Puha ​neon fejlövés 22 csillagozás

Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről
Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés

Fabricius ​Gábor nem pusztán egy a neves magyarországi reklámszakemberek közül, de publicistaként, cégalapító marketingesként, vizuálkommentátorként, esszéizáló designerként, a Sziget-pszichózison töprengő kisfilmesként az ezredforduló utáni magyar kulturális élet és médiatér meghatározó alakja, különleges értéke, akinek írásmódja, stílusa, hangvétele, nyelvezete összetéveszthetetlenül egyéni. Témái: pénz, hatalom, szex a vizuális tájszólás által uralt magyar médiamezőben, a suhogós joggerekből Alain Delon-ingekig, Manolo Blahnik-cipőkig, Salvatore Ferrogano-nyakkendőkig kimosakodott jelen idejű hazai előkelőségek birodalmában. Budapest Underground, ha tetszik, a felsőosztály titkos élete. A magyar psziché ugyan némileg egyszerűbb struktúra, mint az Amerikai Pszichó, kevésbé sorozatgyilkos, puhább a fejlövése, noha nem kevésbé szadisztikus. Magyarország sikamlós, fénylő felülete a 2000-es években, bankárok, cégvezetők, iparmágnások látványtechnológusoktól, médiatervezőktől,… (tovább)

>!
Ulpius-ház, Budapest, 2009
292 oldal · ISBN: 9789632541556

Enciklopédia 3


Kedvencelte 4

Most olvassa 1

Várólistára tette 12

Kívánságlistára tette 5


Kiemelt értékelések

Beja>!
Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés

Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

Marketing, erősen. Engem megfogott a borítója (meglepetésemre kemény), amit sosem láttam előtte. Csecse a lekerekített, kemény lapok is. No meg a dupla könyvjelző, ami egy fél centivel lehetne hosszabb, a kényelmesebb csúsztatásos oldaljelöléshez. A rózsaszín biztosíték kiverős, az biztos, de illik a borítóhoz:D
Amúgy meg maszlag. Szerintem mindenki ismeri a történeteket, vagy hallott róla, vagy gondolta, vagy… nem új, ahogy az önsajnálat sem. A bal oldalak néha siralmasak, vagy inkább szánalmasak. Ha ismered az illetőt, nem lehetsz grafológus.
Igazság szerint azt se tudtam, hogyan csillagozzam… mert még is 10 év munkája van benne… meg elszórakoztatott… egynekjó.

zzebra>!
Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés

Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

nem életreszóló élmény, de érdekesen meg, jól van megírva, alapvetően tetszett. kis, rövid, különálló fejezetek, tulképp novellák… nem túl mély, de azért igyekszik. van benne egy jó kosztolányi vers, nekem az volt a csúcspont, jó helyen, jókor.

gomby>!
Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés

Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

„Azon gondolkozom mostanában, hogy a pénzkereset, szóval az a tény, hogy reggel dolgozni megyek, este hazatérek, tévét nézek, másnap dolgozni indulok újra, szóval mindez egy biológiai szükséglet. Ez a kortárs társadalmi lélegzés. Én pénz lélegzem be. Havonta, egy összegben, és hónap végén kifújom.”

Pénz, hatalom, pénz, média, pénz, szerepek, pénz, tükrök, pénz, luxus, pénz, celebek, pénz, szex, pénz……kortárs valóság.

GabrielVaraljay>!
Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés

Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

Ütős a könyv. Végigröhögöd az egészet, miközben felfordul a gyomrod a sok PR, marketing és show business affektálástól és rájössz, hogy siker nagyon közeli barátságot tud ápolni a magánnyal. Ajánlom mindenkinek ezt a könyvet. Könnyen fogyasztható, de mély gondolatokat ébreszt.

„Jól csak a szívével lát az ember. Ami lényeges, az a szemnek láthatatlan.” Saint-Exupéry

Pixelhiba>!
Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés

Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

Érdekes volt, némely írás különösképpen, némelyik egyáltalán nem. Fabricius el tudja magát adni, a borító harsány, a kiadás klasszul meg lett tervezve, de nem veszem be a kerettörténetet, aki meg Moleskine-t vesz több ezerért, hát, khmm, úgy kell neki, de a betegség gyógyítható.


