Olvasni ​tanulok 2 csillagozás

Munkafüzet a betűtanuláshoz
Romankovics András – Romankovicsné Tóth Katalin: Olvasni tanulok

Az új Elsős olvasókönyv a hangos olvasáshoz és a beszédfejlesztéshez ad gazdag anyagot, addig az önálló munkát jelentő feladatok az Olvasni tanulok-ban szerepelnek. A két könyv egymást kiegészíti: együtt biztosítják a beszéd, a hangos olvasás és a szövegértés színvonalas fejlesztését.

>!
72 oldal · keménytáblás · ISBN: 9634881580

Kiemelt értékelések

Gelso>!
Romankovics András – Romankovicsné Tóth Katalin: Olvasni tanulok

kívülről-belülről szépek és tartalmasak ennek a tankönyvsorozatnak a részei; elejétől végéig elmondható, hogy szellős, nem tartalmaz túlságosan sok feladatot, hanem éppen eleget egy átlag, elsős kisgyereknek; a könyv eleje a hangoknak, és azok meghatározott helyének van szánva, könnyen megtanítja/ráérezteti a hangok helyes elhelyezését a szavakban; magánhangzók elhelyezése, majd egy-egy mássalhangzó összekapcsolása 3 magánhangzóval, ezekkel kezdődő szavak keresése; egy adott mással-vagy magánhangzó megtalálása adott szavakban, keresd meg a szavak közül a rajzon láthatót, színezz ki értelmes szavakat a betűsorban, írd le a nyomtatott betű kis írott párját és fordítva; kis kérdésekre összekötéssel add meg a választ, kösd össze a szótagokat szavakká, rajzold le amit olvasol, pótold a hiányzó betűket, alkoss (összetett) szavakat szavakból stb. stb.

sorolhatnám még a jobbnál-jobb feladatokat; amit újnak találtam, az az, hogy pl. be kell karikázni a leírt hangsorral megegyező hangalakot és bizony, sokszor megtéveszti a kicsik szemét, mert majdnem azonos (pl. picinke-icinke-iciri-piciri-icurka-picurka-picinke); megismerteti a gyerekeket a fiú és lánynevekkel, később pedig a beceneveikkel is – én nem tudtam, hogy ez ennyire problémát jelenthet… (Lonka az Ilona beceneve, a Vica, Vicuska pedig az Éváé – de nálunk viszont a Viktóriáé) és viszonylag hamar (kb. október közepe) olvasnak a gyerekek rövid (A-Á-T) mondatokat. Számomra nagyon tetszik, hogy a tankönyv szerzői nem nézik (le) a gyerekeket „kicsik”-nek, hanem a feladatok megoldásait egyből felnőtt módjára teszik velük… azt várom, ettől a módszertől, hogy hamarabb alakuljon ki az önálló feladatértelmezés, feladatmegértés és az önálló, (minél kevesebb hibával történő) feladatmegoldás… (jó kemény edzés ez azért, mit ne mondjak, a végén pl. a zs betű tanításánál becsúsznak igen ritka szavak, mint pl. a: demizson, zsoké, vizsla; a ly tanításánál tűzhely, szénaboglya, datolya; dzs betűnél: dzsunka, maharadzsa, findzsa, bendzsó, dzsinn, bridzs, dzsúdó …)


Hasonló könyvek címkék alapján

ABC olvasókönyv
Földvári Erika: Olvasókönyv 4.
Olvasókönyv az általános iskola 2. osztálya számára
Nagy Enikő – Sándor Emőke Erika: Olvasónapló III. osztály
Jordánné Tóth Magdolna – Kolláth Erzsébet – Konrád Ágnes – Farkas Andrea – Kóródi Bence – Falusiné Varga Tünde – Miskolci Szilvia – Pirisi Anna: Olvasókönyv 3. osztályosoknak I-II.
Esztergályosné Földesi Katalin – Pajor Katalin: Betűfaló
Lovász Gabriella – Balogh Beatrix: Gyermekvilág
Földvári Erika: Ábécés olvasókönyv 1.
Földvári Erika: Olvasókönyv 3.
Báder Ilona: Ábécés olvasókönyv