Ha a tanítást és a tanulást – és tágabb értelemben az emberi kogníció fejlődését – egy olyan rendszerben vizsgáljuk, ameyben a biológiai, a társadalmi és a technológiai tényezők egységes kontinuumot alkotnak, láthatóvá válik, hogy az elektronikus tanulási környezetek nem egy hirtelen előbukkanó „édeni struktúrát” jelentenek, hanem bennük egy újabb, a korábbiakból szervesen kibontakozó sajátos „kognitív habitus” manifesztálódik. A neveléstudományi reflexió és értékelés ezen a területen még a paradigmaváltás előtti szakaszban van. A könyv kísérlet a vizsgált jelenségek értelmezésére, az eddigi tapasztalatok rendszerbe foglalására, s egyúttal újabb kérdések feltevésére is ösztönöz. Az elemzések a következő kérdések köré csoportosulnak: Hogyan módosulnak a tanulás és a tanítás mibenlétéről kialakult elképzeléseink az új eszközvilág hatására? Lehetséges-e, hogy az elektronikus tanulási környezetekről gondolkodva a megszokottól eltérő módon értelmezzünk bizonyos, a pedagógia, a… (tovább)
Elektronikus tanulási környezetek 2 csillagozás
Enciklopédia 5
Most olvassa 3
Kívánságlistára tette 3
Kiemelt értékelések
Alapmű, és jó összefoglaló. Talán picit későn érkezett a megjelenésekor, és a modernebb, hálózatszemléletűbb gondolkodás (és így a közösségibb is) hiányzik belőle.
Népszerű idézetek
Különösen intenzív az agy működése figyelmes, elmélyült olvasás közben. Amikor olvasunk, villámgyorsan adatokat, szimbólumsorozatokat táplálunk be az agyi információfeldolgozó rendszerbe, amelyeket az agy szintetizáló és integráló működése többféleképpen értékel ki. Az információkat strukturáljuk, beépítjük meglevő tudásrendszerünkbe, így építjük ki és bővítjük az ún. explicit, szemantikai, analitikus tudásunkat. Az így összegyűjtött tudás és a kialakítását szolgáló tevékenység elsősorban a bal agyféltekéhez kötődik. Ez az agyrész a logikus verbális működések fő központja. A felvett információk alapján azonban képzelőerőnk is működésbe lép, és egy sajátos intuitív képvilágot alkotunk. Ennek az agyi tevékenységnek központja a jobb agyfélteke. Ennek az agyrésznek a működése az implicit, személyes, érzelmi kapcsolatokkal átszőtt, intuitív és képszerű, ún. epizodikus tudásvilág központja. A szemantikus és elemző tudást kiegészíti a képszerű, holisztikus valóságfelfogás. Olvasás közben mindkettő működik, egymással állandó kölcsönhatásban módosul és épül.
1.1.4. Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében/ Teoretikus kutúra
Az online tanárnak az internetes kommunikáció kommunikációtechnikai és szociálpszichológiai oldalát egyaránt ismernie kell. Virtuális tanulási környezetekben csak a különböző telekommunikációs formák lehetőségeinek és korlátainak az ismeretében lehet didaktikailag értelmes döntéseket hozni.
3.4.2. a hálózati tanítás és tanulás alapformái, 138. oldal
A technológia jövőbeli alakulását és elterjedését nem könnyű előrejelezni. A számítógép-fejlesztés és -gyártás szakemberei annak idején ma már megmosolyogtató jóslatokat tettek: „Úgy gondoljuk, hogy a világpiacon talán öt darab számítógépet tudnánk eladni.” (Thomas Watson, az IBM elnöke, 1943). "A jövő számítógépei talán már másfél tonnánál is könnyebbek lesznek ( Popular Mechanics c. folyóirat, 1949). „Nincs semmi ok, amiért bárki is számítógépet akarna vásárolni az otthonába” (Ken Olson, a Digital Equipment Corporation alapítója és igazgatója, 1977).
89. oldal, 2.5.1. Az infokommunikációs technológia jövőtrendei
Harold Innis (1951), Marsall McLuhan (1962, 1964) és a médiumelmélet további képviselőinek írásaiból tudjuk, hogy a kommunikációs eszközök az általuk közvetített tartalmaktól függetlenül – hosszabb távon – formálják azokat a társadalmakat, amelyek használják őket: hatásukra változik az emberek valóságérzékelése, gondolkodása és értékrendszere is.
1.1.4. Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében/ Teoretikus kutúra
Az „elektronikus tanulási környezet” fogalom olyan tanulási környezeteket jelent, ahol a tanítás és tanulás feltételrendszerének kialakításánál meghatározó szerepe van az elektronikus információ- és kommunikációtechnikai eszközöknek. Ezek az eszközök sajátos interfész felületen át – interaktív kommunikációs és információszolgáltató platformként – jól szervezett tudástartalmakat tehetnek elérhetővé az azok elsajátításához szükséges instrukciókkal és az elsajátítást segítő, illetve annak teljesülését mérő programokkal együtt.
114. oldal, 3. Elektronikus tanulási környezetek (Gondolat Kiadó, 2009)
Hasonló könyvek címkék alapján
- Martin Ford: Robotok kora 82% ·
Összehasonlítás - Mary Aiken: Cybercsapda 88% ·
Összehasonlítás - Nicholas Carr: Hogyan változtatja meg agyunkat az internet? 87% ·
Összehasonlítás - Max Tegmark: Élet 3.0 86% ·
Összehasonlítás - Seth Stephens-Davidowitz: Mindenki hazudik 86% ·
Összehasonlítás - Kőrösné Mikis Márta: A digitális írástudás gyermekkori megalapozása ·
Összehasonlítás - Kevin Mitnick – William L. Simon: A legkeresettebb hacker ·
Összehasonlítás - Adam Alter: Ellenállhatatlan 81% ·
Összehasonlítás - Roger McNamee: Zuckolva ·
Összehasonlítás - Stephen Baker: Numerátorok ·
Összehasonlítás