A ​marketing huszonkét vastörvénye 42 csillagozás

Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

„A sikeres marketing első törvénye, hogy el kell olvasnunk és meg kell értenünk ezt a könyvet. Lenyűgözően egyszerű és lényegre törő. Marketing, a lényegre desztillálva… Tapasztalt és kezdő szakembereknek, érdeklődő diákoknak egyaránt »kötelező olvasmány«.”
Don Valentine a Southwest Airlines Co. marketing alelnöke

„A marketing huszonkét vastörvénye annyira kiemelkedő könyv, hogy csak egyben reménykedem: a versenytársaink nem fogják elolvasni.”
Burt Sugarman a Giant Group Ltd. vezérigazgatója

„Célratörő, óriási átütőerővel rendelkező marketingkoncepció, gyakorlati példák tömegébe ágyazva! A könyvben lefektetett elvek fokozottan érvényesek a mai versenyfeltételek között.”
Herman Cain a Godfather's Pizza elnök-vezérigazgatója

A következő kiadói sorozatokban jelent meg: Profit könyvek Bagolyvár · Marketing Bagolyvár

>!
Bagolyvár, Budapest, 2008
124 oldal · ISBN: 9789639730250
>!
Bagolyvár, Budapest, 2007
124 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789639730250
>!
Bagolyvár, Budapest, 1995
150 oldal · puhatáblás · ISBN: 9637423508 · Fordította: Doubravszky Sándor

2 további kiadás


Enciklopédia 12

Szereplők népszerűség szerint

Donald Trump


Kedvencelte 2

Most olvassa 4

Várólistára tette 28

Kívánságlistára tette 31

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

Valcsa P>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

Négy évig marketinget tanultam, úgyhogy tőlem nem áll távol a téma, a könyvet viszont még nem olvastam: a főiskolai menedzsment tanárunk ajánlotta, plusz a szóbelin két tétel is a könyvben tárgyalt „vastörvényekkel” volt kapcsolatos.
Érdekes, olvasmányos, megérte elolvasni. :) Bár néhány említett példa nekem semmit sem mondott…
(Azt pedig csak így zárójelesen jegyzem meg, hogy ez volt az első könyv, amit az e-book olvasómon elolvastam. =) ).

3 hozzászólás
ddani>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

Több okból is szeretem ezt a könyvet: hűen tükrözi a marketing gondolkozást, rövid és nincs túlbonyolítva, szórakoztató a stílus, alapvetően igazak a leírtak, sok az illusztratív példa. A kilencvenes évek eleji amerikai cégvilág ugyan meglehetősen egzotikus, és mára bevonta az egész művet a pre-internet patina, azért még mindig érdemes leporolni. Nem mintha tanulnám vagy gyakorolnám a marketinget, inkább az „ismerd meg az ellenséget” kurzusomnak része ez. Az kétségtelen, hogy a fogyasztói társadalomban (vö. "mai rohanó világunk") az alapműveltség részét kell, hogy képezze az ilyesmi. Úgy találtam, hogy ez a könyv erre valahogy kivételesen jó.

2 hozzászólás
borsi>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

Hasznos. :) Ismerek olyat, aki abból él, hogy amit ebben a könyvben olvasott, azt magyarázza évek óta, csak hosszabban.

vidirita I>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

egyetlen baja, hogy multik példáin keresztül mutatja meg a lényeget, de attól függetlenül nagyon hasznos olvasmány.

mandyedi>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

Laikusoknak szerintem kiváló kezdés lehet, akinek meg a szakmája, igazából kíváncsi lennék mit mond. Az egyes törvények példákkal vannak alátámasztva és nagyon sok esetben nem is annyira vastörvények, mert mindig akad valami, ami kivételes helyzetet eredményez vagy éppen egy másik törvény felülírja. Ez is jól mutatja, hogy mennyire nem fekete fehér a marketing és ezt a könyv nagyon jól átadja. Egyáltalán nem dogmatikus, nem ígér csoda módszert, és a végén még rá is ébreszt, hogy amúgy a 22 törvény nem sokat ér, ha nincs tőkéd.

pingween>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

minden „vastörvényben” van valami megszívlelendő. ha eszerint kicsit végiggondolja az ember a cégét (vagy marketingjét) biztosan talál egy-két dolgot, amit jobban csinálhatna. persze attól még eléggé szájbarágós amerikai íze van, de mindenképp hasznos.

Bam>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

Beadandóhoz olvastam el, s nagyon érdekesnek találtam – annak ellenére, hogy nem ezt tanulom. Nekem tetszettek a bemutatott példák, s annak ellenére, hogy nem mindegyik márkát ismertem, tudtam értelmezni.

