ArkagyijSztavrogin 0




Kedvenc könyvek 37

Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij: A félkegyelmű
Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij: A Karamazov testvérek
Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij: Ördögök
Lev Tolsztoj: Háború és béke
Madách Imre: Az ember tragédiája
Szerb Antal: Utas és holdvilág
Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita
Faludy György: Pokolbeli víg napjaim
George Orwell: 1984
Thomas Mann: A varázshegy
Ernesto Sabato: Az alagút
Ottlik Géza: Iskola a határon

Kedvenc sorozatok: A tűz és jég dala, Harry Hole, Harry Potter, Nápolyi regények

Kedvenc szereplők: Alekszej Fjodorovics Karamazov, Atticus Finch, Beppo, Britt-Marie, Charlie, Danny Boodmann T.D. Lemon Novecento, Dömdödöm, Faramir, Franny Glass, Harry Hole, Harry Potter, Havas Jon, Hermione Granger, Holden Caulfield, Ivan Fjodorovics Karamazov, Jaime Lannister, Lev Nyikolajevics Miskin, Luna Lovegood, Lyra Belacqua, Medve, Momo, Nasztaszja Filippovna, Neville Longbottom, Oskar Schell, Pierre Bezuhov, Remus Lupin, Ron Weasley, Sam, Sherlock Holmes, Tyrion Lannister, Ulpius Éva, Ulpius Tamás, Zaphod Beeblebrox, Zooey Glass

Kedvenc alkotók: Arthur Rimbaud, Beke Richárd, Bohumil Hrabal, Boris Vian, Douglas Adams, Émile Ajar, Faludy György, Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij, George Orwell, George R. R. Martin, Hermann Hesse, J. D. Salinger, J. R. R. Tolkien, Jonathan Safran Foer, Kosztolányi Dezső, Kurt Vonnegut, Lázár Ervin, Lev Tolsztoj, Lewis Carroll, Ljudmila Ulickaja, Máté Angi, Michael Ende, Örkény István, Ottlik Géza, Parti Nagy Lajos, Radnóti Miklós, Raymond M. Smullyan, Rofusz Kinga, Szabó Magda, Szerb Antal, Szilágyi István, Virginia Woolf


Aktuális olvasmányok

Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy
Vágyi Petra: Sémáink fogságában
Liane Moriarty: Kilenc idegen
Stephen Chbosky: The Perks of Being a Wallflower
Kapitány-Fövény Máté: Ezerarcú függőség
Fredrik Backman: Hétköznapi szorongások
Richard Osman: A csütörtöki nyomozóklub
Barát József – Kemenesi Gábor: Vírusvadászat
Kim Stanley Robinson: A Jövő Minisztériuma
Dmitry Glukhovsky: Metró 2033
Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban
Murakami Haruki: A kurblimadár krónikája I–III.
Lukács Liza: Hogyan szeretsz?
Mark Fisher: Kapitalista realizmus

Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy Trauma, betegség és gyógyulás mérgező világunkban

>!
2024. január 8., 23:17
>!
2023. szeptember 9., 17:03
>!
2023. szeptember 3., 22:38
>!
2023. augusztus 18., 09:27

Kapitány-Fövény Máté: Ezerarcú függőség Felismerés és felépülés

>!
2023. augusztus 10., 15:08
>!
2023. július 31., 16:00
>!
2023. július 16., 18:11
>!
2023. július 16., 18:11
>!
2022. október 6., 22:10

Mogyorósy-Révész Zsuzsanna: Érzelemszabályozás a gyakorlatban Újrakapcsolódás a belső biztonsághoz

>!
2021. október 11., 09:26

Lukács Liza: Hogyan szeretsz? Kötődési sebeink gyógyítása

>!
2021. január 7., 21:16

Mark Fisher: Kapitalista realizmus Nincs alternatíva?

>!
2020. december 5., 09:58

Utolsó karc

ArkagyijSztavrogin>!

"Minden évben hat újító oktatási projekt nyerheti meg a WISE, az Innovációs Csúcstalálkozó az Oktatásért díjait. A 20.000 dolláros nyeremények közül az egyiket a „meseolvasó jordán nagyik” nyerték.
Az arab világban nincs hagyománya annak, hogy a szülők hangosan olvassanak mesét a gyerekeiknek. Ez nagyon megnehezíti az írás-olvasás tanítását, az iskolapadban nagy lemorzsolódáshoz vezet.
Ennek az az oka, hogy az arab világban az olvasás az információ átadásának módja, illetve vallásos tevékenység, a legritkább esetben jelenik meg, mint örömforrás. A “Szeretünk olvasni” kezdeményezés ráérő embereket – többségében asszonyokat – képez ki az értő felolvasás tudományára, akik olvasóköröket alapítanak, a környék gyerekei hozzájuk járnak mesét hallgatni. Az asszonyok kisebb gyerekkönyvtárat is tartanak, olvasnivalót ajánlanak védenceiknek – így nevelnek az olvasás szeretetére.
További díjazottak:
Peru: alternatív oktatás vidéken élő fiataloknak
A dél-amerikai ország mezőgazdasági térségeiben sok gyerek kimarad az iskolából, mert nem azt és nem akkor tanítják nekik az iskolában, amire szükségük lenne. Egy spanyol-perui kezdeményezés negyven alternatív képzőközpontot hozott létre az országban. A tanulók már az első évben lerakják egy mezőgazdasági vállalkozás alapjait, üzleti tervet készítenek, és a képzés során mentorok segítik őket annak elindításában. A tanterv elkészítésébe a szülőket is bevonják, a tanulási időszakot úgy alakítják ki, hogy a gyerekek részt vehessenek a fontosabb mezőgazdasági munkákban.
Finnország: makettvárosban tanulják, mi az élet
A “Me and my city” egy olyan makettváros, amelyben hatodikos gyerekek kóstolhatnak bele egy képzeletbeli kisváros életébe. Munkát kereshetnek, vállalkozhatnak – az egyszerre hetven hatodikos diák részvételével zajló egész napos szerepjáték során a felnőtt élet, a gazdaság, a társadalom alapvető mechanizmusaival ismerkednek meg játékosan, de a lehető leggyakorlatiasabb módon.
(forrás: http://hu.euronews.com/)"

https://www.youtube.com/watch…