Ez a második könyv – az első Az Élet Sója címmel jelent meg 2011-ben – amelynek alapjául a szerző 2004 és 2010 között felvett vidéki és budapesti előadásai szolgáltak. Természetesen előfordulhatnak átfedések a már megjelent könyveivel – ez elkerülhetetlen. Ennek ellenére újdonságként hatnak ránk. Tökéletesen érezhető az előadás hangulata, mely külön izgalmassá teszi számunkra, olyan érzést keltve bennünk, mintha ott ülnénk és hallgatnánk Popper Pétert a varázslatos előadót. Ez a könyv sok előadásából állt össze, mely a kapcsolatok, párkapcsolatok mindenkit foglalkoztató témáját járja körül, és hasznos alapokat, fontos ismereteket kapunk önmagunkról és mindarról, amit ebben a témában érdemes tudni. Különlegessége a könyvnek a szerző hangjával megszólaló válogatás CD melléklete.
Párkapcsolat körkép 21 csillagozás
Enciklopédia 1
Most olvassa 1
Várólistára tette 15
Kívánságlistára tette 19
Kiemelt értékelések
Hogyan strukturáld a szöveged úgy, hogy minél több embernek átmenjen, amit mondani szeretnél? Hogyan használj mondandód szemléltetésére a lehető legszellemesebben irodalmi példákat? Ezekre a kérdésekre a Szerző szándéka nélkül kapunk választ a kötetből.
Meg tehetjük hát a téteket, mekkora szellemi csemegét csomagolt nekünk szándékosan Popper. De bölcsebben tesszük, ha utánajárunk!
Mindig öröm Poppert olvasni, megmagyarázhatatlanul közel érzem magamhoz kóbor kutya szellemiségét* – most már jó ideje nem volt a kezemben egyik könyve sem. Sok gondolatát emlegetem baráti beszélgetések során, és most is kaptam olyanokat, amelyek feltétlenül érdemesek megosztásra.
*
Nem vagyok semmilyen vallásnak a híve, van egyfajta hitvilágom, amelyet magamnak kreáltam ebből a sokféle hatásból, de alapvetően szkeptikus ember vagyok. Hozzáteszem, a szónak a jó értelmében, vagyis nem úgy, hogy semmiben sem hiszek, hanem úgy, hogy mindent lehetségesnek tartok. Szóval, megmaradtam szellemi kóbor kutyának.
Popper mesél… Mi pedig „hallgatjuk”, isszuk a mondandóját! Mert annyira tud mesélni, annyira hitelesen, annyira érdekesen, annyira hozzánk szólóan. Ismerős a stílus, aki olvasott már tőle, találkozott is néhány, ebben a könyvben szereplő gondolatával. De mégsem unalmas, és nem „lenyúló”, mert újraolvasva csak rögzülnek a gondolatai a fejünkben! De hogy csomót keressek a kákán, egy dolog nem hagy nyugodni: miért kellett ezt a címet adni? Igaz ugyan, hogy elsősorban párkapcsolati témákat feszeget, de annyi minden másról is szót ejt. Ettől függetlenül érdemes elolvasni! Négy pont, a meggondolatlan, félrevezető címválasztás miatt, és plusz egy fél, a hozzájáró CD miatt. Azaz 4,5. :-)
Népszerű idézetek
…a mai magyar társadalomnak egyik fő betegsége, hogy mindenütt kimerült nőket lát az ember. Mert a hagyomány is erős, hogy egy tisztes nőnek családanyának kell lenni, bevásárolni, főzni, füröszteni, gyereket nevelni, de az ágyban is jó partnernek kell lenni, no de a szakmájában is előre kell haladni és karriert csinálni. Ennyi bőrt nem lehet lenyúzni egy emberről.
