A társadalmi egyenlőtlenségek és a rendszerváltozás óta meghozott oktatáspolitikai döntések mai értelmezéséhez releváns elméleti hátteret jelentenek a szöveggyűjteményben olvasható szakirodalmak. Választ kaphatunk arra is, hogy valóban a társadalmi egyenlőséget szolgálja-e az esélyek egyenlővé tétele az iskolarendszerben. Ezzel egyidejűleg a magyar társadalom elmúlt 50 évére vonatkozó oktatásszociológiai kutatások tükröt is tartanak az olvasók elé. Megismerhetők belőlük azok a technikák, melyeket a politika azért alkalmazott, hogy elrejtse az iskola működésébe és a pedagógusok szakmai kompetenciájába történő beavatkozásait. A múltból a következményeket már ismerjük. Azóta azonban a magyar társadalomban a pedagógusok érdekérvényesítésének különböző intézményei épültek ki, melyek akkor lehetnek igazán hatékonyak, ha a pedagógustársadalom szakmai tudásának az iskola, az oktatás társadalmi összefüggésrendszere is részét képezi.
Ajánljuk a szöveggyűjteményt levelező és nappali… (tovább)
Iskola és társadalom 2 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Conpendiarium Dialóg Campus
Most olvassa 1
Hasonló könyvek címkék alapján
- Alice Miller: Kezdetben volt a nevelés 95% ·
Összehasonlítás - Kozma Tamás: A nevelésszociológia alapjai ·
Összehasonlítás - Émile Durkheim: Nevelés és szociológia ·
Összehasonlítás - Andor Mihály: Dolgozatok az Iskoláról ·
Összehasonlítás - Andor Mihály – Liskó Ilona: Iskolaválasztás és mobilitás ·
Összehasonlítás - Varga Aranka (szerk.): A nevelésszociológia alapjai ·
Összehasonlítás - A. S. Neill: Summerhill 95% ·
Összehasonlítás - Mészáros Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága ·
Összehasonlítás - Bagdy Emőke – Telkes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában ·
Összehasonlítás - Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG ·
Összehasonlítás