„Kevés emberi élmény tárja fel megragadóbban az emberi sors kétértelműségét, mint a szexuális tapasztalat, melynek során egyszerre s együtt érzi magát testnek és léleknek, szubjektumnak és Másiknak.” „…a nőt éppen helyzetének ellentmondásossága óvja meg az önáltatás csapdáitól, melyekbe a férfi oly gyakran beleesik, mert tévútra csábítják az agresszív szerepéből fakadó látszatelőnyök s az orgazmus önelégült magánya … a nő önismerete mélyebb és autentikusabb.” „…az abszolút emberinek a gyakorlatban a hímnemű a típusa.” „A női libidó egyszerre sürgető és riadt hívás: vonzás és taszítás elválaszthatatlan szintézise.” „A másikat birtokba venni, de előbb s ennek érdekében prédává lenni: ez a nő erotikus transzcendenciájának lényege. Vagyis tárggyá válni és tárgyként ragadni meg önmagát.” „A nő, annak bizonyítására, hogy sikerei révén a férfiakkal egyenértékűvé vált, igyekszik magának nemiségével egy férfitámaszt biztosítani: egyszerre két húron játszik, számít régi varázsára és újabban… (tovább)
A férfi joga két nőre 11 csillagozás
Enciklopédia 10
Várólistára tette 4
Kívánságlistára tette 5
Kölcsönkérné 1
Kiemelt értékelések
Csöppet sem véletlen a könyv szélsőséges megítélése, s hogy a 10 pontot egy férfitól, az 1-et pedig egy női olvasótól kapta: ebből már sejthető, hogy nem éppen hízelgő a tartalma a női nemre nézve, ami azonban annál is furcsább, mert mindezt egy nő írta! Mi több, Vilar-t is adoptálta egy nyilvános apa (azaz férjhez ment), akitől zsákmányolt egy túszt (azaz született egy gyereke)!… Vilarnak egyetlen mentsége lehet minderre: ha mindvégig szorgalmasan dolgozott, nem maradt otthon a kicsivel egy napig sem, hiszen ő egy okos asszony (a képek alapján legalábbis nem elég szép és nőies, hogy a butaság luxusát megengedhette volna magának), és a gyerekkel kapcsolatos feladatokat inkább a férjére hagyta, hogy az kiélvezhesse azt a pihentető kikapcsolódást, amit ez jelent. Remélem, így volt, különben mindaz a szörnyűség, amit ír – róla magáról is szól!
Az az igazság, hogy mindennek ellenére ez egy érdekes könyv, aminek mondanivalójával nem értek egyet ugyan, de a nézőpontváltás különlegesen egyedivé teszi, és bizonyos korlátok között egészen jól kidolgozott elméletrendszerrel bír. A nyugati világ és a legfelsőbb körök jómódú asszonyaira nézve talán igaz is ez a kíméletlen, szarkasztikus hangú kritika.
A negyedik, a szerelemről szóló fejezet tetszett legjobban. Megkockáztatom, itt indulatoktól mentesen is ír, ami a könyv többi részéről nem mondható el.
Népszerű idézetek
A szexualitás a felnőttek szokványos kapcsolata, de ha az egyik partner a másiknál több mint huszonöt évvel idősebb, és így a nagyszülők generációjához sorolható, akkor a mindkettőt kielégítő szexuális viszony eléggé valószínűtlen. […]
Ha létezne olyan biológiai törvény, amely a vonzó fiatal nőket az öregedő férfiak karjába hajtja, akkor gyakrabban kötnének szegény öreg nyugdíjasok gazdag fiatal lányokkal házasságot.
22. oldal, Ki a szexuális partner? (Tertia, 1995)
Aki rájön, hogy a szeretője valójában ostoba, hamarosan semmi örömet nem lel az ölelésben, függetlenül attól, hogy szépnek találja-e vagy sem. Egy hülyével megosztani az ágyat, az a világ legnagyobb magányossága.
83. oldal, Van "örök" szerelem? (Tertia, 1995)
Az ún. „nyitott házasság”, amelyben eltűrik, hogy a szerelmi partner másokkal is hálhasson, nem a szerelemre, hanem a barátságra épít. A szexuális érintkezés, amely a nyílt házasságokban élők között bekövetkezik, nem más, mint baráti szolgálat, amihez a szerelemnek semmi köze sincs.
80. oldal, Milyen a szerelem? (Tertia, 1995)
Az erős szakállú, szőrös mellű, széles vállú, keskeny csípőjű, lófarkú férfiak általában jóval kapósabbak, mint a nyeszlettek. A férfiak a finom bőrű, nagy mellű, széles csípőjű asszonyokat kedvelik.
21. oldal, Ki a szexuális partner? (Tertia, 1995)
A felebaráti szeretet gyakorlása tehát idegenekkel szemben természetellenes és nehéz feladat, rendkívüli értékét annak köszönheti, hogy ritkán fordul elő. Nem valódi védenceket az ember csak bizonyos ellenszolgáltatásért gondoz. A fizetség lehet anyagi vagy erkölcsi természetű, mondjuk pénz, örökség, kevesebb magány, társadalmi megbecsülés vagy éppen: örök élet a paradicsomban.
20. oldal, A felebaráti szeretet (Tertia, 1995)
Egyáltalán nem nehéz oly mértékben idealizálni egy butábbat, akivel az ember hálni óhajt, hogy az iránta érzett vágyat már-már szerelemnek tartsuk. Ennek egyik módszere az, hogy a másik butaságát elszánt kitartással az intelligencia különleges formájaként tüntetjük fel.
82. oldal, Van "örök" szerelem? (Tertia, 1995)
A labilitás gyakran az átlagosnál intelligensebb férfiak jellemvonása. A tényeknek több arca van, amelyekről legkevesebb két vélemény alkotható, melyekben igazság is, hamisság is előfordulhat. Egy átlagosan intelligens ember ezzel a ténnyel nincsen tisztában, mivel a dolgoknak csak az egyik oldalát látja. Az átlagon felül intelligens ember azonban ismeri a sokféleséget, és ezért ítéleteiben állandóan egyik végletből a másikba esik.
84. oldal, Van "örök" szerelem? (Tertia, 1995)
Rövid szerelmek – szerelmi kalandok – akkor jönnek létre, ha az egyik partner intellektuálisan alacsonyabb színvonalon áll a másiknál. Ezek házassággá is alakulhatnak, amely két különböző embert örökre egymáshoz láncol – ez nem változtat semmit azon a tényen, hogy szerelmük alapja egy kihasznált alkalom volt.
81-82. oldal, Van "örök" szerelem? (Tertia, 1995)
Hasonló könyvek címkék alapján
- Laura Baldini: A tanítónő 89% ·
Összehasonlítás - Anne Jacobs: A villa lányai 88% ·
Összehasonlítás - Ute Gerhard: Lélegzetvételnyi szünet ·
Összehasonlítás - Christiane Barckhausen: Nővéreink ·
Összehasonlítás - Eva Gerlach: Háremből a nagyvilágba ·
Összehasonlítás - Maklári Tamás: Lazán németül I. 100% ·
Összehasonlítás - Art Spiegelman: A teljes Maus 96% ·
Összehasonlítás - Ralph Helfer: Elefántok elefántja 100% ·
Összehasonlítás - Tomcsik Nóra: Tél Berlinben 96% ·
Összehasonlítás - Christiane F.: A végállomás gyermekei 95% ·
Összehasonlítás