184-185. oldal
…egészséges nővé fejlődni nehezebb pszichológiai szempontból, mint egészséges férfivé. Emiatt, hogy plusz váltások vannak az életben. Kell még egy kacskaringót csinálni. Az, hogy a környezet mit vonz, az egy nagy kérdés. Ebből a szempontból a legnagyobb átok a mártír anya. Az szörnyű, az büntetendő cselekmény, mártír anyának lenni, ugyanis a mártír anya azt sugározza reggeltől estig, hogy én föláldoztam az életemet és önmagamat a családomért. Ennek a sugárzásnak azért van rémisztő ereje, mert a lány azt hiszi, a tinédzser lány, hogy neki is ez lesz a sorsa. Tehát ha felnőtt nővé válik, akkor neki is le kell mondania egy csomó dologról, ami számára fontos, mert előtérbe kell helyezni a férjet, a gyerekeket.
96-97. oldal
A baj az, hogy a Jó Isten elfelejtette fölírni az emberek szívébe, hogy az ember nem tulajdon. Akár a Bibliát tessenek megnézni, hogy hatalmat ad az embernek, állatok, növények, az egész teremtett világ felett, de ember felett nem. Embernek nincs Istentől legalizált hatalma egy másik ember fölött.
197. oldal
Egy óvodás gyereknek tökéletesen mindegy, hogy az anyja azért nincsen vele, mert másodállást vállalt, hogy több pénzt keressen és ebből ruhát és kaját vehessen, vagy a szeretőjénél időzik. Mindegy. Nincs vele. Ez a lényeg.
251-252. oldal
Tanár Úr kérem, a Popper azt mondta, hogy menjek az anyám, és sajnos kimondta, hogy hova. Ami akkor nem volt divat. Egymás között igen. Na most, itt tessék figyelni, hogy egymás között trágárkodtunk, de a tanár előtt nem. Egymás között trágárkodtunk, de otthon nem. Szóval volt egy distinkció. Az intimitáshatár. És a Holenda nem reagált. Ez egy nagyon jó pedagógus volt. Mintha nem történt volna semmi, tovább bütykölte kis eszközeit, és ha a Fábián elég intelligens, akkor a csendből beméri, hogy a tanár nem akar reagálni. De nem volt elég intelligens. Ez volt a baj. Hanem nagy gyermeki csodálkozó szemekkel bámult a Holenda Barnabás tanár úrra. A Holenda látta, hogy nem tud kimászni ebből a helyzetből. Így egy idő után, medve hangján azt mondta, hogy „Fiam, most nem mehetsz sehova. Fizikaóra lesz.” Ez a korrekt pedagógiai megoldás. Ez a szerzetes tanár, ezt tudta, hogy ezt így kell megoldani. Humorral, és nem fegyelmi úton.
115. oldal
Nem fognak velem egyetérteni, de mégis elmondom. Két kérdésnek nem szabad elhangzani egy kapcsolatban. Az egyik az, hogy mikor jössz haza? A másik az, hogy hol voltál? Ezt nem kell megkérdezni, mert a kérdés, sui generis tapintatlan, mert ha akarja, elmondja, ha nem akarja, nem mondja el. De erről nyúzni egy embert, hogy mikor jössz haza, meg hogy hol voltál? Ez egy olyan belefurakodás az intim szférába, ami maximálisan tapintatlan, és kínos helyzeteket teremt. Mert vagy elmondható, és azért lesz kínos, vagy nem mondható el, és akkor muszáj lesz hazudni. Szóval ki kéne hagyni a „mikor jössz haza? Hol voltál?”-t. Nagyon sokat árt a kapcsolatoknak.
