A ​reklámkészítés 22 megkérdőjelezhetetlen törvénye és mikor ne tartsuk be őket 1 csillagozás

Michael Newman: A reklámkészítés 22 megkérdőjelezhetetlen törvénye és mikor ne tartsuk be őket

Ez a könyv a reklám bizonytalan jövőjében kalauzol el bennünket – közben a legragyogóbb elmék mutatnak utat. Ez a mű azokat az alapvető fontosságú elveket és szerkezeti elemeket vizsgálja, amelyek napjaink ötletvilágának legsikeresebb képződményeit formálják.

>!
HAT, 2008
294 oldal · ISBN: 9789630640985 · Fordította: Balanyi Bibiána

Kedvencelte 1

Most olvassa 1

Várólistára tette 7

Kívánságlistára tette 4


Népszerű idézetek

Joya>!

Douglas Adams, jóval később élt humorista egyetértett a gondolattal: a kreatív írás annak egyenes folyománya, ha „orrvérzésig meredünk egy darab papírra”.

218. oldal

Joya>!

Hogyan kerekedjünk felül a mindennapos ricsajon?…Lelkes ornitológusok megfigyelték, hogy a szélcinege (Parus major) is hasonló problémával küzd. Szegény madárnak meg kellett találni a a túlélés módját egy ilyen förtelmesen zajos helyen. az okos cinke megváltoztatta az énekét, hogy potenciális társai a modern városi élet alapzaját adó autók, repülők és gépek keltette hangos, mély és folyamatos lármában is meghallják a dallamot. A megoldás egyszerű: a zajos, dübörgő főutak és kereszteződések közelében magasabb hangon dalol.
A természet tehát megérette, hogy túlzsúfolt világunkban tiszta, zajmentes teret kell teremteni a sikeres kapcsolatteremtéshez.

28. oldal

Joya>!

A legkiválóbb üzenetek mindig végletesen egyszerűek: piros lámpa, Just do it!, szeretlek, ne ölj! Talán hallottak már az Ockham borotvája néven ismert, időtálló filozófiai módszerről: ha két helyes válaszunk is van, és mindkettő ugyanolyan jól oldja meg az adott problémát, akkor az a helyesebb, amelyik egyszerűbb.

28. oldal

Joya>!

Az a márka a nyertes, amely elsőként jut be az emberek tudatába, és ez nem szükségképpen azonos azzal, amelyik első volt az adott termékkategóriában.

41. oldal

Joya>!

A kutatók bizony jó egy évtizede befordultak egy zsákutcába, és azóta is keresik a kivezető utat. Mivel teljesen rákattantak mindarra, ami mérhető, totálisan figyelmen kívül hagyták az összes olyat, ami viszont nem. Mondanom sem kell, hogy a probléma abban áll, hogy nem minden értékes dolog mérhető.

93. oldal

Joya>!

…a hirdetésünknek nemcsak mindenki másénál kell érdekesebbnek lennie, hanem minden olyan másnál is, ami elvonja a figyelmünket.

106. oldal

Joya>!

A brandnek tehát igének kell lennie, és nem puszta főnévnek. A márkának képviselnie kell valamit (de nem mindent egyszerre).

140. oldal

Joya>!

Mindenki tudja, hogy egy márkának az a pillanat hozza el a hírnevet és keresettséget, amikor az egyik ember odafordul a másikhoz, és azt mondja: „Te láttad tegnap azt a reklámot, amelyikben…?”

210. oldal

Joya>!

Amikor Sir Charlie Chaplint arról faggatták egyszer, hogy honnan veszi az ötleteit, így válaszolt: „Az ötletek akkor jönnek, ha borzasztóan akarjuk; ha folyamatosan áhítjuk őket, akkor elménk afféle őrtoronnyá válik, amely szüntelenül figyeli azokat az eseteket, amelyek ösztönözhetik a képzelőerőt…a folyamat során ki kell szórni a felesleget…közben meg kell maradnunk ebben az áldott, kegyelmi állapotban, egészen az őrület határáig. Hosszú időn át kell különféle gyötrelmeket kiállnunk, nem elveszítve a lelkesedésünket. Lehet, hogy másoknak ez könnyebben megy, mint nekem, de kétlem.”

218. oldal

AlexSandra>!

A legértékesebb tudás a hallgatólagos tudás – hallgatólagos, hiszen a tapasztalás révén ágyazódik be, tudják, ám nincs leírva sehol.


Hasonló könyvek címkék alapján

Robin Williams: Tervezz bátran!
Sas István: Ezt nem adom, ez disznósajt!
Jonah Berger: Ragályos!
Sas István: Reklám és pszichológia
Luke Sullivan: Hogyan fürdessünk malacot?
Benyó Dániel (szerk.): E-mail-marketing
Kiss Mariann: Marketing
Vi Keeland: A vetélytárs
Legát Tibor – Sándor Dávid (szerk.): Hirdesse büszkén / Advertise proudly
Jack Foster: Az ötlet