Google ​– Így vezetünk mi 7 csillagozás

Eric Schmidt – Jonathan Rosenberg – Alan Eagle: Google – Így vezetünk mi

Miért rosszak az üzleti tervek?
Miképp lehet napjaink folyamatosan változó környezetében mindenki másnál jobb terméket előállítani?
Hogyan lehet felismerni és elcsábítani a „kreatív zseniket”, akik képesek kitalálni a jövőt és megvalósítani a lehetetlent?

Eric Schmidt és Jonathan Rosenberg már sokat tapasztalt és elismert vezetők voltak, amikor több mint egy évtizede a Google-hez kerültek. Hamar rájöttek azonban: ha ennél a cégnél sikereket szeretnének elérni, mindent újra kell tanulniuk az üzleti menedzsmentről.
A Google – Így vezetünk mi azokról a vállalatvezetési elvekről szól, amelyeket Eric és Jonathan a cég felépítésében – kultúra, toborzás, kommunikáció, stratégia, innováció – végzett munkájuk során tanultak.
A cég ikonná vált két vezetője színes anekdotákon és most először nyilvánosságra hozott sztorikon keresztül, élvezetes stílusban foglalja össze a Google egyedülálló szemléletét és módszereit.

>!
HVG Könyvek, Budapest, 2015
376 oldal · ISBN: 9789633042298 · Fordította: Pétersz Tamás · Illusztrálta: Nishant Choksi

Enciklopédia 4


Kedvencelte 2

Most olvassa 4

Várólistára tette 15

Kívánságlistára tette 21

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

konyvolvaso>!
Eric Schmidt – Jonathan Rosenberg – Alan Eagle: Google – Így vezetünk mi

Nagyon tudnak ŐK! Nem hiába ennyire népszerűek. Öröm volt olvasni mennyire jól együtt tudnak működni a csapaton belül. Céljuk mindig arról szól, hogyan tudnak valami jót alkotni.Ha elkészül egy mű pl. a kereső még akkor is azon vannak hogyan lehet tökéletesíteni a találatokat. Mindig vannak tervek és nagyon jók a megvalósítások, több népszerű alkalmazásuk van, így a legismertebb Gmail levelező, StreetView utcakereső, Google képek, Google+. Bárcsak ilyen közösségek alakulhatnának meg nálunk is.

pufirizs>!
Eric Schmidt – Jonathan Rosenberg – Alan Eagle: Google – Így vezetünk mi

Tudtam volna szeretni ezt a könyvet, de sajnos sokszor nagyon szájbarágósnak, repetitívnek vagy száraznak éreztem, így bevallom, elvétve voltak részek, amiken csak átszaladtam.
Lenyűgöző az egész vállalat és a szokatlan felépítése (bár én nem hiszek abban, hogy ez így bárhol működőképes), jó volt egy kicsit beavatottnak lenni. :) Milyen szuper lenne itthon is kevésbé hierarchikus felépítésű vállalatokkal találkozni, ahol számít, mit gondolsz, akkor is, ha nem vagy magas rangú pozícióban, és értékelik a szenvedélyed akkor is, ha nem a szakmádba vág.
A tartalom 5 csillag, a kivitelezés 3, így lesz ez végül 4.


Népszerű idézetek

konyvolvaso>!

Ha vannak adataink, nézzük meg az adatokat! Ha csak vélemények vannak, akkor válasszuk az enyémet!

62. oldal

Kapcsolódó szócikkek: vélemény
1 hozzászólás
konyvolvaso>!

A beszélgetés még mindig a kommunikáció legfontosabb és legértékesebb formája, ám a mai technológia és munkatempó miatt egyre jobban háttérbe szorul, és egyre kevesebben élnek vele.

226. oldal

Kapcsolódó szócikkek: beszélgetés
konyvolvaso>!

A jó hírek holnap is éppen olyan jók lesznek, a rosszak azonban csak tovább romlanak.

223. oldal

bakospatri P>!

Az intelligencia a legjobb fokmérője annak, hogyan képes kezelni valaki a változásokat.

133. oldal

Kapcsolódó szócikkek: intelligencia
bakospatri P>!

A siker kulcsa az ilyen helyzetekben az egyik legrégibb kommunikációs művészet, a diplomácia.

243. oldal

pufirizs>!

Aki abbahagyja a tanulást, az öreg, legyen akár húsz-, akár nyolcvanéves. Aki folyamatosan tanul, az fiatal marad. A legcsodálatosabb dolog az életben elménk fiatalon tartása.

Kapcsolódó szócikkek: tanulás
konyvolvaso>!

A leghatékonyabb vezetők ma már nem kisajátítják a híreket, hanem megosztják.

217. oldal

bakospatri P>!

Érdemes felidézni, amit kommunikációs kollégánk, Ellen West is mindig elmond az embereinek: „Ahhoz, hogy gondolatokat közvetíthessünk, először is gondolatok kellenek.”

245


Hasonló könyvek címkék alapján

Jim Collins: A lendkerékhatás a gyakorlatban
Johan Stenebo: Mr IKEA
Sam Atkinson: A business nagykönyve
Jim Collins: Jóból kiváló
Edwin Black: Az IBM és a Holokauszt
Stefan Stern – Cary Cooper: A menedzsment mítoszai
Sudhanshu Palsule – Michael Chavez: Emberközeli vezetés
Judy Samuelson: A hat új üzleti szabály
Thomas L. Friedman: És mégis lapos a Föld
Darrell Rigby – Sarah Elk – Steve Berez: Csináljuk jól az agilitást!