Toszkán ​Rózsa 102 csillagozás

Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

A titokzatos idegen, akit csak a „Farkasként” ismernek, egy csecsemőt hagy a Santo Spirito zárda apácáinál.
A kisded ruhái között apró ezüstkulcs rejtőzik, ami származásának egyedüli bizonyítéka…
Rosának az apácák jelentik a családját, akik felnevelték. Tizenöt évesen el kell hagynia őket, hogy nevelőnőként munkába álljon egy arisztokrata család előkelő, ámde elátkozott kastélyában. Rosát a sors különös képességgel ruházta fel – képes „látni” a dolgok eredetét. Tehetségét latba vetve megpróbálja kideríteni a ház ijesztő úrnője, valamint saját származása rejtélyét.
Miközben az eszelős Mussolini háborúba sodorja Olaszországot, Rosa élete óriási fordulatokat vesz, elképzelhetetlen megpróbáltatásokkal kell szembenéznie, melyek során az intelligenciája, az intuíciói és az eltökéltsége lesznek a segítségére.

Eredeti megjelenés éve: 2010

A következő kiadói sorozatban jelent meg: I.P.C. Mirror I.P.C.

>!
I.P.C., Budapest, 2012
512 oldal · ISBN: 9789636354237 · Fordította: Popovics Ferenc

Enciklopédia 1


Kedvencelte 17

Most olvassa 5

Várólistára tette 84

Kívánságlistára tette 63

Kölcsönkérné 3


Kiemelt értékelések

Csoszi>!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Csodálatos könyv. Olvasás közben sokszor a libabőr futkosott rajtam. Az utolsó 30 – 40 oldal pedig megindította a könnycsatornáimat. Értelmetlen kegyetlenkedések, meglepő fordulatok, izgalmak, az olvasó előtt kibontakozó emberi sorsok, önfeláldozás, és még sok minden 500 oldalon keresztül, amit akár filmen is szívesen látnék.
A regény Olaszország történelmének egy szégyenteljes korszakában, a fasizmus idején játszódik. A helyszín pedig Toszkána szíve: Firenze, ahol néhány évvel ezelőtt már jártam a családommal. Jó volt ismét, ha csak a lapokon keresztül is, bebarangolni a gyönyörű város utcáit, tereit, felidézni híres épületeit.
Rosa nagyon közel nőtt a szívemhez, bár a látomásaiból időnként sok volt. „Névtelen árvából” a szabadságért küzdő, harcos partizán válik a hosszú évek során. Ez alatt természetesen nagyon sok minden történik vele. A férfi szereplők közül Luciano és Antonio emelkedik ki. Mindkettőjüket nagyon szerettem.
Nem tudok spoiler nélkül, sok értelmeset írni. Inkább azt javaslom, ha szeretitek Olaszországot, Toszkánát, és érdekel bennetek a történelem, olvassátok el a könyvet!

3 hozzászólás
Zsuzsanna_Makai>!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Hát IMÁDTAM!
Bőgtem én már könyvön, nem is egyen, de ez volt az első, amin zokogtam.
Borzasztó volt! Mert a háború borzalmas, mindenki megérdemli a csodálatot, aki túl tudta ezt élni, és minden „névtelen” áldozat is megérdemli a csodálatot, akik a hazájukért, vagy a békéért áldozták fel az életüket.
Nna, ennyit a nevek nélküli spoilerről…
Letehetetlen, jól megírt könyv, szerethető főhősnővel /Rosa, innen a könyv címe is/, szerethető férfiakkal, akik szerették őt, szerethető barátokkal, és társakkal, akik támogatták őt/őket.
A nagy ellenség? Hát igen, az nagy pofáraesés volt! Mégis túlélhető.
Nagyon sajnáltam, h L a halála előtt nem tudhatta már meg, h az apja lopott, h az anyját meggyógyíthassa a pénzből, de elkaptàk.
És a kis zsidó gyerekek sorsáról is lehetett volna még egy mondat.
Nem szoktam fülszöveget olvasni, most utólag elolvastam ezét a könyvét… hmhmhm, gyakorlatilag az első kb 2-3 fejezetet be is mutatja, ehhez képest a többi kb 25 nagy meglepetés lesz majd mindenkinek!