Andreotti>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

Szórakoztató olvasmány, de nekem nem sok maradt meg pedig alig egy éve olvastam

GabrielVaraljay>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

Komolyan multis megközelítésből mutatja be a marketingpolitikát, főleg a hibákat, de akkor is sokat lehet belőle tanulni. Előre megjósolja az IBM veszteségét ami a minden célcsoportot kiszolgálni politikából adódik. Azóta mint tudjuk az IBM eladta az asztali PC és a laptop üzletágát is a Lenovonak.

csüpek P>!
Al Ries – Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye

Főleg olyan amerikai példákat hoz fel, amikről egy átlag európai embernek talán fogalma sincsen. Viszont szakmailag szerintem nagyon jó.


Népszerű idézetek

Szelén>!

Amerikában a Volkswagen azt jelenti, hogy kicsi és ronda.

62. oldal, 10. - Az osztódás törvénye (Bagolyvár, 2007)

Kapcsolódó szócikkek: Volkswagen
ddani>!

Légy hát türelmes! A marketing vastörvényei segíteni fognak, hogy sikeres légy. És a siker a bosszú legjobb és legélvezetesebb formája.

zárómondat

Sozora>!

Az emberek ritkán tévednek, ha egyáltalán tévednek. Legalábbis saját véleményük szerint.

31. oldal /4. fejezet: Az érzetek törvénye

Kapcsolódó szócikkek: tévedés
4 hozzászólás
Szelén>!

A kuponozás olyan, mint a kábítószer. Nem tudsz vele leállni, mert az „elvonási” szindróma túlságosan is fájdalmas.

65. oldal, 11. - A távlat törvénye (Bagolyvár, 2007)

Kapcsolódó szócikkek: kupon
Sozora>!

A sikerhez nem lehet takarékosan eljutni.

136. oldal - 22.fejezet: Az erőforrások törvénye

Kapcsolódó szócikkek: siker
ddani>!

A reklám drága dolog. A második világháború percenként 9000 dollárba került, a vietnámi háború pedig percenként 22000 dollárba. Egy egyperces reklám ára az NFL Szuper Liga mérkőzés közvetítésébe ágyazva 1,5 millió dollár.

105. oldal

TiaRengia I>!

Dr. George A.Miller, harvardi pszichológus szerint az átlagos emberi agy képtelen egy időben hétnél több egységet kezelni. Ezért van, hogy a hét a legnépszerűbb szám az olyan listák esetében, amelyeket érdemes megjegyezni. Hétjegyű telefonszámok, a világ hét csodája, Hófehérke és a hét törpe, a rákveszély hét tünete.

46-47. oldal

Sozora>!

Az ego-mentes megközelítése teszi a japánokat olyan könyörtelen marketingesekké. Nem arról van szó, hogy nem követnek el hibákat, de ha hibáznak, elismerik, kijavítják és támadnak, támadnak.

119. oldal - 19. fejezet: A kudarc törvénye

Sozora>!

Másrészről a divat egy olyan felkapott irány, amely ismétli magát.[…] A Halley- üstökös is egy divat, mert minden 75. évben visszatér.

129. oldal - 21. fejezet: A gyorsulás törvénye

Kapcsolódó szócikkek: divat
Sozora>!

Elválhatsz a pénztől. Frances Lear 1985-ben érkezett New Yorkba. 61 éves volt. Éppen akkor vált el tévéproducer férjétől, Norman Leartól. Úgy határozott, hogy képes magazint indít a 40 év feletti nők számára. Kész volt 25 millió dollárt áldozni erre abból a 112 millióból, melynek a válást kísérő vagyonosztozkodásnak köszönhetően várományosa volt. A Lear's magazinnak az ötödik szám után már 350 000 olvasója volt.

136. oldal - 22. fejezet: Az erőforrások törtvénye

Kapcsolódó szócikkek: 1985 · New York

Hasonló könyvek címkék alapján

Seth Godin: Minden marketinges sztorizik
Robin Williams: Tervezz bátran!
Jonah Berger: Ragályos!
Peter Coughter: Pitch
Gary Vaynerchuk: Balegyenes, jobb horog
Gál Kristóf: Google AdWords hirdetések készítése és optimalizálása
Anthony R. Pratkanis – Elliot Aronson: A rábeszélőgép
Dale Carnegie: Üzletkötő-kalauz
Susan Eastman – Douglas Ferguson – Robert Klein (szerk.): Reklámozás és marketing a médiában, kábelen és a világhálón
Dale Carnegie: Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket