Meleg Csilla (szerk.)

Iskola ​és társadalom 2 csillagozás

Meleg Csilla (szerk.): Iskola és társadalom

A ​társadalmi egyenlőtlenségek és a rendszerváltozás óta meghozott oktatáspolitikai döntések mai értelmezéséhez releváns elméleti hátteret jelentenek a szöveggyűjteményben olvasható szakirodalmak. Választ kaphatunk arra is, hogy valóban a társadalmi egyenlőséget szolgálja-e az esélyek egyenlővé tétele az iskolarendszerben. Ezzel egyidejűleg a magyar társadalom elmúlt 50 évére vonatkozó oktatásszociológiai kutatások tükröt is tartanak az olvasók elé. Megismerhetők belőlük azok a technikák, melyeket a politika azért alkalmazott, hogy elrejtse az iskola működésébe és a pedagógusok szakmai kompetenciájába történő beavatkozásait. A múltból a következményeket már ismerjük. Azóta azonban a magyar társadalomban a pedagógusok érdekérvényesítésének különböző intézményei épültek ki, melyek akkor lehetnek igazán hatékonyak, ha a pedagógustársadalom szakmai tudásának az iskola, az oktatás társadalmi összefüggésrendszere is részét képezi.
Ajánljuk a szöveggyűjteményt levelező és nappali… (tovább)

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Conpendiarium Dialóg Campus

>!
Dialóg Campus, Pécs, 2003
478 oldal · ISBN: 9639542040

Most olvassa 1


Hasonló könyvek címkék alapján

Alice Miller: Kezdetben volt a nevelés
Kozma Tamás: A nevelésszociológia alapjai
Émile Durkheim: Nevelés és szociológia
Andor Mihály: Dolgozatok az Iskoláról
Andor Mihály – Liskó Ilona: Iskolaválasztás és mobilitás
Varga Aranka (szerk.): A nevelésszociológia alapjai
A. S. Neill: Summerhill
Mészáros Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága
Bagdy Emőke – Telkes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában
Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG