varázsló személy
Idézetek
– Emlékszel még, Mihail, hogy egyszer azt kérdezted, nem ugyanaz-e a varázsló és az orvos? Tudd meg, hogy varázslat nem létezik. A testünk a születése pillanatában pusztulni kezd. Törékeny lények vagyunk. Kérészéletű teremtmények. Csak a tetteink fognak fennmaradni, a jó vagy a rossz, amit embertársainkkal teszünk.
216. oldal, 23. fejezet
Engem itt Ogangának hívnak, ami galoa nyelven varázslót jelent. A feketéknek nincs más szavuk az orvos fogalmának megjelölésére, mivel a bennszülött gyógyítóemberek varázslók is egyszersmind. Betegeim – logikusan – úgy gondolják, hogy az, aki gyógyítja a betegségeket, elő is idézheti azokat, még távolból is. Kétségtelenül elgondolkodtató elképzelés, mely ugyanannak az embernek jótékony és kárt okozó képességet tulajdonít.
223. oldal Az őserdő peremén
Az angol várkastélyoktól a mikronéziai szigetekig mindenütt a világon a szellemekkel függenek össze a varázsszerek. Ponapén, Nett királyságában a varázsló valamelyik ősének szelleme jelzi az új winit. És mivel az ilyen szellemnek hűséggel kell követnie a ponapei hagyományokat, az éjszakai követ rendszerint a varázsló édesanyja fiútestvérének a szelleme.
130. oldal, A netti varázslónők
– A varázslók erejét leginkább az elefántcsont támogatja, ez a legmágikusabb anyag, ami csak létezik a teremtett világban, ellentéte a selyemnek, ami viszont elszívja a varázslók erejét. Egy-egy elefántcsont ékszer nélkül minden mágus csak apró trükkökkel játszó inasa mesterségének. Ezt itt mindenki tudja. A ti mágusaitok honnan nyerik az erejüket, ha nem elefántcsontból?
Jó kérdés!
– Hát… leginkább könyvekből! – védekeztem. Akkor már úgy voltam vele, hogy ez az egész mágia egy kis babonával megtűzdelt fordítási hiba. A „varázslót” automatikusan úgy értelmeztem, hogy „tudós”, és ez a párhuzam jól működött. Na jó, az esetek nagy százalékában tűrhetően működött. A tudás pedig főleg könyvekből sajátítható el, ugye.
147. oldal