogy arra is használják, hogy táplálja az erőszakot…

48. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése

Kapcsolódó szócikkek: televízió
2 hozzászólás
Chöpp >!

    Hiszem, hogy az emberi kapcsolatokat minden oktatás részévé kellene tenni. A tanárnak nem lenne szabad elfojtania vagy figyelmen kívül hagynia, ha az általános iskolai tanulók összevesznek, inkább beszélje meg velük barátságosan: hogyan kezdődött, miért alakult így, mit éreztek a vitázó felek, hogyan lehetne megoldani a problémát, és hogyan lehetett volna a veszekedést megelőzni.

211. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése

Kapcsolódó szócikkek: oktatás
Chöpp >!

A gyerekek szeretetigénye, a vágy, hogy olyan akar lenni, mint a szülei, a szülők önbecsülése, a világos elvárások – következetességgel kibővítve –: mindezek a gyereket együttműködővé teszik.

163. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése

Chöpp >!

A szülők toleranciája, nemeslelkűsége, jóindulata, egy jobb világért valómunkálkodása – mindez rendkívül lényeges példamutatás a gyerekek számára. De a legfontosabb az, hogy a szülők kimutassák szeretetüket gyermekeik felé, és ez ne pusztán szavakban, de spontán ölelésekben is megnyilvánuljon.
    Hogy optimista vagyok-e vagy pesszimista? Mindkettő. Attól függ, a szülők vállalják-e a kihívást. Ha igen, akkor jobbá tehetjük társadalmunkat.

48. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése

Kapcsolódó szócikkek: gyermek · szeretet
Chöpp >!

… csupán a huszadik század első negyedében indult el az a folyamat, hogy a szülők összezavarodtak és határozatlanná váltak az új pszichológiai koncepciók hatására. Ez a folyamat azonban még nem ért véget: talán kissé kevésbé intenzíven, de mind a mai napig tart.

160. oldal

Benjamin Spock: Az iskoláskor A gyermekek érzelmi és szociális fejlődése