Jesper_Olsen 629

Összes kitüntetés 59

Kedvenc könyvek 32

Kedvenc sorozatok: A kínai detektív, Akcelerátus-trilógia, Fandorin, Időfutár, Jonathan Hunt Kalandok, Ködfátyol-sziget krónikái, Lufi, Narnia Krónikái, Rumini

Kedvenc szereplők: Gandalf, Hercule Poirot, Miss Marple, Tánczos Csuda Mózsi

Kedvenc alkotók: Agatha Christie, Amin Maalouf, Anthony De Mello, Antoine de Saint-Exupéry, B. S. Aldrich, Barsi Balázs, Böjte Csaba, Bruno Ferrero, C. S. Lewis, David Attenborough, Fekete István, Friedrich Glauser, Ghyczy-Dráveczky Zsuzsa, Ghyczy Zsuzsa, Gyökössy Endre, J. R. R. Tolkien, Just Béla, Karczag György, Kodolányi János, Korzenszky Richárd, Meša Selimović, Mitch Albom, Nagy Katalin, Rejtő Jenő (P. Howard), Szabó Magda, Szent-Gály Kata, Wass Albert

Utolsó karc

>!
Jesper_Olsen
Túrák és kirándulások, természetkedvelés

Kéktúra a Gerecsében

Tegnap Zsófi lányommal indultam útnak, hogy a Gerecsében még meglévő „kéktúrás lyukat” befoltozzuk. Ehhez az idei túrák szabásmintáját is megváltoztattuk, vagyis ezúttal korán keltünk és kétórányi utazás után már fél 9-kor elkezdtük a gyaloglást a tornyópusztai elágazástól.

A műút mentén haladva elértük a kék jelzést, melyen még 2013 őszén Koldusszállás felé mentünk tovább, most keleti irányba fordultunk és Szárligetet vettük célkeresztbe. Elég jó iramban tudtunk haladni, mivel a fagyott saras utak még nem engedtek fel és ezen a szakaszon, Tornyópuszta előtt és után is hosszan lépkedhettünk aszfaltos erdei utakon is.

Somlyóvár megközelítése természetesen csak emelkedők leküzdésével sikerülhet, ezek azonban nem tűntek vészesnek. Az egyik jelzetlen útra bepillantva Zsófi látott egy rókát. A kulcsosház közelébe érve kitérőt tettünk a háromszög jelzésen a Somlyó-tető, mai utunk 447 m-es csúcspontja felé. Szép kilátás jutalmazta erőfeszítésünket. Visszatérve a kékre különös hangulatú fák között vezetett utunk, majd elértük a pecsételőhelyként is szolgáló somlyóvári kulcsosházat.

Itt először felkerestük a kilátópontot, majd pecsételtünk és tízóraiztunk. (Én még nosztalgiáztam is egy kicsit, hiszen 17 éve, a Gerecse-Vértes nyári túránkon itt aludtunk az egyik éjjel.) Rövid pihenőnk után új lendülettel „robogtunk” lefelé, közben köszöntöttünk egy szembejövő kollégát is. Sebességünket csak az egyre csúszósabbá váló útviszonyok korlátozták, Zsófi remek manőverekkel érte el, hogy ne találkozzon a talajjal.

Kereszteztük a Váli-vizet, majd elértük a mesterséges tavak vidékét, ahol a fantáziadús Egyes-, Kettes- stb. névre keresztelt állóvizek többségét láthattuk. Most nekem sikerült megpillantanom egy ravaszdit, amint épp az egyik tó felé tartva átvágott a kék ösvényén. Itt sikerült lejönnünk a térképről, ui. a nálam lévő Gerecse-térkép nem tartalmazta teljes mai útvonalunkat. A jól jelzett szakaszon szerencsére nem is volt szükség rá.

Nagyegyháza előtt egy pihenőjét töltő túrázó párral találkoztunk. A faluba a kék be sem tért, ehelyett inkább átvezetett az M1-es autópálya alatt. Ma sem maradtunk forrás nélkül, igaz, hogy a szépen felújított Kőrösi Csoma-forrásból nem folyt a víz. Levezetésként még egy kis dombmászás, majd hangulatos ösvényeken Szárligetre leereszkedés szerepelt az útvonalunkban. Jó időt „futottunk”, 4 órán belül tettük meg a 17 km-t (417 m szinttel). Az állomáson beütöttük a pecsétet füzeteinkbe, majd az érkező vonattal elindultunk hazafelé.