Reformpedagógia ​és az iskola reformja 1 csillagozás

Németh András – Ehrenhard Skiera: Reformpedagógia és az iskola reformja

A könyv a magyar nyelven hozzáférhető – hasonló témájú – művekkel szemben jelentős többletet nyújt az olvasónak. Mindenekelőtt azt, hogy a századfordulón kialakuló és ma már klasszikusnak számító reformpedagógiai irányzatok aprólékos bemutatásakor- elemzésekor egy sor praktikus-pragmatikus kérdés tárgyalására is sort kerítenek a szerzők. Egyebek között olyan kérdések taglalására is vállalkoznak, mint a tanár megváltozott szerepe a reformpedagógiai programok szerint működő iskolákban, az iskolai terek alakulása, változása, a reformpedagógia eredményeinek „átültetése” a „hagyományos” iskola falai közé. Így az olvasó egy olyan kézikönyvet vehet a kezébe, amely a részletgazdag, szaktudományos elemzéseken túl a pedagógia, az iskolai nevelés és oktatás mindennapi problémáinak megoldásához is megszívlelendő tanácsokat ad.

>!
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1999
344 oldal · ISBN: 9631901688 · Fordította: Németh András, Mikonya György

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 3

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

Natasa_Fizel>!
Németh András – Ehrenhard Skiera: Reformpedagógia és az iskola reformja

Két hét alatt olvastam el, habár nem is volt rá ennyi idő a tervek szerint. Ennek ellenére nagy teljesítménynek tartom, hogy ilyen gyorsan a végére jutottam, mert nagyon részletes, és ezáltal tömény szakirodalom. Használható szakkönyvként, kézikönyvként, vagy akár egyetemi jegyzetként is. Egyértelműen a legteljesebb könyv a témában, ami eddig a kezembe került, a legfontosabb reformpedagógiai irányzatok bemutatása mellett helyet kaptak benne az alternatív iskolák is. Hogy mennyit tudok most a reformpedagógiáról? Sokkal többet és sokkal kevesebbet. Pedagógusoknak, tanár szakosoknak kötelező.


Hasonló könyvek címkék alapján

A. S. Neill: Summerhill
Vekerdy Tamás: Milyen iskola kell a gyerekeknek?
Tóth-Mózer Szilvia – Misley Helga: Digitális eszközök integrálása az oktatásba
Beke Kata: Jelentés a kontraszelekcióról
Vekerdy Tamás: Másféle iskolák – Talán: a Waldorf?
Kiss Péter: Az egri érseki Líceum történetéből
Ken Robinson – Lou Aronica: Kreatív iskolák
Molnár György: Pedagógia, innováció, technológia, digitális kultúra – a digitalizáció új irányai
Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária – Serföző Mónika: „Fekete pedagógia”
Lantos Gábor: A Helix képzési rendszer