• hogyan nevelhetünk boldog és egészséges gyermekeket? • hogyan tud felzárkózni az iskolában akkor is, ha nagyon lemaradt? • hogyan tud bármit gyorsabban, jobban és könnyebben megtanulni? • hogyan tud egy új nyelvet 8 hét alatt alapfokon elsajátítani? • hogyan lehet megtanulni írni és olvasni iskolakezdés előtt? • hogyan tanítsunk és oktassunk a világ legjobb módszereivel? • hogyan használjuk a világ legjobb tanulási technológiáit? • hogyan szerezhetünk jobb jegyeket az elmetérkép alkalmazásával? • hogyan fedezzük fel saját egyéni tanulási stílusunkat? • hogyan lehet megoldani a középiskolások lemorzsolódásának problémáját? TOVÁBBÁ… • azt a 16 trendet, amely a jövőben a világot leginkább formálni fogja; • azt a 20 lépést, amelyek segítségével bármit megtaníthatunk magunknak; • azt, hogy hogyan lehet megváltoztatni, ahogyan a világ tanul. A holland származású, Kanadában nevelkedett, amerikai Jeannette Vos pedagógiai doktorátusát hétéves kutatás után szerezte meg, amelynek során a… (tovább)
A tanulás forradalma 3 csillagozás
Enciklopédia 2
Kedvencelte 1
Most olvassa 2
Várólistára tette 6
Kívánságlistára tette 11
Kiemelt értékelések
Nagy élmény volt a könyv olvasása! Annak felfedezése, hogy máshogy is lehet, sőt kell gondolkodni az iskoláról, annak szerepéről, a gyerekek tapasztalatairól és a felnövekvő generációk terelgetéséről. Jó célokkal, értelmes tevékenységgel sokkal több hasznos információt/tananyagot lehet elsajátítani, és persze közelebb vinni a mindennapi életet, annak problémáit az iskolához.
Népszerű idézetek
A régi iskolamodell éppen annyira halott, mint az Ipari forradalom, amely létrehozta. Lehet, hogy 50 évvel ezelőtt kielégítő volt, ha a népesség 20 százalékát szakemberré „tanították ki”, 30 százalékát iparossá és hivatalnokká, míg a maradék 50 százalék jobbára műveletlen mezőgazdasági és fizikai munkás maradt.
De ha ezen a hozzáálláson nem változtatunk, az nemzeti és nemzetközi katasztrófához vezet. Szinte minden diáknak önállóan, magabiztosan és kreatívan kell a saját jövőjét alakítania
Még a felsőfokú végzettséggel rendelkezők esetében is gyakran az a helyzet, hogy a tudás, amit az egyetemen, főiskolán szereznek, elavul, mielőtt megkapnák a diplomát.
Általában igaz az, hogy az azonnali kommunikációt eredményező forradalmi változások képessé tesznek bennünket arra, hogy rendszeresen frissítsük ismereteinket, és mindenki számára, aki rendelkezik a megfelelő eszközökkel, szükség esetén elérhetővé teszik a kívánt információt.
„Egy új ötlet által kitágított elme soha nem tér vissza az eredeti dimenzióiba” – Oliver Wendell Holmes
186
Ha nem használjuk ki az azonnali elektronikus kommunikáció adta lehető-ségeket az oktatásban, az olyan, mintha elődeink megtagadták volna az ábécé használatát, nem lettek volna hajlandók nyomtatott könyveket gyártani, vagy két botot összedörzsölni, hogy tüzet csiholjanak.
93
A tanulás a legjobb játék és a legnagyobb móka az életben.
Minden gyerek ezzel a hittel születik, és egészen addig hisz ebben, amíg meg nem győzzük arról, hogy a tanulás nagyon nehéz és kellemetlen munka.
Ennek ellenére néhány gyerek soha nem tanulja meg ezt a leckét, és abban a hitben éli le életét, hogy a tanulás jó mulatság és az egyetlen játék, amelyet érdemes játszani.
Van egy elnevezésünk az ilyen emberekre.
Zseniknek hívjuk őket.
(Glenn Doman)
390. oldal
Ha az egyes termékek, mint például az autó vagy a gabonapehely, ugyanazt
a trendet követnék, mint a személyi számítógépek, akkor egy közepes méretű
autó 27 dollárba, egy csomag gabonapehely pedig egyetlen centbe kerülne.
BILL GATES
Business @ The Speed Of Thought
40. oldal
Az élet furcsasága: ha elutasítod, hogy a legjobb kivételével bármit is elfogadj, akkor azt gyakran meg is kapod. – SOMERSET MAUGHAM
270. oldal
Hasonló könyvek címkék alapján
- Alice Miller: Kezdetben volt a nevelés 94% ·
Összehasonlítás - Mészáros Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága ·
Összehasonlítás - Porkolábné Balogh Katalin: Készségfejlesztő eljárások tanulási zavarral küzdő kisiskolásoknak ·
Összehasonlítás - Sulyomi-Schulmann Adolf: A beszédhibák elhárítása különös tekintettel a dadogásra ·
Összehasonlítás - Bagdy Emőke (szerk.): A klinikai pszichológia és a mentálhigiéné szakmai protokollja ·
Összehasonlítás - László Ruth: A kultúrateremtő ember ·
Összehasonlítás - Mezeiné Isépy Mária (szerk.): Gyógypedagógiai pszichológiai alapismeretek ·
Összehasonlítás - Sárvári Gáborné: Egészségvédelem ·
Összehasonlítás - Pataki Ferenc (szerk.): Pedagógiai szociálpszichológia ·
Összehasonlítás - Dogossy Katalin: Baj van a gyerekkel ·
Összehasonlítás