Jesper_Olsen 120

TÉLI könyvek olvasása! ★ Légy te az első – a szöveges értékelésben. Elfeledett könyvek felfedezése ★ Molynyomozó ★★★★ Olvassuk Wass Albert műveit! ★ Lángoló könyvek ★ A Könyv világnapja ~ 2012 Ariadne fonala ★ Legyünk Poirot társai a nyomozásban! Nyomozzunk együtt Jane nénivel! ★ Olvassunk antikvár könyveket! ★ A világhoz nem alkalmazkodni kell, hanem…- Iskola a határon olvasás ★ Gyilkos Banda – Agatha Christie-vel ★★ Vallásokkal kapcsolatos könyvek olvasása! ★ Olvassunk olyan ifjúsági könyveket,ami az életről és és az emberek lelki folyamatáról szólnak,a sok vámpíros,fantasy könyv helyett! Olvassunk Egyiptomról

Összes kitüntetés 49

Kedvenc könyvek 28

Kedvenc sorozatok: Fandorin, Időfutár, Jonathan Hunt Kalandok, Ködfátyol-sziget krónikái, Lufi, Narnia Krónikái, Rumini

Kedvenc szereplők: Gandalf, Hercule Poirot, Miss Marple, Tánczos Csuda Mózsi

Kedvenc alkotók: Agatha Christie, Anthony De Mello, Antoine de Saint-Exupéry, B. S. Aldrich, Barsi Balázs, Böjte Csaba, Bruno Ferrero, C. S. Lewis, David Attenborough, Fekete István, Ghyczy-Dráveczky Zsuzsa, Ghyczy Zsuzsa, Gyökössy Endre, J. R. R. Tolkien, Just Béla, Karczag György, Kodolányi János, Korzenszky Richárd, Meša Selimović, Mitch Albom, Rejtő Jenő (P. Howard), Szabó Magda, Szent-Gály Kata, Wass Albert

Aktuális olvasmányok

2014. január 1., 10:02
2014. augusztus 19., 19:43
2014. szeptember 1., 19:41

Utolsó karc

Jesper_Olsen
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Piliscsaba – Pilismarót

Múlt szombatra tervezett (akkor Pilisszentléleknél az eső miatt félbeszakadt) túránkat „turbóztuk fel” mára nagyobbik lányommal: nagyrészt új útvonal, több kitérő, jobb idő. :-)

Az ilyen túrákban az az egyik legjobb dolog, hogy a kapunktól indul. Hamar kiértünk a településről és a kékről való letérés után elkezdtük a kék kör jel „felfedezését”. (A térképünkön még nem szerepel, de végig jól követhető, érinti a csévi Studenkát [forrás és kegyhely] és a csévi pincéknél ér véget.) Reggelinket a hangulatos pincéknél fogyasztottuk el, majd ettől új erőre kapva nekivágtunk a piros jelzés Pilis-nyeregig tartó, nagyrészt emelkedős etapjának (melyet két őz felbukkanása színesített). A nyeregből kitérőt tettünk a Fekete-kő panorámája (és geoládája) felé – mint utóbb kiderült, geotéren ez volt az egyetlen mai sikerélményünk.

Innen lerobogtunk Pilisszentlélekre, ahol meglepve tapasztaltuk a teljesítménytúrázók szemből jövő „áradatát” (Pilisi Trapp volt), mely egészen az Égett-Hársig tartott. Közben egy pillantást vetettünk a szentléleki pálos romokra (és nem találtuk a ládáját). Újabb kitérőre szántuk rá magunkat, kinéztünk a Fehér sziklák kilátópontja felé, majd a piroson folytatva utunkat „bevettük” a Hirsch-ormot. (Egyik helyen sem leltünk geoládát, de a kilátás azért kárpótolt bennünket.)

Rövid „ebédszünet” után kezdetben óvatosan ereszkedtünk le Pilismarót felé, egy ideig a piros kör jelzés számomra új útját próbáltuk ki. Errefelé, de korábban is rengeteg különféle gombát láttunk és nekem meglepő volt az őszi kikericsek tömege is. Hét órával az indulás után érkeztünk meg Pilismarótra, majd megkezdtük a hazautat (tömegközlekedve kevesebb, mint 2 óra).

Jó kis „séta” volt, a fényképek itt láthatók:
(Néhány virág nevének kiderítése még nyomozást igényel.)