Narratívák 12. 2 csillagozás
Ennek a könyvnek nincsen fülszövege.
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Narratívák Kijárat
Enciklopédia 1
Várólistára tette 2
Kívánságlistára tette 4
Népszerű idézetek
Amikor Alfred Hitchcockot megkérdezték, hogy szerinte a filmek az élet szeleteinek tekinthetők-e, ő azt válaszolta: nem, inkább afféle süteményszeleteknek.
23. oldal, Jeremy G. Butler: A televíziós történetek narratív szerkezete
Kisantal Tamás – Kiss Gábor Zoltán (szerk.): Narratívák 12. Narratív televízió
Míg egy mozi ülőhelyeket ad el embereknek, addig a kereskedelmi televízió nézőket árul a hirdetőknek.
53. oldal, Rosemary Huisman: Az elbeszélés nézőpontjai az epizodikus és a folytatásos sorozatokban
Kisantal Tamás – Kiss Gábor Zoltán (szerk.): Narratívák 12. Narratív televízió
A tévéfilm narratív szerkezete a televízió ritmusához igazodik, lehetővé téve, hogy a szünetek révén a narratív feszültség növekedjen. E ritmus a tévéfilmek hosszát is szabályozza. Körülbelül óránként tizenöt percnyi megszakítással kell a kétórás műsoridőbe beleférniük: így többé-kevésbé 90 perc a hosszúságuk. A mozifilmeknél a történet szabja meg az időtartamot (általában másfél-két órásak). A tévéfilmeknél ezzel szemben a 90 percnyi rendelkezésre álló műsoridő szigorúan meghatározza a történet hosszát, mivel pontosan ki kell töltenie az adott idősávot. A forgatókönyvíróknak és a rendezőknek ragaszkodniuk kell ehhez az időkorláthoz; úgy, ahogy a költőknek a szonettformához, vagy a festőknek a hagyományos négyszögletű vászonhoz kell alkalmazkodniuk.
33. oldal, Jeremy G. Butler: A televíziós történetek narratív szerkezete
Kisantal Tamás – Kiss Gábor Zoltán (szerk.): Narratívák 12. Narratív televízió
[…] „a folytatásos tévésorozat (serial) egy hosszan fenntartott elbeszélésvilágot hoz létre, melyet a karakterek állandó készletével népesít be, akik adott idő alatt kibomló események láncolatát élik át.” (Jason Mittell: Complex TV) A folyamat logikus következménye az a pont, ahol a tévésorozat elkezd folytatásos regényként működni, ami a fogyasztása ideális módját is meghatározza.
12-13. oldal, Kiss Gábor Zoltán: Előszó
Kisantal Tamás – Kiss Gábor Zoltán (szerk.): Narratívák 12. Narratív televízió
[…] a médiafogyasztási szokásainknak és a fogyasztott szövegek változásainak megfelelően egyre természetesebbnek tekintjük az extrém rajongói gyakorlatokat. Egyre több jelét látjuk annak is, hogy az involvált rajongók az átlagnéző, a csendes többség hallgatólagos igényeit is képviselik, akik (mintegy a pálya széléről) előszeretettel fogyasztják a társaik által előállított paratextusokat és értelmezéseket. (Ugyanez a logika a kritikusok többségére is igaz, akik résztvevő megfigyelőként vannak jelen, vagy maguk is jelentős tevékenységet fejtenek ki a rajongói fórumokon, esetleg csak az oldalvonalról, voyeurként szemlélik a fejleményeket.)
16-17. oldal, Kiss Gábor Zoltán: Előszó
Kisantal Tamás – Kiss Gábor Zoltán (szerk.): Narratívák 12. Narratív televízió
[A moziban] a néző azért fizet, hogy egy nyilvános hely sötétjében üljön (lehetőleg csendben).
54. oldal, Rosemary Huisman: Az elbeszélés nézőpontjai az epizodikus és a folytatásos sorozatokban
Kisantal Tamás – Kiss Gábor Zoltán (szerk.): Narratívák 12. Narratív televízió
A kultikus műalkotásoknak talán az az egyik meghatározó jellemzője, hogy a befogadás kontextusában válnak kultikussá, nem pedig a készítésük során. Lehetetlen valamit eleve kultikus szövegként elkészíteni.
108. oldal, Catherine Johnson: A kult tévé és a televíziós ipar
Kisantal Tamás – Kiss Gábor Zoltán (szerk.): Narratívák 12. Narratív televízió
Hasonló könyvek címkék alapján
- Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 1. ·
Összehasonlítás - Nemeskürty István (szerk.): A film ma ·
Összehasonlítás - Bódy Gábor: Végtelen kép ·
Összehasonlítás - Pentelényi László (szerk.): Arcok iskolája ·
Összehasonlítás - Király Jenő: Karády mítosza és mágiája ·
Összehasonlítás - Walter Murch: Egyetlen szempillantás alatt 92% ·
Összehasonlítás - Kamarás István: Olvasatok ·
Összehasonlítás - Pethő Ágnes: Múzsák tükre ·
Összehasonlítás - Pethő Ágnes (szerk.): Köztes képek ·
Összehasonlítás - Kovács András Bálint: Metropolis, Párizs ·
Összehasonlítás