Helyesírási kultúránk színvonala a műveltségünk egyik fokmérője, ezért készült ez a könyv elsősorban a középiskolás diákoknak, de hasznos lehet azoknak a felnőtteknek is, akik helyesírási ismereteiket szeretnék fölfrissíteni. A helyesírási gyakorlólapok három fontos célt szolgálnak: segítenek elsajátítani a legfontosabb helyesírási szabályokat, sok-sok feladatot kínálnak a szabályok alkalmazására, és fölkészítenek a helyesírási kézikönyvek használatára. A könyv anyaga egyaránt alkalmas az önképzésre, önálló tanulásra, vagy bármely tankönyv kiegészítőjeként iskolai feldolgozásra is felhasználható. Kulcs segíti a feladatok megoldásának az ellenőrzését, a gyakorlatszövegekben megjelölt szabálypontok pedig a helyesírási szabályzatban igazítanak el. A Gyakorlósorok című rész tollbamondásra szánt szósorokat tartalmaz. A Gyakorlószövegek című fejezetben nehéz helyesírási példákkal dúsított szövegek olvashatók, melyeket helyesírás-elemzésre és tollbamondásra használhatunk.
Hogyan írjam? 1 csillagozás
Enciklopédia 1
Várólistára tette 1
Kívánságlistára tette 1
Népszerű idézetek
Nevezz meg olyan történelmi és ma élő személyiségeket, akik sokat tettek, illetve tesznek a magyar helyesírás ügyéért!
10. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
Mi jellemzi a magyar nyelv betűkészletét? Hasonlítsd össze az általad ismert idegen nyelvek betűállományával! Írj le néhány olyan idegen betűt, amelyek hiányoznak a magyar ábécéből!
16. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
Nevezz meg a háztartásotokban használt termékek márkanevéből néhányat!
49. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
Találj ki az egyik ismert népdal dallamára egy négysoros diákrigmust, mely megszólítást és indulatszót is tartalmaz! Ügyelj a helyes írásjelhasználatra!
62. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
Milyen köznévi eredetű betűszókat, szóösszevonásokat ismersz?
69. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
Fogalmazz egy rövid életrajzot! Ebben életed fontos eseményeinek a dátumát is írd le minél változatosabb formákban!
71. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
A költők, írók gyakran alkotnak egyéni szóösszetételeket, és ezek alkalmi voltát, szokatlanságát kötőjel használatával jelzik. Gyűjts Ady Endre példáihoz hasonló költői szóösszetételeket!
72. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
Szövegezz meg egy olyan tréfás álhírt, amelynek minden szavában található ly!
77. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
Példákkal szemléltesd, hogy mikor alkalmazunk a szavakban kötőjeles írást!
77. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
Hová, és miért kell vesszőt tennünk a mondatokban? Készíts erről egy összefoglaló vázlatot!
81. oldal (1997)
Antalné Szabó Ágnes: Hogyan írjam? Helyesírási gyakorlólapok középiskolásoknak
Hasonló könyvek címkék alapján
- Szathmári István: A magyar helyesírás alapjai ·
Összehasonlítás - Földvári Erika: Nyelvtan 3. Munkatankönyv – II. félév ·
Összehasonlítás - Nádasdy Ádám: Milyen nyelv a magyar? 95% ·
Összehasonlítás - Takács Etel – Török Imre: Magyar nyelvi munkafüzet az általános iskola 8. osztálya számára ·
Összehasonlítás - Nádasi Krisz: Hogyan írjunk könyvet? 88% ·
Összehasonlítás - Mátyási József: Vélekedés ·
Összehasonlítás - Rácz Endre – Takács Etel: Kis magyar nyelvtan 89% ·
Összehasonlítás - Árva László – Simon Ferenc: 100 tétel magyar nyelv és irodalomból ·
Összehasonlítás - Hajdú Mihály – Kázmér Miklós: Magyar nyelvjárási olvasókönyv ·
Összehasonlítás - Bernáth Magdolna – Lénárd Judit – Patonainé Kökényesi Katalin: Sokszínű magyar nyelv 6 ·
Összehasonlítás