Az író első, és eddigi legnépszerűbb elmélkedéskötete, mely immár 9. kiadásban jelent meg. A könyv lírai érzékenységgel és olykor fájdalmasan mélyreható önismerettel igyekszik választ találni a Krisztust kereső embert feszítő kérdésekre. Barsi Balázs ferences szerzetes atya méltán nevezi „teológiai remekműnek”!A mű, a grafikus szerző saját illusztrációival gazdagítva jelent meg.
Szeretetközelben 7 csillagozás
Enciklopédia 1
Kedvencelte 3
Várólistára tette 6
Kívánságlistára tette 1
Kiemelt értékelések
Népszerű idézetek
A bűn becserkész,
a szeretet befogad.
a bűn bekebelez,
a szeretet magába foglal.
A bűn megköt,
a szeretet megtart.
A bűn száz annyit ígér,
A szeretet száz annyit ad.
A bűn elveszi az önismeretet,
felmagasztal és magasba emel:
csakhogy letaszíthasson.
A szeretet helyes önismeretre tanít,
Kiábrándít hamis „önmagadból” és összetör:
Csakhogy felemelhessen.
A bűn hájjal keneget,
hogy megrontson.
A szeretet kíméletlenül pöröl,
hogy megtisztítson.
A bűn fröcsköl,
a szeretet szétárad.
A bűn éget és perzsel,
A szeretet sugároz.
A szeretet egyszerű,
A bűn körmönfont.
A szeretet „egy-ügyű”,
A bűn agyafúrt.
A szeretet nyíltan beszél,
A bűn körülír.
Míg a szeretet a mélység titkairól dadog,
A bűn a felszín közhelyeiről fecserész.
Míg a bűn hazudik, hogy ne kelljen
megmondania az igazat,
A szeretet kitérő választ ad,
hogy ne kelljen hazudnia.
A bűn kényszerít,
A szeretet késztet.
A bűn csábít,
a szeretet vonz.
A bűn érzéki,
A szeretet érzékelő.
A bűn forral,
a szeretet hevít.
A bűn űz és hajt,
A szeretet lelkesít.
A szeretet megkeresi a tisztátalant,
hogy felemelje,
A bűn „felhajtja” magának a tisztátalant,
Hogy kihasználja és a sárba tapossa.
A szeretet az embert látja a cédában is,
de a bűn csak riherongy kurvának tartja.
A szeretet megjelöl,
A bűn megpecsétel.
A szeretet társakra lel,
De a bűn csak hordákba ver.
A szeretet kiteljesít,
A bűn kiüresít.
A szeretet mentséget keres,
A bűn kifogást talál.
A bűn bekerít és magadba zár,
A szeretet kapukat nyit és
másokhoz vezet.
A bűn elfecsérli és pazarolja a másét,
De a szeretet önmagát osztja szét.
Bűn - szeretet, 17-20. oldal
– Ha állandóan a szememre veted a hibáim, nem szeretsz engem.
– Ha nem figyelmeztetnélek a hibáidra, nem szeretnélek téged.
– Ha megkérdőjelezed az igazamat, rosszindulatú és kötekedő vagy.
– Ha mindig és mindenben igazat adnék neked, szükségszerűen rosszindulatúvá és kötekedővé válnék mindenkivel szemben, akinek az igazsága eltér a tiedtől.
– Ha nem gyűlölöd azt, akit én gyűlölök, és ha nem szereted azt, akit én szeretek, áruló vagy.
– Ha mindenkit gyűlölnék, akit te gyűlölsz, akkor téged gyűlölnélek meg először. Mert magát gyűlöli az, aki gyűlöletet szít. S ha csak azokat szeretném, akiket te szeretsz, nem téged, hanem azokat árulnám el, akiknek a te szívedben már nincs helyük, de az enyémbe még bőven beleférnek.
Dialógus - 55. oldal
Ha meg akarod tapasztalni a szeretet szabadságát, akkor folyamatosan – mindig megújuló alázattal – vond ki magad a középpontból, ahová saját önbecsülésed, vagy mások őszinte tisztelete állít. Csak akkor leszel szabad, ha nem engeded, hogy megmerevedjen másokban a rólad kialakult kép, s ha ezt a képet magadban sem hagyod megmerevedni. Abban a pillanatban, ahogy elkezdesz a rólad alkotott képhez idomulni, elveszted szabadságodat a szeretet fejlődésében. Egészen addig, amíg fontosnak tartod, hogy az emberek mit gondolnak rólad, amíg tekintetüket vizsgálva azt firtatod magadban, hogy vajon helyesen cselekedtél-e vagy sem, megkötözött vagy. Mert a szeretet szabadságában elsősorban Istenhez tartozol. S a Hozzátartozás öröméhez, a tiszta lelkiismerethez képest nem mérhető az a törékeny elégedettség, amit az emberek helyeslő bólogatása jelenthet. Felnőtté kell válnod a hitben. A hagyományokat és a tanításokat gondolkodás és belső tusa nélkül elfogadó problémamentes „átlag-keresztényből” önálló személyiséggé kell kristályosodnod. Olyan egyéniséggé, aki konfliktusok árán is tudatosan vállalja, hogy Krisztussal belülről táplálkozó élete esetenként szétfeszíti az elődök által örökül hagyott hagyományok kereteit. Ez természetesen egyesekből ellenszenvet, sőt megbotránkoztatást is kiválthat. És ha szorítása már-már fájdalmas is, azért ne ereszd el az Anyaszentegyház megkérgesült kezét. Csak a gyermekek tarthatják meg fiatalnak az anyjukat. Ne vond ki magad a Szentlélek áramából; bármilyen áldozatnál többet ér az irgalom.
A szeretet szabadsága - 56-57. oldal
Egy szerelem életképességét az mutatja meg, hogy a szerelmesek mennyire tudják elviselni az egymás testére és lelkébe vetített megszépített kép lassú szétfoszlását.
Ha ösztönösen jól választottak, akkor a szerelem első vakságából kijózanodva – és immár újra a földön járva – boldog felismeréssel vehetik tudomásul, hogy szerelmesük a rávetített ideál-kép elillanása után is csodálatos értékekkel rendelkezik. Olyan tulajdonságokkal, amelyeket a felhevült szenvedély látás-zavarában észre sem vett(ek).
Ezek a felismerések a párkapcsolat mélyzengésű szeretet-húrjainak első pendülései. S amikor a szerelmes feltöltődik és eltelik párjának „reális csodáival”, amikor már a szerelem morfiumának lassú elpárolgása sem teszi csalódottá vagy kiábrándulttá, akkor a szeretet hangoló húrpengetései már isteni hangszerelésben szólnak.
A szerelem életképessége - 52. oldal
Hasonló könyvek címkék alapján
- Bolyki László: Kegyelem és kalmárszellem 98% ·
Összehasonlítás - Cseri Kálmán: Miatyánk 96% ·
Összehasonlítás - Henri Boulad: A halálban ugyanis megszületünk ·
Összehasonlítás - Zimányi József: Tűzoszlopoddal jéghegyek között 96% ·
Összehasonlítás - Gyökössy Endre: Életet adó örömhír ·
Összehasonlítás - Gyökössy Endre: A megoldás mindig Jézusé ·
Összehasonlítás - Gyökössy Endre: Megnyílt szemek ·
Összehasonlítás - François Garagnon: Jázmin és az élet szent rejtelmei ·
Összehasonlítás - Joó Sándor: A hegyi beszéd ·
Összehasonlítás - Lukács László – Puskás Attila (szerk.): Karácsony titka ·
Összehasonlítás