bokrichard >!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Sokat vacilláltam, nézegetem a korábbiakat, nem tudtam dönteni, hogy 4,5 vagy 5 csillag. Az Ezüst akáciához vagy a Fehér gardéniához képest ismételten egy nagy lépés a realitás lépcsőjén, ami fontos, főként ennél a műfajnál, amit az írónő képvisel, ám a Dél ékköve még mindig a legjobb, a legelütőbb a fenti 3 könyv színeitől, de a legjobb. Belinda Alexandra egy mára már elég tucatnak mondható irányt vesz, ismételten a nők és a háború kölcsönhatásait, az akkori élet arculatait, megpróbáltatásait meséli el igazi népmesei ízzel. Na de ezzel volt eddig is a bajom, a fabulázással. Nem kellenének a hiteltelen részletek, nem kell a cikornya, elég megdöbbentő, drámai részlet akad e nélkül is. Itt is akadnak olyanok, hogy csak néztem Rózsával kapcsolatban, de egyre kevesebb a „hagyjuk ezt már” rész, és egyre inkább csökken a középkorias hős romantika. A véres, drámai részletek eluralkodnak a könyvön. Megismerjük az olasz frontot 1939-45 között, igazi nagy történelmi regényes stílusban, ami messze elüt a várakozásaimtól, és ennek örültem. De a tárgyak eredetének megérzése maradjon a fantasy könyvekbe, ide nem kellenek az ilyenek.

Gyöngyi0309>!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Szeretem Belinda Alexandra regényeit, mert a maga műfajában szerintem az egyik leghitelesebb író, amiatt, mert érezni a történetek mögött azt a rengeteg kutatómunkát, amit végzett. Mindemellett azért is szeretem, mert a legtöbbször pici misztikum is fűszerezi a történeteit, amelytől számomra még élvezhetőbb lesz az olvasásuk.
Most sem volt ez másként. Rosa nagyon szerethető figura volt, viszont az írónő nem kímélte, osztogatta neki a pofonokat szinte oldalanként. Sajnos utálom a II. világháborús könyveket, de az írónő elérte, hogy most felülemelkedjek ezen.
Nagyon szép tájakon kalauzol végig, annyira képszerűen ír, hogy olvasás közben én is utaztam a toszkán tájakra, illetve éreztem az éjszaka melegét, a szellő érintését.
A végén azért meglepődtem, nem gondoltam, hogy ennyire meghökkentő Rosa múltja,

Erzsebeth P>!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Kalandor énem imádja az olyan nagyívű történeteket, életutak bemutatását, amit a Toszkán Rózsában kaptam. Nagyon megszerettem. Külön öröm volt benne a mágia megjelenése (egyáltalán nem számítottam rá) és az Írónő állatszeretete is üde színfolt volt a történetben.

Gyanús, hogy új kedvenc Írónőt avattam.

Zanit>!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Olvastam volna még napokig! Imádtam minden egyes sorát.
A borító és a fülszöveg nem is sejteti, milyen érzelmi hullámvasúton vehetünk részt.
A szokásostól eltérően nem két idősíkon játszódtak a történések, de nem is volt rá szükség, lebilincselő volt így is.
Volt itt minden: zárda és apácák, nácik és partizánok, titkok és rejtélyek, gazdagság és szegénység, mosoly és könny. Sok könny.
Ez a könyv végre megütötte a Zafír égbolt színvonalát, ezt a minőséget kerestem azóta is az írónő könyveiben.

Bea_Könyvutca P>!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Végy egy zárdába adott csecsemőt, akivel 15 évesen találkozunk legközelebb, adj hozzá egy ódon olasz kastélyt, gonosz úrnővel, kedves kislánnyal, itt hints bele egy kis titokzatosságot, majd keverd meg egy kis börtönnel, erőszakkal, olasz fasizmussal, tedd pikánssá vándorszínészettel és egy újabb csecsemővel, ekkor hozzáadod a fő alapanyagot a 2. világháborút, az olasz embereket, Mussolinit, fűszerezd meg szerelemmel, zenével, művészettel, családdal, összetartással, bajtársiassággal. Ha mindez megvan, megkapod Belinda Alexandra Toszkán rózsáját, ami a végső „fogyasztásig” fogva tart, nem tudod letenni. Kritizálhatod, hogy ebből vagy abból kicsit sok, vagy éppen kevés van benne, nem szeretheted az egyik hozzávalóját, te kihagynád belőle, de attól még élvezheted, és elismerheted, hogy ez egy remek könyv.

Bővebben: http://konyvutca.blogspot.hu/2015/09/belinda-alexandra-…

3 hozzászólás
Szandika_>!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Most nem fogom végig olvasni, de a felénél is túl jutva egy rendkívül jó regényről van szó. Eleje nagyon egyedi volt, aztán a Jane eyrehez hasonlított, mágikus realizmus elemekkel, plusz mesébe illő gonoszokkal, iszonyatos dolgok történtek ezzel a lánnyal, nagyon elszorult a szívem sokszor ://. Szuper lett a közepe felé a regény világa, cirkusszal, műkereskedéssel. Nemsokára elfogom olvasni a végét is, ahogy majd kedvem tartja.