Népszerű idézetek

volna>!

A luxus része a spleen. Nem lehet izgatottan luxuskodni. A luxust mindig illik egy kicsit unni. A luxus olyan tömény, hogy csak unni lehet.

24. oldal

Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

1 hozzászólás
volna>!

Lehet valami abban, hogy a televízió a nappaliban átvette a baráti beszélgetésektől, társasági alkalmaktól a szerepet, és egy társadalmi metaszomszédolást végez nap mint nap. Ott ülnek az emberek és találkoznak. A nappali a találkozások helyszíne. Át kéne keresztelni a tévét nappalivá. Bekapcsolom a nappalit. Lehalkítom a nappalit. Így még valódibb lehetne a metabarátság, és így sokkal többen férnének el egy nappaliban, mint azelőtt. Egy nappaliban több millióan is szocializálódhatnának. Sajnos még nem találták fel a háromdimenziós tévét, bár az interneten folyamatos házibuli van.

64. oldal

Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

12 hozzászólás
volna>!

Az egyik legszexibb és legmodernebb dolog a kényszeres vásárlás. Addiktív, mint minden modern életstílusjegy.

43. oldal

Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

Beja>!

A klasszikus szépségben, a kozmetikázatlan természetességben, az érzelmi tisztaságban hiszek. Ezt tanultam kislányként, és nem sikerült eddig még ezt felülírnia senkinek és semminek.
Különös és intim kapcsolatom van a szépséggel. Azt hiszem, az egyik legfontosabb kérdésem az életben, hogy „mi a szép?” Ez esztétikai kérdésnek tűnhet, de a szép az embernek több, mint esztétika. Azt is mondják, hogy a szépség belülről fakad. Lehet, hogy ezért vesznek be drogot ennyien. Az is belülről fakad. Az sem egyértelmű, hogy miért látunk valamit szépnek, ami nem szép. A forradalom szép. Egy ötszáz grammos rozéra sütött hátszínre is azt szokták mondani hogy szép. Miért tűnik szépnek egy híres ember pusztán azért, mert híres? Mitől vonzóbb az embereknek? Miért bocsátjuk meg egy ismert embernek az archegét, a kopasz fejét vagy a túlsúlyát, csak azért, mert a képernyőn van? Mitől vonzóbb az a vékony szájú nő, aki híres?
Minél többet élek, egyre kevesebb egyértelműséggel találkozom, és egyébként is az az érzésem, hogy a botox, a plasztika és a pumpált izom elborítja a világot. Ebben fejezik ki önmagukat az emberek. Ha ez van kívül, mi lehet belül? – kiáltottam fel egyszer egy Michael Jackson kép láttán egy barátnői vacsorán a csajokkal. De Jackson gyönyörű. Amy Winehouse pedig szétdrogozva is tűéles a képernyőn. Olyan korszakot élünk, amikor a világ elanyagiasodása győzött – fogalmaztam meg vulgárentellektüel gondolataimat, próbáltam életben tartani a spirituális személyiségemet, miközben egy televízió recepciójára értem. A médiában az emberek a szépségükre, hírnevükre mutatnak, és versengenek azért, hogy kinek van több belőle. Nekem az a célom, hogy ha beírják a nevemet a Google-ba, akkor legalább félmillió találatom legyen. Na ott kezdődik az igazi szépség! Félmillió… az szép, nem? Akkor fogom magam igazán szépnek érezni. Neked hány találatod van? Te szép vagy?

16. bejegyzés, A szépség természete

Fabricius Gábor: Puha neon fejlövés Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

Kapcsolódó szócikkek: Amy Winehouse

Hasonló könyvek címkék alapján

Csikász Lajos: Arany és vér
Bernáth József: Így főz Bernáth József stílusosan, lezseren
Csikász Lajos: Az utolsó oroszlánkölyök
Csikász Lajos: Haragvó liliomok
Nádasdy Ádám: Milyen nyelv a magyar?
Durica Katarina: A rendes lányok csendben sírnak
Herczeg Zsolt: Büfik és bukások
Bächer Iván: Nagypapa hűlt helye
Nádasdy Ádám: Prédikál és szónokol
Bauer Barbara: Az élet hangja