A könyv a magyar nyelven hozzáférhető – hasonló témájú – művekkel szemben jelentős többletet nyújt az olvasónak. Mindenekelőtt azt, hogy a századfordulón kialakuló és ma már klasszikusnak számító reformpedagógiai irányzatok aprólékos bemutatásakor- elemzésekor egy sor praktikus-pragmatikus kérdés tárgyalására is sort kerítenek a szerzők. Egyebek között olyan kérdések taglalására is vállalkoznak, mint a tanár megváltozott szerepe a reformpedagógiai programok szerint működő iskolákban, az iskolai terek alakulása, változása, a reformpedagógia eredményeinek „átültetése” a „hagyományos” iskola falai közé. Így az olvasó egy olyan kézikönyvet vehet a kezébe, amely a részletgazdag, szaktudományos elemzéseken túl a pedagógia, az iskolai nevelés és oktatás mindennapi problémáinak megoldásához is megszívlelendő tanácsokat ad.
Reformpedagógia és az iskola reformja 1 csillagozás
Várólistára tette 1
Kívánságlistára tette 3
Kölcsönkérné 1
Kiemelt értékelések
Natasa_Fizel>!
Két hét alatt olvastam el, habár nem is volt rá ennyi idő a tervek szerint. Ennek ellenére nagy teljesítménynek tartom, hogy ilyen gyorsan a végére jutottam, mert nagyon részletes, és ezáltal tömény szakirodalom. Használható szakkönyvként, kézikönyvként, vagy akár egyetemi jegyzetként is. Egyértelműen a legteljesebb könyv a témában, ami eddig a kezembe került, a legfontosabb reformpedagógiai irányzatok bemutatása mellett helyet kaptak benne az alternatív iskolák is. Hogy mennyit tudok most a reformpedagógiáról? Sokkal többet és sokkal kevesebbet. Pedagógusoknak, tanár szakosoknak kötelező.
Hasonló könyvek címkék alapján
- A. S. Neill: Summerhill 95% ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek? ·
Összehasonlítás - Tóth-Mózer Szilvia – Misley Helga: Digitális eszközök integrálása az oktatásba ·
Összehasonlítás - Beke Kata: Jelentés a kontraszelekcióról ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Másféle iskolák – Talán: a Waldorf? 88% ·
Összehasonlítás - Kiss Péter: Az egri érseki Líceum történetéből ·
Összehasonlítás - Ken Robinson – Lou Aronica: Kreatív iskolák ·
Összehasonlítás - Molnár György: Pedagógia, innováció, technológia, digitális kultúra – a digitalizáció új irányai ·
Összehasonlítás - Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária – Serföző Mónika: „Fekete pedagógia” ·
Összehasonlítás - Lantos Gábor: A Helix képzési rendszer ·
Összehasonlítás