Pumukli82 >!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Nem volt rossz, de kicsit sok volt mindenből, de valamiből pedig kevés. Sok szál pl csöpögös romantika túl sok volt, de sok szereplő története csak úgy lógott a levegőben….A misztikus szál érdekes volt, más történetben – ahol főszál is lehetne szívesen olvasnám – de itt nem állta meg a helyét.
Számomra a véletlennek is túl sok teret adott a szerző. Végletek könyve is lehetne, bizonyos részekben túl sok erőszak, romantika….aztán jön pár oldal a semmiről vagy éppen ismétli önnmagát. Ami engem személy szerint zavart hogy szavak nem lettek legordítva pl Marchese, vagy Suor
…ettől még nem veszett volna ki az olasz hatás de gördülékenyebb lett volna.
Viszont érdekes volt a történelmi rész, Olaszország és az ott élő emberek mentalitása.
Egynek elment bár ahhoz kicsit hosszú volt.

KönyvMoly_1989>!
Belinda Alexandra: Toszkán Rózsa

Hmm…hmmm… Azt hiszem, csalódott vagyok.
Sokkal többet vártam ettől a könyvtől.
Belinda Alexandra remekül, olvasmányosan ír, de itt valahogy nem találta el a megfelelő arányokat, akár egy kezdő szakács. Volt ahol túl sok volt a véletlen, volt, ahol túl sok volt a hányattatás, a bánat, a háború leírása, volt pedig, ahol üresjáratokba botlottam, egyes szituációkban nem volt elég szenvedély, néhol pedig túlcsordultak az érzelmek.
Voltak részek, amelyek kifejezetten megfogtak és egyetlen szuszra elolvastam 150 oldalt, de néha úgy éreztem, mintha egy régebbi Danielle Steel regényt olvasnék…
Nem tudom… Később biztos vagyok benne, hogy sort kerítek egy másik regényére is, de nekem ez most túl „tömény” volt.


Népszerű idézetek

KönyvMoly_1989>!

Az álmok törékenyek, az álmodozók pedig általában felébrednek. Rosa behunyta a szemét, mert attól félt, ha túl erősen szeret, akkor mindent elveszít.

270. oldal

Csoszi>!

Az erényesség egy nő legértékesebb tulajdonsága.

43. oldal

Erzsebeth P>!

Ha egy férfi szeret egy nőt, mindent megtesz, hogy visszatérhessen hozzá.

411. oldal

Málnika P>!

A patina árulkodik egy tárgy történetéről, és azt mutatja meg, mi történt vele az idők folyamán. Egy lepattant felület, egy kicsorbulás, egy karsolás: mindezek a dolgok egyéniséggel ruháznak fel egy darabot. A patina tesz egy tárgyat igazán értékessé. A németek nem látták ezen az asztalon azt, ami. A legritkább és legdrágább bútordarabot itt hagyták…
„Akarlak a sebeiddel és a szenvedéseiddel együtt. A feleségem vagy, és minden, ami veled történt, csak még értékesebbé tesz számomra.”

505-506. oldal, 29. fejezet (I.P.C. Könyvek Kft., 2012.)

Csoszi>!

A férfi megtorpan egy kapubejáróban, előre-hátra billeg egy kicsit, majd újból nekiiramodik a kanyargós utcán a folyó felé.

(első mondat)

szanita>!

Mert hol másutt kezdődne az erőszak, ha nem magának az egyénnek a szívében? Erőszakos gondolattal és tettel kezdődött, a másokra való féltékenységgel és az önutálattal. A kezdete fellelhető az ember mindennapi döntéseiben, köztük az állatok szenvedése iránti közönyben azzal, hogy mit eszik vagy visel, valamint a szegények és elnyomottak iránti közömbösségben. Abból aztán tudatos versengéssé, önzéssé, kicsinyességé, gyűlölködésé és mohósággá dagad a közösség szintjén. A látszólag legártalmatlanabb erőszak is erőszakot szül. Ez volt a háború eredete.

500. oldal

clyme>!

Antonio felnevetett. – Az élet túl rövid, hogy egyfolytában aggódjunk. Én azt mondom: „Te csak a mai nappal törődj, és a holnap majd törődik önmagával.” Egyikünk sem tudja megjósolni a jövőt.

koan12>!

– És mit tanultál?
– Hogy ne pazaroljam az energiámat a bosszúra.

clyme>!

– Minden asszony boszorkány – mondta, ahogy a kezét a kötényébe törölte. – Csak vannak, akik jobban tudatában vannak ennek, és vannak, akik kevésbé.

levendula_92>!

A patina árulkodik egy tárgy történetéről és az mutatja meg, mi történt vele az idők folyamán


Hasonló könyvek címkék alapján

Amy Harmon: Homokból és hamuból
Kate Morton: Titkok őrzője
Kristin Hannah: Fülemüle
Ruby Saw: Lucy
Kristin Harmel: Elveszett nevek könyve
Janet Skeslien Charles: A párizsi könyvtár
Angela Petch: A toszkán titok
Ellie Midwood: A lelkem Auschwitzban maradt
Bauer Barbara: A fekete rózsa
Mary Ann Shaffer – Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság