Jesper_Olsen   233

Összes kitüntetés 56

Kedvenc könyvek 32

Kedvenc sorozatok: Akcelerátus-trilógia, Fandorin, Időfutár, Jonathan Hunt Kalandok, Ködfátyol-sziget krónikái, Lufi, Narnia Krónikái, Rumini

Kedvenc szereplők: Gandalf, Hercule Poirot, Miss Marple, Tánczos Csuda Mózsi

Kedvenc alkotók: Agatha Christie, Anthony De Mello, Antoine de Saint-Exupéry, B. S. Aldrich, Barsi Balázs, Böjte Csaba, Bruno Ferrero, C. S. Lewis, David Attenborough, Fekete István, Ghyczy-Dráveczky Zsuzsa, Ghyczy Zsuzsa, Gyökössy Endre, J. R. R. Tolkien, Just Béla, Karczag György, Kodolányi János, Korzenszky Richárd, Meša Selimović, Mitch Albom, Nagy Katalin, Rejtő Jenő (P. Howard), Szabó Magda, Szent-Gály Kata, Wass Albert

Aktuális olvasmányok

2015. július 29., 15:00

Roger testvér: Benned a szív békessége Gondolatok az év minden napjára

2015. január 1., 11:50

Utolsó karc

Jesper_Olsen
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Ismerős utak, ismeretlen „vizek” – kirándulás a Börzsönyben

Végre eljött az a nap, amikor a kisebbik lányommal kettesben indulhattunk egy közös túrára. Választásunk a közösen még csak tavaly megismert, idén pedig általam még nem látogatott Börzsönyre esett.

10 óra után szálltunk le a buszról a törökmezői elágazásnál. Innen a piros és zöld jelzést követve közelítettük meg a törökmezői turistaházat – de egyelőre még elkerültük a tényleges találkozást. Kis kitérőt tettünk a zöld forrás jelzésen a ritkaságszámba menő Fehér-forráscsoport felé, ahol kis területen, egy kedves kis völgyben egymás közelében öt foglalt forrást találhatunk. Háromnak még névtáblája is van, négyből folyt a víz rendesen, az ötödik pedig egyelőre merítős állapotban volt. Néhány pad, asztal és sok régi „erdei bútordarab” tanúskodott arról, hogy itt régen nagy élet folyhatott. A közelben geoláda található – meg is leltük. Picit csepergett az eső, amíg némi elemózsiával csökkentettük zsákjaink súlyát.

Továbbhaladva a források vizét is magába gyűjtő halastavat és horgászait szemrevételezhettük, majd egy újabb ládát kotortunk elő egy híd alól (ez csak Nórinak volt újdonság). Most már tényleg a turistaház volt a cél, a zöldről a kék jelzésre térve pár perc múlva el is értük. Régen jártam itt, azóta bővült az épület, mellette pedig erdei kalandpark épült. Pecsételés közben egy néptánccsoport próbájába tekinthettünk be.

Innen sokáig a kék jelzésen haladtunk. Az idő borús volt, egész nap alig bukkant elő a nap. Kirándulásra igen alkalmas, fényképezésre kevésbé megfelelő időjárás. Az emlékeimben élő nyomvonalhoz képest némileg változott a Kéktúra vonalvezetése. Míg én ezzel foglalkoztam, Nóri a lábát fájlalta, de azért – ha lassabban is – haladtunk előre. A Körtvélyes nevű helyre felkapaszkodva nagyon szép kilátás tárult elénk, főként a Márianosztra feletti hegyek no és a Csóványos is látszott. Utána sokáig egy csapásréten gyalogoltunk, míg el nem értük következő tervezett pihenőnk helyszínét, a Köves-mezőt.

Itt ismét fogyasztottunk (több pad és asztal várja a pihenni vágyókat), közben a Duna túlsó partján álló visegrádi látnivalókat szemléltük. Hamar meglett a hely ládája (hengeres doboza). Innen egyfajta „becsületbeli ügyként” továbbmentünk egészen a S jelzés becsatlakozásáig – tavaly ui. innen a Julianus-torony felé tettük meg a kéket és csak így, a maival együtt érvényes igazán a Törökmező-Nagymaros etap. Jutalmul szedret szüretelhettünk az út menti bokrokról. A kitérőt jelentő szakaszról is kitérőt téve, a zöld T jeleket követve néztük meg a számomra is ismeretlen Büdös-tavat, melynek neve alapján sikeresen képzeltem el, hogy mit fogunk látni (zöld vízfelszín). Mindezt a látványt egy magaslesből, felülnézetből is megtekintettük.

Visszatérve a Köves-mezőre kezeltem Nóri lábát és a – senkinek sem ajánlott – kék kereszt jelzésen ereszkedtünk le Nagymarosra. (Az út elhanyagolt, lehangoló állapotban van.) Elsétáltunk a Dunáig, fagyizva néztük a nagy vizet. Az élvezetek halmozása (magunk jutalmazása) a közeli cukrászdában folytatódott, majd elkezdtük 2,5 órás utazásunkat hazafelé.

A kellemetlenségek ellenére Nórinak jó élményei maradtak a kirándulásról, a Börzsöny pedig mindannyiunkat visszavár. – Több mint 11 kilométer és 360 méter szint jutott mára.