Le ​grand cahier (Trilogie des jumeaux 1.) 6 csillagozás

Agota Kristof: Le grand cahier Agota Kristof: Le grand cahier

Dans un pays ravagé par la guerre, Claus et Lucas font l'apprentissage de la vie, de l'écriture et de la cruauté.
Premier roman d'une émigrée hongroise installée en Suisse, Le Grand Cahier est également le premier volet d'une trilogie qui comprend La Preuve et Le Troisième Mensonge.

L'œuvre d'Agota Kristof est aujourd'hui éditée dans une quinzaine de pays.

Eredeti megjelenés éve: 1986

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 1

KyraAutumn>!
Agota Kristof: Le grand cahier

Életem első komplett könyve, amit francia nyelven olvastam. Néha kiakadtam, amikor perverzebb vagy kiakasztóbb részekhez értem, nem értettem teljesen, hogy tényleg ez van odaírva, vagy csak én értettem valamit félre, de aztán rájöttem, hogy mindent pontosan értek. Nem lopta be magát a szívembe, sőt egyenesen undorítónak és brutálisnak tartom, de hát a háború se volt különb, ez csak hűen megmutatja, hogy hogy el tud vadulni az emberi lélek (még ha csak gyermek lelke is) ilyen körülmények között.

yourangelofmusic>!
Agota Kristof: Le grand cahier

nehéz bármit mondani erről a könyvről… brutális, perverz DE letehetetlen.
néhol kiakasztó, megdöbbentő… de az ember csak falja az írónő szavait. a folytatásról nem nyilatkoznék ilyen pozitívan, de ez a regény úgy ahogy van, zseniális.

Veroniké>!
Agota Kristof: Le grand cahier

Az írónő nyers és őszinte stílussal, puritán egyszerűséggel írt megrázó és egyben lebilincselően hatásos története, ami a lélek bugyrainak mélyére viszi az olvasót.
Kevés nyelvtudással is megérthető és követhető történet. Imádtam.

Surréalisme>!

Le riche ouvre la porte, donne un coup de pied au pauvre qui s'étale sur le trottoir.
Le riche referme la porte, s'assied devant une assiette de soupe, et dit en joignant les mains :
– Merci, Seigneur Jésus, pour tous les bienfaits.

105. oldal (Théâtre)

1 hozzászólás
Surréalisme>!

– Vous connaissez donc les Dix Commandements. Les respectez-vous ?
– Non, monsieur, nous ne les respectons pas. Personne ne les respecte. Il est écrit : « Tu ne tueras point » et tout le monde tue.
Le curé dit :
– Hélas…, c'est la guerre.

86. oldal (Le curé)

Kapcsolódó szócikkek: háború
1 hozzászólás
János_testvér I>!

Notre Mère nous disait:
– Mes chéris ! Mes amours ! Mon bonheur ! Mes petits bébés adorés !
Quand nous nous rappelons ces mots, nos yeux remplissent de larmes.
Ces mots, nous devons les oublier, parce que, à présent, personne ne nous dit des mots semblables et parce que le souvenir que nous en avons est une charge trop lourde à porter.

27. oldal

A sorozat következő kötete