141. oldal
„Volt egy mongol vezér, akit úgy hívtak eredeti nevén, hogy Temüdzsin. Nagyon megszeretett egy lányt, és el akarta venni feleségül. És amikor a nászmenet összeállt és mentek az esküvőre, akkor egy másik népcsoport, a karakitajok, fekete kitájok megrohanták őket, és elrabolták a menyasszonyt. De úgy látszik, ez a Temüdzsin egy nagyon érző szívű ember volt, mert összeszedte a barátait, ismerőseit, csinált belőlük egy sereget, és megrohanta a karakitájokat, és visszaszerezte a csajt. Egy probléma volt, hogy ez a nő akkor már terhes volt. De úgy látszik, annyira szerette, hogy terhesen is elvette feleségül. A nő valamely karakitáj főembertől volt terhes. Megszületett ez a gyermek is. Más gyerekek is. De ez a gyerek később nagyon híres lett, mint mongol hadvezér. Úgy hívták, hogy Batu Kán. Ő volt az, aki a tatár seregekkel Magyarországra is bevonult, meghódította a tatárok nagyon kegyetlen törvényei szerint. A hadseregében legyilkoltak például mindenkit, aki magasabb volt, mint a harci szekereknek a kereke. De ugyanakkor egy érdekes pasas lehetett, mert ő vezette a tatárokat a Kijevi Fejedelemség ellen is, és két áruló Kijevből elmondta neki, mármint a Batu Kánnak, hogy hol van a gyenge pontja a kijevi védelemnek. Ötvenezer aranyért. És ezt a Batu Kán kihasználta, meghódította a Kijevi Fejedelemséget, kifizette az ötvenezer aranyat, és a két pasit kivégeztette. Az mondta, ti elárultátok a saját hazátokat, miért gondoljam azt, hogy hozzám hűségesek lesztek. A szerződést teljesítette. Batunak az volt a tragédiája, hogy ő, mint nagyon tehetséges, sőt talán a legtehetségesebb tatár vezér, nem lehetett nagy kán, mert nem volt dzsingiszida herceg. Mert ez a Temüdzsin később Dzsingisz Kán néven vonult be a történelembe, és Batu nem volt a vér szerinti fia. Csak azért mondom el, mert egy nagyon furcsa világ volt, ez a tatárok világa, egy nagyon furcsa mentalitással. Még egy mondatot hadd mondjak. A IV. Ince pápa írt egy levelet Batunak. Hogy hát micsoda istentelenségeket követ el, letiporja itt a Kijevi Fejedelemséget, a Magyar Királyságot, stb. stb. Nem fél-e, hogy pokolra kerül. És Batu válaszlevele ma is látható a Vatikánban. Azt válaszolta, hogy Pápa Uram, nem értelek. Abból tudhatod, hogy mindez az Isten akarata volt, hogy megtudtam csinálni. Hát mit tehetek én az Isten akarata ellenére? Tévedésben vagy. És úgy írta alá magát, hogy Batu, az Isten szolgája.” Popper Péter
192. oldal
Nem elég azt mondani, hogy nem akarok Portugáliában élni, nem elég azt mondani, hogy nem akarok a Lajos felesége lenni, vagy a Zsuzsa férje lenni. Nem elég azt mondani, hogy nem akarok ennél és ennél a vállalatnál dolgozni. Csak tagadáson nem lehet szilárdan megállni, kell lenni egy „igen”-nek is. Ha nincs igen, a bukás, a választásoknak és a döntéseknek a bukása majdnem bizonyos.
219. oldal
Hasonló könyvek címkék alapján
- Lukács Liza: Hogyan szeretsz? 96% ·
Összehasonlítás - Tisza Kata: Most. 95% ·
Összehasonlítás - Lukács Liza: Az éhes lélek gyógyítása 92% ·
Összehasonlítás - Orvos-Tóth Noémi: Szabad akarat 88% ·
Összehasonlítás - Ritter Andrea: El(ő)bújás 87% ·
Összehasonlítás - Tisza Kata: Kékre szeretni 86% ·
Összehasonlítás - Stefanie Stahl: Igen is, meg nem is 97% ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Jól szeretni 94% ·
Összehasonlítás - Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy 94% ·
Összehasonlítás - Almási Kitti: Hűtlenség… és ami mögötte van 95% ·
Összehasonlítás